Vanaf haar geboorte! Ging altijd super. Eerst in de kraamweek omdat mijn bv niet op gang kwam. Daarna geregeld kv uit een flesje. Tot ik weer 100% bv ben gaan geven en sinds ze 5 maanden oud is, wilt ze geen fles meer Snap er niks van!
Gezien haar leeftijd, fles achterwege laten en oefenen op een beker. Ze is groot genoeg om melk uit een beker te kunnen drinken als jij er niet bent. Misschien gaat dat wel goed.
Oei dat is een vervelende situatie! Ik zou idd ook met verschillende merken van flessen proberen. Hopelijk neemt je dochtertje toch een flesje aan, want jij gaat er nog aan onderdoor! 8 maand....??? Weet je, het is pas nadat ik een volledige nacht geen bv heb moeten geven en vrij goed heb geslapen dat ik beseft heb dat ik te lang heb gewacht om in te grijpen... Er moet ook bij jou vast wel een mouw aan te passen zijn!
Hi dirksmama! Inderdaad niet altijd makkelijk om de baby-logica te doorgronden maar ik begin het te snappen!!!
By the way: ook vorige nacht (dus de 2de nacht) was vrij geslaagd! Papa was weer de held van de nacht! En DL werd nog wel wakker om de 2-3 uur maar met een speentje of een klein beetje melk uit een flesje was ze wel te troosten. Blijkt dat ze mínstens 4 tot 5 uur zou moeten kunnen doorslapen zonder voeding... Benieuwd wanneer ze de flardjes slaap aan elkaar zal rijgen tot één mooi geheel!!!!! Misschien komende nacht?
DL heeft vannacht doorgeslapen van 21.30 tot 4.05!!!!!!!!!! Jammer dat ik zelf ziek ben geworden en een rotnacht heb gehad... (iets fouts gegeten gisteren) Zo fier op m'n flinke meisje!
De drie nachten die mn man gedaan heeft waren super verlopen. Toen ging ik weer meeslapen in een kamer met man en kind.... Maar dat was geen succes.... Ze komt weer om de 3 uur... Ze RUIKT mij, zo lijkt het! Ik kreeg het advies om haar in haar eigen kamertje te lggen, kijken wat dat geeft... Dus vandaag ligt ze daar voor de eerste keer.... Jullie nog veranderingen in slaap/drinkgedrag?
Het wakker worden is een gewenning? Nee, borstvoeding is nu eenmaal lichter verteerbaar dan flesvoeding en is daarom vaker nodig. Een kindje hoort (zeker op die leeftijd) nog wakker te worden 's nachts. Dat het bij flesvoeding niet altijd zo gebeurt, komt vaak doordat ze flink verzadigd zijn door een volle fles (nee, dit is geen aanval aan de flesvoeders). Wij slapen samen en ik geef inmiddels 8,5 maand borstvoeding. Heb ook wel ups en downs gehad. Momenteel vind ik de nachten fijner dan de dagen. 's nachts drinkt hij goed zonder wakker te worden. Hij kruipt naar me toe of murmelt wat en ik pak hem bij me uit de co-sleeper. Hij drinkt en ik leg hem weer terug. Of niet, omdat we allebei liggen te pitten. Afgelopen nacht heb ik niet eens gemerkt dat ie twee keer heeft gedronken. Het moet wel, gezien waar hij lag toen we opstonden, maar zo automatisch gaat het. Bij alles wat even zwaar is kun je gelukkig zeggen: HET IS EEN FASE!
En ja, ze ruikt en hoort je. Dat is precies hoe het werkt. Het staat je uiteraard vrij om te willen stoppen met bv of niet. Maar misschien proberen los te laten dat kindjes perse moeten doorslapen? Ik hoor overal dat het ongeveer een doel is op zich om een kindje te laten doorslape. Misschien kun je de situatie zo indelen voor jezelf dat het niet zo erg is dat je kindje niet doorslaapt? En je bent wel moeder geworden he... de tijd van doorslapen en uitslapen is d komende jaren sowieso verleden tijd. Straks gaan ze dromen, midden in de nacht ziek worden etc. Het zal nooit meer worden zoals het was toen jullie met zn tweetjes waren.
Beste Thauma, Mijn situatie is niet zomaar een gemiddelde normale bv-situatie, zoals jij lijkt te denken... Mijn kind komt effectief om de drie uur, d.w.z. 21u - 00u - 3u - 6u - 9u en ga zo maar door. Soms haalt ze het in haar hoofd om om de twéé uur te komen. Kan je je dit wel goed voorstellen wat dit betekent? Het is ook helemaal geen fase. Geloof het of niet, ik hou dit al meer dan 5 maanden vol! Wie doet mij dat na? Ik weet niet waar jij jouw informatie haalt, maar nee, dit is dus niét normaal. Wat wél normaal is, is dat een jong bv-kindje 1 (of 2) nachtvoeding(en) nodig heeft. Dit omdat moedermelk 's nachts na een 5-6 uren verteerd is. Ik weet dat je advies goedbedoeld is en neem je dan ook niets kwalijk, maar je hebt het echt niet bij het rechte eind. Trouwens, groot nieuws: de eerste nacht op haar eigen kamer heeft ons meisje maar liefst 6,5 uur aan een stuk door geslapen! Toen vroeg en kreeg ze een nachtvoeding en sliep dan nog enkele uurtjes door. Baanbrekend is dit! Het was van voor de bevalling geleden dat ik nog zo lang geslapen heb!
