Dinsdag 19 jullie belde ik naar de afdeling dat mijn cyclus dag 1 was begonnen.. Aan het einde van de week zou ik even worden terug gebeld (nu nog niet gebeurd) Ik had al het vermoeden dat ze me zouden vergeten dus belde ik hun.. Ik kreeg te horen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken want ik zou pas op dag 21 beginnen met prikken. Verder had de dokter nog geen tijd en zou mij nog bellen. Dit was vrijdag. Nu slaat toch een beetje de paniek toe. Ik ben niet terug gebeld en weet helemaal niks. Ze kunnen wel zeggen dat ik de 21ste pas hoef te prikken maar wat gaat er aan voor af? Hoe kom ik aan het recept? Welke prikken moet ik zetten? Is het vanaf nu wachten tot cyclus dag 21? Ik heb geen idee... Zal ik morgen zelf het ziekenhuis weer gaan bellen of toch nog even wachten ik heb echt geen idee
Welk ziekenhuis zit je? Wij zijn eerst naar een voorlichtingsavond geweest daarna had Ik had eerst een intake gesprek waarin alles werd uitgelegd door de gynaecoloog. Ik kreeg toen gelijk de recepten mee en een prikinstructie. Daarna mocht ik beginnen. Ik deed lang traject en was dus al even aan de pil, waardoor ze makkelijk kunnen plannen. Het is al spannend genoeg dus laat je niet zomaar afwimpelen hoor!
Ik zou morgen even bellen, want dit is vreemd. Ik mag toch hopen dat je vooraf goede uitleg krijgt. En inderdaad zoals Help zegt: normaal gesproken heb je de medicatie ook al op tijd in huis. Het beginnen op dag 21 zegt mij ook niks. Bij een lang protocol start je eerst met de pil, maar als ik jou goed begrijp dan slik je die niet. En bij een kort protocol dien je op dag 3 te beginnen met prikken. Dus dat kan op jouw situatie ook niet echt van toepassing zijn. Kortom: ik zou bellen en vragen of je de gynaecoloog kan spreken. Dit behoeft uitleg. Succes!
Ik denk dat je eerst 3 weken=21 dagen aan de pil moet, en dan op de 21 ste dag moet starten met platleggen....dan stoppen met de pil.....ontrekkingsbloeding en dan starten met stimuleren. Maar denk dat ze je vergeten zijn mee te nemen in de voorlichting, de prikinstructie en geen recepten en uitleg op papier mee hebben gegeven. Heel vervelend voor je....morgen weer bellen en zeggen dat je niks in huis hebt en geen instructie afspraak hebt gehad.
@Panter: even offtopic. Maar ik lees in je handtekening dat je 36x IUI hebt gedaan, poeh! Mag ik vragen hoe dat zo kwam? Dit vind ik wel heeeeel erg veel.
Ik werd elke keer binnen de 6 pogingen zwanger, en kreeg dan weer 6 nieuwe pogingen. op die manier is dat zo gekomen.
Ik ben ook begonnen met prikken op dag 21. Dat is een alternatief lang protocol, zonder pil! Ik kreeg mijn instructie op dag 18 , maar had wel een informatiegesprek ruim van te voren. Ik zou dus morgen gewoon bellen!! Bij mij ging het zo: Dag 3 informatiegesprek Dag 18 prikinstructie en ophalen medicatie Dag 21 start prikken om je cyclus plat te leggen Dag 2 nieuwe cyclus echo en start stimuleren Dus dat je nog niks in huis bent is niet zo erg, maar je moet wel echt een informatiegesprek krijgen! Gewoon bellen en vragen!
Oh ik begin ook op cd 21 met spuiten (kort protocol), maar heb 9 aug wel een intake gepland staan waarin alles uitgelegd wordt! Is prikken op cd 21 dus vreemd?
Onze berichten kruisen elkaar, maar het is een alternatief lang protocol..aha...weer wat geleerd! Bij ons noemen ze dat kort protocol dacht ik, maar dat klinkt misschien gewoon beter Ik laat me de 9e verrassen! Hadden jullie dames veel last van al deze hormonen? Na IUI gaan wij starten met IVF en zie er nogal tegenop!
Volgens mij niet hoor! Ken vrij veel mensen die dat deden Oh dan was de mijne misschien ook kort protocol dat weet ik niet meer eigenlijk
Haha en weer een kruising dame82 Ik had wel flink last van de prikken om je cyclus plat te leggen, die vanaf dag 21. Maar zodra de gonal erbij kwam waren de meeste klachten weg had vooral veel hoofdpijn en opvliegers! Maar verder nergens last van gehad viel mij allemaal enorm mee.
En gonal komt er cd 3 van de nieuwe cyclus weer bij? En had je ook last van de extra eenheden hormonen? We gaan het meemaken allemaal, vind het reuze spannend!
Bedankt iedereen ik ga even bellen morgen. Ik hoop dat ik het traject voor deze maand nog wel mag doorzetten ben best nerveus
Vraag aan de telefoon wat de stappen zijn die ze gaan nemen, dat stelt je meer gerust denk ik. Dat stelde mij gerust. Succes en hoop dat je wat wijzer bent geworden.