Mijn jongste zoon heeft erg veel last van eczeem over zijn hele lichaam, maar voornamelijk in de plooien. We hebben hiervoor al vaseline cetamacrogrol (oid) en hydrocortison (hormoonzalf) maar het wordt steeds erger en ik kan het met alleen hydrocortison in het weekend smeren (onderhoud) bij lange na niet onder controle houden. Nu ga ikvsnmiddsg maar weer met hem naar de huisarts. Nu heb ik gehoord dat er speciale rompers te krijgen zijn (op recept), speciaal ook voor kindjes met eczeem. Nu zit ik een beetje te googlen en kom ik verschillende merken tegen. Zijn er hier dames die ze ook voor hun kindje gebruiken? Welk merk hebben jullie en hoe bevalt deze?
Hier geen speciale rompers, maar wel een partner met speciale kleding vanwege zijn eczeem. Het geeft hem veel koelte en daardoor zweet hij minder en heeft hij minder jeuk. Voor hem werkt het prima. Hij slaapt er vooral mee. Hij heeft dit van de dermatoloog voorgeschreven gekregen. En de apotheek heeft het voor hem besteld. Hij gebruik een pak van padycare. PadyCare | BAP Medical
De link die genoemd werd, daar staan ook rompers op zag ik net, PadyCare | BAP Medical Is dit wat je zoekt?
Mijn zoontje heeft ook eczeem. Wij zijn gelukkig vrij snel doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze hebben hier namelijk wekelijks een eczeemspreekuur. Daar vertelt een eczeemverpleegkundige wat eczeem precies is, wat je ertegen kan doen en daarna worden de kinderen (meestal drie a vier) bekeken door een arts. Ieder kind krijgt dan specifiek zalf voorgeschreven (vetzalf en hormoonzalf) en wij kregen daar ook drie rompers en drie broekjes mee (hiervan: Producten Dermasilk kinderen). Ik zou je echt willen adviseren je door te laten verwijzen. Bij jouw zoontje klinkt het wel erger dan wat mijn zoontje had, en wij werden al doorverwezen. (Nu is mijn huisarts daar ook makkelijk in - hij zit namelijk tegenover het ziekenhuis, maar toch.) De zalven die ze voorschreven hielpen bijna direct. Het werd me ook duidelijk dat er verschrikkelijk veel zalven zijn (wij hadden van de huisarts ook cetamacrogol en hydrocortison, maar kregen in het ziekenhuis weer iets anders, en verschillende zalven voor gezicht en lichaam). Het hangt erg van het kind af wat het meest geschikt is. We kregen er een heel smeerschema bij (eerste week 6 dagen, 1 dag stoppen, tweede week 5 dagen, etc. - en bij opleving van de eczeem weer een week terug in het schema, of zelfs twee). Na twee weken waren we ervan af. Ik heb hierna nog maar een paar keer kleine plekjes moeten behandelen, maar het is nooit meer zo erg geworden. Ik raad iedereen met een kind met eczeem dan ook aan je door te laten verwijzen. Niet aanmodderen, want dat is echt zonde.
Sluit ik me bij aan. Onze dochter is met 6 weken opgenomen geweest omdat ze van top tot teen onder het eczeem zat. In het ziekenhuis overgestapt op eucerine met water ipv vaselinecetomacrogol en elocon ipv hydrocortison op de heftige plekken en ze heeft het gelukkig nooit meer zo erg gehad.
Ik sluit me hier ook volledig bij aan. Mijn zoontje heeft ook andere zalven gekregen (triamcinolon en vaselinecarbomeercreme) en ik heb geleerd hoe ik hem moet zalven, en hij heeft zelden nog last. Geen speciale kleding en/of zalfhemden nodig gehad. Dus laat je doorverwijzen naar een eczeempoli. Mijn ervaring is dat HA's met eczeem veel te lang door blijven trutten met standaard hydrocortison en cetamatogrol of hoe je het ook schrijft.
Mijn partner gebruikt het pak in combi van zalven en tabletten. Voor mijn baby zijn we nu verschillende zalven aan het uitproberen. Je kan bij de apotheek van die proefpakketjes zalven halen zodat je niet gelijk hele tubes hoeft te halen. Met hormoonzalven moet je heel erg uitkijken. Elocon is een zwaardere hormoonzalf. In loop der tijd maakt het de huid dun. Mijn partner smeert elocon al jaren, wel zo min mogelijk. Je merkt dat op bepaalde plekken de huid echt heel dun is. Hij kan niet tegen aanrakingen, huid is snel stuk. Ik vind het dus heel goed om die pakken te gebruiken. Het zorgt ervoor dat je minder ontstekingen in de huid krijgt, je zweet goed word opgenomen en je niet te warm of koud word. Hierdoor helpt het dat je minder jeuk hebt. Door minder jeuk krap je het minder open. En hoef je minder hormoonzalf te smeren.
Wow, ik had hier nog nooit van gehoord. Heb zelf al jaren erstig eczeem en helaas mn dochter ook. Als ik dit eerder had geweten!