zo'n kul. Een kindje HOORT niet wakker te wakker.. het is niet abnormaal om wakker te worden maar het is zeker niet abnormaal als een kind van 5 maanden GEWOON doorslaapt. Die van mij doet dat ook 'gewoon' En ik ben bijna 6 jaar geleden voor het eerste moeder geworden en sindsdien nog twee keer en ik slaap van de 365 dagen per jaar er ongeveer 300 uitstekend. Okay, uitslapen doe ik niet vaak meer maar doorslapen dus meestal WEL! Ik snap wel hoor dat het veel fjiner is om een reden te hebben waarom je al maanden of zelfs jaren niet kunt slapen.. en bijvoorkeur iets waar je zelf niets aan kunt doen.. Helaas ben ik het niet met je eens. Je kunt er vaak wel wat aan doen en het niet doorslapen van gezonde babies van 6 maanden en ouder ligt heel vaak aan de ouders (gewenning, eetpatroon)
Zo is het, Cygnet2! Ben daar dan toch ook gelukkig achtergekomen! Vorige nacht, op haar eigen kamertje, had ze maar 1 nv nodig. Wel heeft papa 2 keer het speentje in t mondje moeten steken. Jij een idee of ik die enige nv op een gegeven moment ook kan afbouwen? Of heeft ze dit nog even nodig?
Goh, ik vind ook dat je wel erg inzet op dat doorslapen en dat je je onnodig frustreert. Ze is nog maar 5 maanden. Ik zou pas inzetten op afbouwen 's nachts of kijken hoe het gaat als je eens geen borst aanbiedt als ze de 6 maanden gepasseerd is en ook al goed bijvoeding eet. Nu leeft ze alleen maar op jouw melk, ik zou dat niet gaan beperken, ook niet 's nachts. Natuurlijk kan je het speentje proberen maar als ze dan wakker blijft is het echt honger. Mijn dochter sliep door met 12 weken, maar daarvoor kwam ze elke 1,5 a 2 uur. Overigens ging ze na 6,5 maand gewoon weer voor een nachtvoeding komen. Of voor 2, 3 of 4... ik heb dit elke nacht volgehouden tot ze 13 maanden was. Toen gewoon een keer gekeken hoe het ging als papa ging troosten, en dat ging direct goed. Ze heeft tot 16 maanden bij me gedronken.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik echt niet begrijp waarom sommigen het TS zo kwalijk nemen dat ze haar kindje van ruim 5 maanden probeert te helpen om beter te slapen. Ik weet maar al te goed wat TS doormaakt, want mijn zoontje van 4 maanden komt na zijn blokje van 3 uurtjes (en de laatste week maakt ie die niet eens!) elke nacht om de 1.5 tot 2 uur en nu zelfs elk uur. En já dit is zeker gewenning want honger is het niet. Ik denk dat weinig mama's op doorslapen zouden aansturen als hun kleine baby wakker zou worden van de honger en goed zou drinken en weer verder zou slapen. Dit was bij TS niet het geval en bij mij ook niet. En het samen slapen werkt bij mij in ieder geval niet, al probeer ik het elke nacht weer wanneer hij elk uur wakker wordt want dan ben ik gewoon kapot. Het probleem is dat hij dan mijn tepel als speentje wil gebruiken. Dus zuigen tot ie in slaap valt en zodra hij wakker wordt na 10 minuten gaat ie er weer naar op zoek. En zo jong als hij is moet ik die borst voor hem vasthouden want anders valt ie eruit. En nee, zo kun je dus niet slapen. TS, wat super meid dat het zo goed gaat!! Ik word een beetje gek van de nachten de laatste dagen. Ik mag er bijna elk uur uit. Ik denk dat het aan het weer ligt, althans dat hoop ik maar. Ik weet het ook even niet meer. Ik ben nog niet zo ver dat ik hem alleen op zijn kamertje zou durven zetten voor de nacht, dus ik wacht nog maar even af. Hij heeft in het verleden eens een stuk of 3 keer doorgeslapen (5 a 6 uurtjes), hopelijk gooit ie er gauw weer zo'n nacht tussen, heb ik wel even nodig. Ik wilde jouw methode eens gaan proberen maar jammer genoeg wilde hij niks van de fles hebben en keek heel vies toen hij de gekolfde melk proefde vandaag overdag, dit was normaal nooit een probleem.
Tuurlijk jou goed recht om de nachtvoedingen af te bouwen... Maar op je vraag wie doet dit me na.... nou een heleboel mamas hoor. Ik al 17m met soms 1 soms 4x per nacht.