Ik ben zo boos/door de war!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emmamick, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Mijn vriend vanmiddag aan de tel gehad en nu in bed word ik opeens heel onrustig wanneer ik het gesprek reflecteer.

Ben met de kleine een weekje op bezoek bij mijn ouders hier in NL. Vriend en ik wonen samen in Duitsland. Nou bel hem op om te vertellen dat we een dagje later naar huis kwamen (zondag ipv zaterdag) zodat ik nog even vandaag een van mijn beste vriendinnen kon zien voordat we voor 2 maanden naar australie gaan met zn 3tjes. (vriend, dochter en ik)

Hij vraagt hoe laat ik ook alweer moet werken morgen (zondag. Werk in een restaurant) Ik zeg dus van 1 tot 20uur. Zegt hij: ja want dan blijft er niet veel tijd over voor mij om nog te joggen of wielrennen..

.......
    ....??.?.?.???????

Hallo?! Hij heeft zijn kind een week niet gezien, en dan zeurt hij om 'geen tijd voor zichzelf' als we terugkomen??

Ben echt heel kwaad en in de war nu. Het past helemaal niet bij hem in zijn vader rol, want hij is helemaal gek op haar en een geweldige, lieve papa.

Sorry voor de weinige details maar het is laat en lig in bed en wilde dit even snel van me afschrijven. Hij bedoelde het precies zoals hij zei, ik heb het niet fout geinterpreteerd. Hij klonk ook echt geirriteerd en op dat moment kon ik het niet plaatsen en drong het zelfs niet tot me door wat hij zei. Nu pas...

Nou dat word gezellig morgenavond, moet ik maar met hem praten hierover want vind zo'n uitspraak niet kunnen.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mmm, idd een beetje rare uitspraak... Als jullie een tijd weg zijn geweest lijkt mij dat hij tijd genoeg heeft gehad voor zichzelf en zijn joggen??:(
    Vreemd om daar dan geiriteerd over te zijn?!

Dat hij niet begint over de tijd met zn dochter zou ik dan minder vervelend opvatten zelf. Is hij niet thuis met haar als jij aan het werk bent? Tijd genoeg om de tijd in te halen met haar dan!

Meestal na een nacht slaap kan je het beter relativeren. Maar als je er vandaag nog over in zit: even bespreken met je vriend. Zeer waarschijnlijk heeft hij het helemaal niet lullig bedoeld. Klinkt zo man eigen, die opmerking zou mn man ook gemaakt kunnen hebben. Het komt vreselijk egoistisch over, maar waarschijnlijk bedoelt hij het helemaal niet zo!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eerlijk.. ik vind het een vrij gewone uitspraak voor een vent. Niet erg leuk maar ik zou het eerlijk gezegd niet zo groot maken. Je bent net een week weggeweest..het is niet de leukste manier van thuis komen als je gelijk ruzie gaat maken. Je vriend heeft echt geen idee wat hij verkeerd gezegd zou hebben.

Ik zou gewoon lekker naar huis gaan en rustig tegen hem zeggen dat je een beetje vreemd vond dat hij dat zei en vooral niet boos worden. Boos worden moet je niet doen vanwege dommigheid ;)

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de uitspraak ook niet kunnen waarderen en het hem zeker laten weten. :)

5. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me bij aan, uitspraken van mannen moeten wij niet teveel ontleden want vrouwen denken veels te ver en ingewikkeld terwijl hij nu zeker niet weet wat hij gezegd heeft ;)

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Zoiets heeft mijn vriend ook een keer gezegd.. ik was toen een dagje weg met kinderen (super saai familiebezoek) en belde op iets later thuis te komen.. En dan wilde ik zelf nog even gaan sporten... Maar dan had hij helemaal geen tijd meer voor zichzelf!!

Ik er over nadenken.. helemaal boos.. bijna ruzie...

Bleek hij dus echt de hele dag besteed te hebben aan het huishouden, van allerlei extra taakjes zodat we die avond gewoon lekker konden relaxen.. Het viel gewoon even niet in zijn 'planning'.. Maar achteraf weer niet zo erg als ik in eerste instantie over hem dacht...

Wij zouden dat dan anders zeggen en uitleggen.. maar ok.. mannen zijn vaak ook wel tikkeltje egoistischer en denken vaak maar hooguit 1 stap vooruit en al helemaal niet achteruit (hij wilde graag sporten misschien, zonder te denken hey dat kan hij de hele week al doen).

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry vind echt dat je zeurt

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik denk eigenlijk dat het meer een opmerking naar zichzelf was. Hardop denken, zogezegd. Hij had een planning in zijn hoofd, misschien iets van:

- Opstaan
    - Dingetjes doen
    - Mijn liefste en dochter weer thuis
    - Gezellig tijd doorbrengen met zijn 3-tjes
    - De dag daarna fijn sporten, wat nu dus niet door kan gaan omdat jij moet werken.

Zoiets?

9. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    En jij vind dat omdat??....
    Dat je een andere mening heb is niet erg..
    Maar leg het even uit..
    Zo klinkt wel erg kort door de bocht..;)

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Haha ja sorry lag al in bed met de ipad en was inderdaad een korte reactie.

Ik vind het een beetje zeurderig overkomen. Denk dat wat Leeuwtje omschrijft wel klopt. Als mannen een planning hebben vinden ze het vaak moeilijk om daar vanaf te stappen. Daarbij kun je er ook normaal over praten. TS is nu helemaal in de war en kwaad en dat soort dingen. Vind dat behoorlijk overdreven. Bedoel 1 a 2 uurtjes sporten is toch niet zo'n drama? Mijn man sport ook geregeld en zou dit ook doen.

Deel Deze Pagina