Ik ben een leek in ovulatietesten dus wie helpt?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ShallY, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ga vandaag beginnen met ovulatietesten. Dit doe ik eigenlijk nooit omdat ik hormoonbehandelingen heb en doormidden van echo's de eisprong in de gaten wordt gehouden. Maar nu heb ik waarschijnlijk een eigen cyclus na mijn miskraam. Er was vanmorgen op de echo een follikel te zien van 17 mm dus als ie door groeit heb ik komend weekend m'n eisprong.

Nu wil ik dus met ovulatietesten in de gaten houden of ik ook daadwerkelijk een eisprong ga krijgen. Want als op en duur het streepje donkerder wordt kan ik er wel vanuit gaan toch dat ie springt?

Mijn vraag is alleen, wanneer moet ik de test doen? In de ochtend, middag of avond?
    Vandaag zou het in de middag kunnen maar morgen moet ik werken en ben ik pas half 7 thuis.
    En moet je dan heel lang niet geplast hebben?

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Beste is om 3-4 uur even niet te plassen en zo min mogelijk te drinken..
    Het mooiste is om op dezelfde tijd te testen.. Maar toen dit bij mij niet lukte heb ik er twee op die dag gedaan omdat ik bang was dat ik mijn ei zou missen :) succes!!

3. 1987petra

1987petra Lid

27 mrt 2014
    53
    0
    6
    werk in de gehandicaptenzorg
    Tienray
    Ik ben deze cyclus ook begonnen met ovulatie testen, ik heb het dagelijk rond 12.00 uur in de middag gedaan, had eerste 3 dagen vage streepjes maar die 2 dagen erna waren knal dus toen is mijn eisprong binnen 24-48 uur geweest. Heb maar 1 keer per dag getest.

4. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Ik begin altijd met 1x per dag zo rond 12 uur. Als ik zie dat de test donkerder word doe ik m 2x per dag! Succes!

Deel Deze Pagina