Hoi meiden, Vanavond stond er een colporteur van Oxxio aan de deur. Normaal gesproken zeg ik dat ik geen intresse heb en doe ik de deur dicht, maar deze keer liet ik hem zijn zegje doen. Na wat vlotte babbels en leugens (geen vastrecht omdat we een slimme meter hebben etc.) ben ik overstag gegaan. Ik zou veel goedkoper uit zijn met een lager tarief en geen vastrecht. Ik heb uiteindelijk een krabbel gezet op zijn tablet en hij zei dat we 2 weken bedenktijd hebben. Ik heb vervolgens de hele avond op internet gelezen dat het oplichters zijn, dat ze soms niet eens reageren op aangetekende brieven en geen vastrecht betalen? Onzin! Ze vragen zelfs het driedubbele als wat ik nu betaal aan Essent. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn? Als ik dit soort dingen op Radar of Kassa zie dan denk ik altijd: 'Hoe kunnen mensen hierin trappen?' En nu doe ik het zelf. Heeft iemand ervaring met annuleren van Oxxio? Maandag ga ik ze bellen en er gaat een aangetekende brief naar ze toe. Bedankt voor het lezen! Ervaringen en tips zijn welkom
Geen ervaring, maar ze zijn gewoon echt gehaaid. Ik zeg altijd vriendelijk dat ik zelf graag eerst info opzoek en wel laat weten als in interesse heb. Ook al laat ik iemand zijn zegje doen: onze regel is dat we eerst overleggen, nadenken en dan pas beslissen. Nooit meteen, want daarin zit het gevaar. Dat deden we zelfs met het kopen van de keuken. "Ja maar deze aanbieding is maar geldig tot aan de deur, zodra u de deurknop vastpakt gaat het voorbij." Okee, dan weten we genoeg, doei!
Ja, hier nog zo'n sufferd . Mij hebben ze toen gelijk een bevestigingsmail gestuurd. Daar heb ik gelijk een mail op teruggestuurd dat ik er toch vanaf wilde zien en dat ik de manier waarop de vertegenwoordiger mij had overvallen niet netjes vond. Bij mij stapte hij gewoon de gang in en even later kwam er zelfs een tweede mannetje bij die mijn zoontje helemaal gek gingen maken met de tablet die je erbij zou krijgen. Dag erna werd ik gebeld door een vrouw die de deurverkopers controleerde. Die wilde natuurlijk horen dat ik het allemaal helemaal heppie de peppie vond, maar heb haar onderbroken en heel duidelijk gezegd dat ik absoluut geen klant wilde worden. Ze zou het doorgeven, maar ik had nog geen rust. Ik heb nog een mail gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik mijn rechten ken en dat ze me niets hoefden te flikken, omdat ik er niet voor terugdeinsde ze bij de rechter te ontmoeten. En daarna heb ik zelfs nog een keer met de klantenservice gebeld en ook daar weer met klem gezegd dat ze mijn gegevens per direct moesten wissen. Ik heb overigens onderstaande tekst in mijn mail gebruikt: Ik deel u hierbij mede dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering ontbind. Groene stroom en gas (inca) Looptijd 3 jaar. Besteld op/ontvangen op: Vrijdag 16 januari 2015 Naam consument: ....... Adres consument: .......... Datum: 18 januari 2015 Gelukkig kreeg ik na anderhalve week een brief dat het opgeschort was en dat mijn gegevens verwijderd waren. Het heeft mij trouwens wel geholpen om nu meteen NEE te zeggen en ook volhardend te blijven!
Wat je ook kunt doen, ik werk in de zorg cliënten hebben zorg met verblijf maar wonen zelfstandig in een woning betaald Door de stichting. Dus ook gas water en licht worden betaald, maar cliënten gaan dus ook regelmatig contracten aan. Ik bel dan op naar de instantie (anderhalf jaar geleden heb gebeurde dit bij ox xio Ik heb opgebeld en het gesprek ging ongeveer zo: Goede dag u spreekt met. ... Ik bel omdat een cliënt van mij een contract met u heeft afgesloten, maar het zit zo de woning en gas water en licht worden betaald Door onze stichting; cliënten mogen en kunnen dus geen contacten aangaan, omdat deze zaken Door ons centraal bureau geregeld worden. . reactie vanuit leverancier geeft vaak verbazing en begrip oké mevrouw we zullen de gegevens verwijderen en het contract annuleren. Daarna wordt in ervaring probleemloos het contract uit het systeem gehaald. Dit gaat Veel makkelijker dan dat je het vanuit jezelf als particulier moet regelen
Wat vervelend zeg. Dat brutale gedoe aan je deur ook.... Voortaan gewoon een sticker op de deur dat je geen verkopers wil hebben aan de deur. Hier komen ze daardoor nooit meer. Lekker rustig... Gelukkig heb je nog 2 weken bedenktijd. Maar je zit er wel weer mooi mee, je kunt er wel weer achteraan. Succes ermee!
Je mag binnen 7 dagen ontbinden zonder opgaaf van reden Bezinningsperiode, dus morgen gewoon bellen en zeggen dat je er vanaf ziet.
