prijs muurschildering/ schilderijen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 4catsandagirl, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Na jarenlang alleen privé schilderingen wil ik weer graag beginnen met de verkoop van schilderijen en het maken van muurschilderingen. Wat ik heel moeilijk vind is wat ik nu moet vragen. Voeger deed ik ook veel in opdracht maar wil het nu wat groter aan gaan pakken. Mijn achtergrond is de kunstacademie.

Jullie mening: als jullie een muurschildering zouden willen laten maken hoeveel zou je daar voor over hebben?

Het gaat hierbij om: - een volledige muur
    - alleen een bepaalde afbeelding.

Bedrag is dan incl matriaal. Ik maak geen gebruik van een projector, alles uit de losse hand.

Ik wil ook kinderkunst gaan maken in opdracht, gemaakt op gespannen linnen uitgevoerd in acrylverf. Wat zou je daarvoor willen uitgeven? ( geen lijst, zijkanten worden meegschilderd)

Bedankt alvast voor de antwoorden, ik heb me al een beetje laten voorlichten qua prijzen bij een kunstenaar maar zou graag willen weten of dit wel reeel is. Er staan trouwens wat foto's in mijn album van mijn dochter haar kamer en de baby kamer die ik heb geschilderd, de schilderijen volgen nog.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik maak ook muurschilderingen
    ik heb voor een ajax logo van ongeveer 120 doorsnede (rond) 100 euro gekregen. dit was 4 uurtjes werk en een vriendenprijs. die man vond dat ik makkelijk 250 euro kon vragen hiervoor.

ik denk dat je de prijs moet af laten hangen van de hoeveelheid tijd die je erin steekt, maar dan moet je dit wel van te voren in kunnen schatten, en tevens de hoeveelheid verf die je gebruikt.

Of je nou wel of geen projector gebruikt vinden mensen niet heel belangrijk. het gaat immers om het resultaat. een projector helpt jou sneller te werken.

dit is er een van mij
    http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=16750

en dit is dat ajax logo, waarvan ik de binnenkant wel uit de hand heb gedaan. de buitenrand heb ik met een projector gedaan om het mooi rond te krijgen

http://i29.photobucket.com/albums/c262/ ... G_3180.jpg

3. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

even op internet kijken wat anderen er voor vragen.
    staan genoeg op met muurschilderingen , want heb zelf ook gekeken toen arend zijn kamertje werd gemaakt.

groetjes sandra

4. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik wilde toen voor mn zoontje zn jungle kamer, een Jeep met jungledieren erin op de muur laten verfen, maar was daarvoor 300 euro kwijt ( 50x50) dus heb het niet gedaan! Vind het zoiezo allemaal verschrikkelijk duur! Voor 100 a 150 euro had ik het wel gedaan.

5. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Wauw! Die Ajax logo heb je gaaf gemaakt zeg! ennuuh daar zou ik wel 100 euro voor over hebben! ;)

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Mijn vanaf prijs is 80 euro. En dan moet je ongeveer denken aan iets eenvoudigs van 1x1 meter.

Succes!

7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Toen ik zwanger was heb ik geinformeerd voor een muurschildering, een afbeelding van the lion king en dit zou 300 euro gaan kosten. Ik weet niet zeker of ik dit gedaan zou hebben als ik geen miskraam zou hebben gekregen want ik vond het best veel kosten.

Maar ik hoop dat ik weer snel kan gaan informeren. ;)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Denk dat je moet bekijken hoelang je met een muurschildering bezig bent, en dan dus projectmatig berekenen wat het kost (een uurloon bepalen, evt hier het materiaal al bij rekenen) en dan x aantal uren.

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hoi,

Ik heb dit 3 maanden geleden laten doen voor onze zoon heel erg mooi geworden!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=37961

Hier is zij 2 uurtje mee bezig geweest en moest maar 75 euro betalen!
    Is ze zelf uit zwolle gekomen voor ons. En onze zoon is er super blij mee!
    Ik vind dat opzich niet veel geld.
    En zij deed het ook gewoon uit de losse hand en de verf ook mengen enzo.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    75 euro voor zo'n simpel ding? :confused:
    Ik denk dat ik dat ook maar eens moet gaan doen...jeetje zeg...
    Al zal t op muren werken net iets anders werken als op papier of canvas...maar dan nog.

