Ganglion : knobbel op mijn hand

Discussion in 'De lounge' started by prinses, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    #1 prinses, Jun 8, 2009
    Last edited: Jun 8, 2009
    Ik heb al een tijd een welbekende ganglion. DIt is een knobbel boven op mijn hand en is een uitstulping van kapselvocht, wat om je gewrichten zit. Iets onschuldigs dus. Echter wordt deze knobbel steeds groter en opvallender, want onderhand zegt mijn hele omgeving er iets van. Kan ik er zelf iets aan doen om het te laten verdwijnen of een arts?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je kan hem operatief laten verwijderen alleen 1 nadeel grote kans dat hij terug komt!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wat ik ervan gelezen heb hoef je eigenlijk niks mee en is het onschuldig, behalve als hij dus gaat bloeden, pijnlijk, groter, dikker etc. wordt. (beetje net als met een moedervlek).

Ik zou morgen even langs de huisarts gaan. Veel succes ermee!

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    mijn man heeft ook zoiets gehad, hij heeft hem operatief laten verwijderen in het ziekenhuis.
    xx

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik maak me geen zorgen, dus als ik eens bij de huisarts kom, zal ik het eens voorleggen. Het is gewoon niet zo mooi, zeg maar. Hahaha, ik dacht misschien kan ik er zelf iets mee. Sommigen zeggen dat ik er met een hamer op moet slaan, maar dat zie ik niet zo zitten.:D

6. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik heb het ook eens in de zoveel tijd. Toen ik een paar jaar geleden er mee naar de dokter ging zei hij dat ik het operatief kon laten verwijderen (maar dat inderdaad de kans groot was dat het dan weer terug kwam) of ik kon er heel hard met een liniaal of een boek op slaan:(.. Heb beide oplossingen maar aan me voorbij laten gaan, en het is uiteindelijk vanzelf weer weg gegaan. Beetje pijnlijk helaas, maar er met een boek of liniaal op slaan leek me nog pijnlijker! Dus mijn advies is het nog even aankijken, wie weet gaat het vanzelf weer weg!

xxx

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hij zit er al meer dan een jaar, misschien al wel twee. Dus vanzelf weggaan, ik vrees van niet....

8. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Als je durft kun je hem idd zelf weg halen. Je kan het aan iemand anders vragen. Gewoon heel veel druk uitoefenen op de bobbel. Met je duim of zo. Ik deed het bij mijn zus wel eens. Die kreeg hem altijd op haar voet. Moest dan echt flink drukken. Maar ik begrijp dat die van jou best groot is en dus denk ik dat het lastig word. Als je er last van krijgt even langs je HA.

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik heb er zelf ook 1...aan de binnenkant van mijn pols.
    Gelukkig is het een klein knobbeltje die alleen mij opvalt ;)
    Heb er geen last van dus ik laat 'm lekker zitten.
    Heb het al eerder gehad aan die kant van mijn pols en opeens was hij weg.
    Hij is dus nu weer terug.
    Zolang hij daar blijft en niet groter word mag hij daar lekker blijven :D

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik heb hem ook aan de binnekant van mn pols
    hij is in mn zwangerschap weggegaan en is nu sinds een week weer terug.
    hij doet zeerder dan dat hij deed!
    drek naar de huisarts bellen...

11. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.

hahahaha, ik wil er ook wel met een hamer op slaan hoor...heb ik wel voor je over.....
    doe wel mijn ogen dicht en kijkt de andere kant op. :) :D :) :D :)

12. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dat drukken heb ik gisteren al door mijn vriend laten doen. Tot op heden geen succes!

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Thx BeertjeY!:D

14. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

maar is dat iets wat je kan uitdrukken dan?
    ik heb het ook gehad, maar dan zoals wat je ziet als je bij google ganglion intypt, dan zie je daar een aantal afbeeldingen.
    Ik had zo'n bobbel onder de huid en was ook erg pijnlijk.
    Heb toen een echo laten maken voor operatief verwijderen, maar heb dat nooit gedaan.
    Heb er echt een aantal jaar last van gehad, had er 1 boven op mijn hand, waar je pols begint en 1 aan de onderkant.
    Nu is het weg en tot nu toe niet weer gekomen.
    Wel voel je dat er wat heeft gezeten, zit nu een gat lijkt wel op die plek als je voelt.

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ik heb er ook 1 gehad, maar die van mijn zat tussen mijn polsgewrichten. Hier zijn ze met een echo achter gekomen. Ik had er zo'n last van dat ik niet meer fulltime kon werken. Ik werd geopereerd en toen kwamen ze er achter dat het ganglion was verdwenen en dat mijn tunnels waar mijn pezen door liepen te nauw waren. Die hebben we toen wijder gemaakt. Heel af en toe zie ik nog een vochtbobbel verschijnen, maar ik heb geen last meer.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb er ook wel eens 1, ik geef er een harde mep op met de achterkant van een mes, dan knapt hij en is hij weg.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik had die aan de binnenkant van me pols en die is via operatie verwijderd en de kans dat die terug kwam was aanwezig maar hij is al 6 jaar weg

Share This Page