Op zich gaat het hartstikke goed met de BV, maar Tobin heeft vandaag alleen elke keer dat hij na het drinken van de 1e borst in slaap valt. Hij drinkt zo'n 10 min aan die borst en laat dan zelf los. Vervolgens bied ik hem de 2e borst aan, maar die pakt hij niet, of maar 2 minuutjes ofzo. Ik heb alles al geprobeerd: sokjes uit, broekje uit, voetjes stimuleren, verschonen, even van me weg leggen etc. Bij alles wordt hij dan wel even wakker, maar zodra ik hem wil aanleggen slaapt hij alweer. Nu vind ik dat niet zo heel erg, maar ik zit er niet zo op te wachten dat hij vervolgens elke keer na een uurtje ofzo alweer komt omdat hij dan dus honger heeft. Bovendien blijft mijn ene borst dan zo vol en da's ook niet zo prettig, want ze staan elke keer al zo strak. Iemand nog andere tips en trucs die ik kan proberen?
Tsja, je hebt al heel veel geprobeerd. Ik weet niets anders. Hij is nog maar 6 dagen, dus het zal over pakweg 2 weken al beter gaan! Nu misschien even doorbikkelen, maar het wordt echt beter. Sterkte en succes.
Dank je wel. Tja, ik was bang dat hij heel snel weer zou komen voor een voeding, maar hij ligt nu nog te slapen . En nu vraag ik me toch weer af of hij dan niet meer zou moeten drinken als hij er zo lang tussen laat. Ohoh, al die onzekerheden als nieuwbakken bv-mama .
Hm, volgens mij heb ik me druk gemaakt om niks . Hij heeft zojuist keurig 2 borsten gedronken. De 1e 12 min en de 2e 6 à 7. En hij ziet eruit alsof ie redelijk verzadigd is, hahaha. Ik moet maar eens wat vertrouwen in de bv gaan kweken .
Gewoon op verzoek doen. Als verschonen of uitkleden tussendoor niet werkt of even wegleggen (sommige kindjes willen na een kwartier/half uur nog weer drinken om daarna echt te gaan slapen), zou ik 'm gewoon laten slapen en na max. 3u wakker maken. Danique dronk hier rond die tijd ook 1 borst en kwam dan vaak na 2/2,5u weer. Weet niet hoelang dat geduurd heeft maar na 2/3 week dronk ze wel weer 2 borsten om daarna te gaan slapen (was toen ook wel een uur zoet met voeden).
@ Red: Dank voor je reactie. Ja, de kvz had me eigenlijk een beetje op het hart gedrukt dat het wel wenselijk is dat hij 2 borsten drinkt, maar goed, wat doe je eraan als hij als een blok in slaap valt en niet meer wakker te krijgen is... Nou ja, niks dus merkte ik al.
Zo is dat! Ik ben zelf kraamverzorgende en kreeg op een gegeven moment aflos van een oudere collega (m'n andere collega werd ziek) en zij hamerde ook op die 2e borst. Ze was al wat ouder haha. Hier werkte het ook niet hoor en ze heeft het zelf altijd geregeld en groeide als kool.
Op zich is 2 borsten geven iets beter, zeker in het begin. Dan komt het mooi op gang. Wel blijven proberen. Maar drinkt-ie het niet, dan gewoon laten. Niet druk om maken, lekker genieten van je kleine zoon!
Ik voed alleen 1 borst per keer heb meer dan voldoende voeding dus 2 borsten hoeft niet perse. als je baby het op 1 borst goed doet gewoon laten gaan hij regelt het zelf wel.
Dank voor de reacties weer lieve meiden. Zojuist weer een voeding gedaan en de 2e borst 4 minuutjes gedronken. Hij ligt nu helemaal afgetankt op mijn schouder even uit te buiken .
Hoi, die 2e borst is vooral voor het stimuleren van de aanmaak van voldoende voeding, mijn zoon dronk in het begin (eerste weken!) ook vaak maar een borst en had daar echt genoeg aan. Als je zelf goed in de gaten houd dat je wel beide borsten aanbied, dus als je links gegeven hebt de volgende keer rechts dan hoeft het echt geen probleem te zijn. Zit voor mij een beetje in de zelfde orde van grootte als; zoveel minuten voeden, om de zoveel tijd etc. Wel handig om als richtlijn te hebben, maar geen zorgen als je kindje het anders doet en het gewoon goed gaat!
Hier hebben ze nooit 2 borsten gedronken, ja, toen Eva 8 maanden was en ik blijkbaar wat minder melk had. Maar als hele kleine baby dus nooit. Ze dronken ook altijd heel kort, zo'n 5 minuten en kregen toch echt wel genoeg binnen. Ik heb altijd genoeg melk gehad en goede drinkers, dan ben je snel klaar
Vanmorgen nog een laatste keer de vk op bezoek gehad en die gaf ook aan dat als Tobin maar 1 borst wil dat prima is. Zolang hij tevreden is en goede poep- en plasluiers heeft is er niks mis met het drinken van "maar" 1 borst. Vanaf nu dus geen stress meer als hij maar 1 borst wil en ik ga ook niet meer bijhouden hoe lang hij drinkt. Als hij zelf loslaat ga ik er gewoon vanuit dat hij genoeg gehad heeft. Dank dank voor jullie reacties. Goed om te lezen als je wat onzeker bent!
Vertrouw op de natuur en het hongergevoel van je zoontje . Dat vertrouwen is in het begin soms lastig of onwennig maar komt vanzelf goed! Geniet ervan! En super dat je hebt doorgezet!