Hai hai allemaal, Heb zo zin in kaasfondue. Maar de moed zinkt me al in de schoenen. Die kant en klare pakjes (met witte wijn) vind ik niet zo lekker. Dus ik maakte het altijd zelf. "Pannetje insmeren met een teentje knoflook, geraspte jonge kaas in pannetje, pannetje op laag vuur, en dan "verdunnen" met bouillon" Ging altijd prima. Maar de laatste keren mislukt het altijd. Ik krijg geen soepele massa, maar één grote kaasklomp, net een bonk kauwgom. Jakkes. Wie o wie heeft er een goed recept voor een heerlijke kaasfondue (zonder wijn of drank) , en kan mij weer blij maken. hihi. In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties! Via deze weg wil ik jullie vast een fijn en gelukkig 2008 wensen! Groetjes Yvonne.
Ik vind kaasfondue met pesto en ham met witte zoete wijn heel erg lekker! Heerlijk! Het is recept van Albert Heijn.
Ik heb een receptje gevonden voor je. Hopelijk heb je er wat aan! Uitgaande van 4 personen: - 1-3 teentje(s) knoflook - 500-600 gram kaas - 3-4 dl droge witte wijn,ongezoete appelsap, rivella of Amé. - bindmiddel - 1 theelepel citroensap - 1-3 theelepel kirsch. - versgemalen zwarte peper - mespunt nootmuskaat
Van het internet afgehaald. Zonder wijn Ingrediënten van Kaasfondue 250 gram champignons bouillonblokje 70 gram boter 70 gram bloem 125 gram emmenthaler, in blokjes 250 gram belegen kaas, in blokjes 125 gram hamblokjes zout en peper Bereidingswijze van Kaasfondue Champignos in plakjes snijden en 5 minuten koken in 5 deciliter water en bouillonblokje. Champignons uit laten lekken in vergiet en bouillon opvangen. Maak een roux door de boter te laten smelten en daarna de bloem toe te voegen. Roeren met garde tot mengsel. Daarna beetje voor beetje de bouillon erdoor roeren. Al roerend aan de kook brengen tot gladde saus. Kaas erbij en roeren tot het gesmolten is. Hamblokjes en champignons erbij en goed doorwarmen. Op smaak brengen met zout en peper. Serveren met stokbrood. Voor extra smaak kunt u de pan insmeren met knoflook. Voor een minder sterke kaassmaak neemt u Maasdammer in plaats van emmenthaler. Maasdammer is wat zoeter van smaak.
mmmmm....lekker.....dank jullie wel......ga het zekers uitproberen... heb net mijn eten op, maar krijg al trek als ik dit weer lees......hahahaha THNX!