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou ik vind het knap hoor moet er niet aan denken zelf want dat wordt een ramp!

en als je hoort dat je soms 300 euro moet betalen voor zo simpel dingen nou dan heb ik hier echt geluk mee! Vind ik persoonlijk dan.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja ok als je het zelf niet kunt. Mijn verbazing ging ook meer over het feit dat ik hier mijn hand niet voor omdraai om zoiets te tekenen en dr geen idee van had dat je daar dan die prijs voor zou kunnen vragen.
    Ben zelf ook van plan n muurschildering voor mijn kamertje te doen...wilde ik ook voor mn andere kinderen maar die hebben na het ophangen van allerlei posters van motoren en vliegtuigen geen muur meer over :)

13. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Tsja ik heb dr ook via marktplaats en ze was/is 18 jaar oud en zij wilde gewoon wat bij verdienen naast de studie dus misschien ook wel beetje te snappen.

Als ik het kon en zou het voor een bekende doen zou ik er ook zeker geen geld voor vragen!
    Ik vind het super knap als je zoiets kunt hoor! En ook mooi die beertjes in de babykamer ofzo super leuk ik wou dat ik het kon allemaal.

Maar ja die droomt komt misschien in een volgend leven ;)

14. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik zou als ik jou was een opstart tarief van bijv. 40/50 euro rekenen met daarnaast een uurtarief. dan voorkom je dat mensen continu hele kleine schilderingen vragen waar je hooguit een uur mee bezig bent en dus haast niets verdient. Doen ze bij het zetten van een tattoo ook. Ik zou als ik jou was een uurtarief rekenen waar de verf en matraal kosten al in verwerkt zitten (mag dus best relatief hoog zijn) Dan staan mensen niet voor onverwachte uitgaven. Weet niet wat je materiaal ong kost, maar ik zou denken aan een euro of 25 per uur incl. Als je dan een schildering wilt waar je bijv. 2 uur mee bezig bent wordt het dus: opstartkosten+2 uur (a 25 euro)=100 euro. Dat lijkt me heel acceptabel. Als je materiaal erg duur is gooi je gewoon je uur tarief omhoog (heb daar geen idee van namelijk)

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm tja wat ik van die prijs vind....
    ik mak me geboorte bordjes ook uit de hand... heb een tekening voor me neus en teken het groot uit! alleen als het hel moeilijk is dan vergroot ik het en trek ik het een beetje over maar als je gaat verven moet je zelf toch weer tekenen...
    dus op de muur kan ik misschien ook wel {nooit geprobeerd}

alleen vind ik 300euro gewoon heel heel veel geld! en ik zou het er nooit aan uitgeven

wbt e bumba voor 75 euro...
    vind hem wel leuk gemaakt vind 75 euro ook wel een redelijk bedrag... al vin dik het nog geld genoeg.... want heel ingewikkeld is hij niet...

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    hihi jij zegt wat ik denk... :oops: heel erg ingewikkeld is hij niet nee..en dan is 75 e best nog veel geld.

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wij hebben ook op de babykamer diddl laten schilderen en op mijn zoontjes zijn kamer phoxy van PSV want mijn zoontje heeft een PSV kamer gekregen. Zij vroeg voor de Diddl toen 125 euro volgens mij en voor Phoxy 150 euro. Dit was inclusief het materiaal en zij deed het wel met een projector. Zal in mijn album een foto van allebei zetten.
    Dus zie mijn album.
    Ik vond dat het geld zeer zeker waard en we krijgen vaak complimenten van mensen omdat ze het zo mooi vinden.

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    De kleur bruin bij Phoxy zijn kop lijkt niet helemaal goed gepakt maar dat is de flits en de lichtval. In het echt is hij wel mooi egaal.

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Die zijn inderdaad mooi en de prijs is niks te veel.

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :D die zijn erg mooi!

Deel Deze Pagina