Ik heb ze ook gehad en eraf komen is net zo vervelend als die vent aan de deur. Binnen 14 dagen kan je afzeggen, ik heb gebeld en dan krijg je 100x maar mevrouw ik bel u maandag terug denk jog even na, ik heb een nog beter voorstel, mevrouw, blijf toch bij ons. Ik heb heeeeeel duidelijk gezegd meneer ik wil dat u nu luistert naar wat ik vraag. Dat u NU mijn aanmelding ongedaan maakt, ik wil geen weerwoord en het word nu meteen geregeld. Goh mevrouw wat klinkt u streng (ja want anders luister je niet naar me!)
En is het gelukt om het telefonisch te annuleren? Je leest overal op internet dat ze zeggen het geannuleerd te hebben via de telefoon maar ondertussen wordt er toch een maandbedrag afgeschreven! Ik heb er de halve nacht door wakker gelegen, stelletje slinkse kl**tzakken daar bij Oxxio. @tweedeopkomst, haha! Dat is niet eens zo'n slecht idee, maar ik probeer het eerst zonder leugentjes @dochters, sticker ga ik meteen aanschaffen! Ik wil ze nooit meer aan de deur hebben.
Ook wij zijn er 2 jaar geleden ingestrapt bij oxxio. Die mannen komen langs na de winter dus veel energie verbruikt. We konden er niet meer onderuit. Oxxio zou overstapkosten etc betalen maar omdat we na de winter overgestapt waren kregen we nog een hoge rekening van de vorige leverancier en oxxio heeft 0,0 betaald....
@Kristalhelder, ik heb je geprobeerd te quoten maar dat lukte niet met mijn oude telefoon, dus doe ik het even zo. Thanks voor de voorbeeldbrief! Die ga ik invullen en uitprinten!
Ook zoiets ja! Gelukkig hebben wij onze eindafrekening van Essent vorige maand gehad en hebben wij daarna minder verbruikt dan dat we betaald hebben. Hoezo kwam jij niet meer onder het contract uit?
hier harstikke tevreden over oxxio. betalen idd de helft minder dan bij ennatuurlijk. en kregen nog geld terug ook nog na de jaarafrekening. ennatuurlijk staat juist bekend om op te lichten
Zelfde probleem hier.. En blijkt dat we helemaal niet goedkoper uit zijn, ook niet duurder gelukkig, maar de vertegenwoordiger liet hele andere termijnbedragen zien dan dat we nu hebben.. En toen we die eenmaal kregen waren de 7 dagen allang voorbij, dus wij kunnen niet meer annuleren :x
Sowieso de volgende dingen doen: 1) Je huidige leverancier bellen en zeggen wat er gebeurd is en dat je NIET wil opzeggen. Dus als Oxxio namens jou gaat opzeggen, dat ze dat dan tegengaan. 2) Je eigen bank bellen en zeggen dat je automatische afschrijvingen van Oxxio wil tegenhouden. Op die manier ben je er in elk geval zeker van, dat je niet afgesloten wordt en dat ze geen geld afschrijven. En dan verder natuurlijk wel op alle manieren (bellen/mailen/schrijven naar Oxxio) om van die bedenktijd gebruik te maken en je inschrijving teniet te doen.
LadyXochi: De tip van de eigen leverancier bellen heeft hier niets uitgehaald. Ik kreeg als antwoord dat ik zelf het contract van oxxio had ingevuld en dat zij niks voor mij konden doen.
Helaas werkt zo'n bel niet aan sticker niet altijd. Ik krijg nog regelmatig verkopers aan de deur die net doen alsof ze de sticker niet of te laat gezien hebben met een schaapachtige grijns van oor tot oor en dan alsnog zo brutaal zijn om hun verhaal te doen.
Ik ben er jaren geleden ook ingetrapt, die verkopers aan de deur zijn bijna agressief te noemen in hun verkooppraatje. Je kan het beste vandaag bellen en gewoon cancelen, dat kan normaal gewoon telefonisch.
Ik zit nu bij oxxio en ben er prima tevreden over. Ik had laatst een nieuwere organisatie aan de deur, met zo'n zelfde verhaal. Ook een hoop mooie praatjes, overstapkosten zouden betaald worden en van alles en nog wat. Uiteindelijk bleek dat dat ging om een bedrag niet hoger dan, ik zeg maar wat, 200 euro. Onze boete zou vier keer zo hoog zijn. De hoge korting die ze beloofden was krap een tientje in de maand. De dag erna gebeld en gezegd dat ik overdonderd was en af wilde zien van het contract. Ging niet heel makkelijk maar ik heb het voor elkaar. Bij oxxio vind ik ze altijd wel vriendelijk, maar goed ik zit er natuurlijk al een aantal jaar . Ik heb wel een 'geen colportage' stikker op de deur geplakt nu.
De overstap boete mag wettelijk nooit hoger zijn als 250 euro. Dus 4 keer zo hoog kan helemaal niet. 90% van alle energie leveranciers vergoeden dan ook tot 250 euro omdat het toch niet hoger mag zijn. Bij oxxio is het wel zo dat als je mee doet met bijvoorbeeld een tablet actie je die tablet moet terug betalen. En dat terwijl je je al scheel betaald aan vastrecht 20/29 per maand