Ik test eigenlijk niet veel.. het valt wel mee. Ik stop met testen als ik een goede oploop zie en dan stop ik. Bij m'n eerste zwangerschap had ik een goede oploop en knaltesten en is het alsnog misgegaan met 9w2d, dus garantie dat het goed gaat haal ik sowieso niet uit de testen eigenlijk. Ik snap overigens wel dat veel vrouwen dit doen, maar denk dat het vrouwen ook veel leed en onzekerheid bespaart als ze pas vanaf NOD zouden testen en maar enkele testjes doen in plaats van een hele hoop..
Ik test met die reden niet meer zo vroeg. Je hebt er echt niks aan. Ik vind het persoonlijk leuker om nog een weekje te kunnen denken “misschien ben ik wel zwanger” dan dat ik mezelf al iedere dag kwel met een negatieve test. Weer een rotdag. En in de avond weer wat hoop want misschien was het wel te vroeg... verschrikkelijk. Daarbij, het heeft echt wat om op NOD te wachten of je ongesteldheid komt. Omdat je het nog niet weet. Dat is heel anders als je nog een negatieve test hebt gehad de dag ervoor. En dan als laatste, ik teste deze zwangerschap pas op donderdag na mijn NOD, die was op zondag. Omdat ik die maand door vakantie geen ovulatietesten had kunnen doen en daardoor liever wat langer wilde wachtte zodat ik zeker op NOD was geweest. Achteraf was ik toen dus al 4 weken en 3 dagen. Wat veel lekkerder is dan zo vroeg testen en met een mini streepje je zwangerschap beginnen op 3 weken en 2 dagen... bijvoorbeeld. Het duurt allemaal al lang genoeg. Maar dit is hoe ik het voor mij fijn vind. Iedereen is daar anders in! En dat mag natuurlijk ook.
Bij mijn eerste zwangerschap ook wel zo'n 10 testjes gedaan.... sinds we voor een 2e gaan heb ik er ook alweer een aantal versleten (ovulatietesten nog niet meegerekend dan) ik vraag mezelf ook vaak af; Is het nou echt nodig. Maar ja, ik wil weten wanneer m'n eisprong is, hou absoluut niet van onzekerheid en heb al helemaal geen geduld Kost wel wat helaas. Ik probeer nu wel te wachten met testen tot mijn nod, vind het toch ook wat zonde van het geld