Ben benieuwd omdat ik probeeeeer een ovenTJE aan te schaffen, maar dat is tegenwoordig niet zo simpel meer met 10 miljoen opties. Op het moment heb ik een snackoven van 10 liter, mini dus, waar net 2 afbakbroodjes in passen. Ik ben op zoek naar iets rond de 30 liter en wil het gaan gebruiken voor : - Taarten cake etc. - Pizza - Ovenschotels / visgerechten Het zou mooi zijn als er ook een magnetronfunctie op zit. Alleen lees ik overal dat combi's erg slecht zijn in cake en pizza afbakken, omdat het hetelucht is, en daarvoor wordt boven en onderwarmte geprefereerd. Fabeltje? Wat zijn jullie ervaringen ? Alle tips zijn welkom ook! Ben al meer dan een week aan het zoeken en kom er dus echt niet uit. Magnetron gebruik ik zelden, maar wel nodig.. die ik nu heb komt uit de jaren 70 dus wordt tijd dat die ook weg gaat
Fabeltje! Wij hebben een whirpool combi oven/magnetron en die werkt echt super met pizza en taarten ook. Zitten veel functies op. Oa. Grill, oven, crisp, automatisch ontdooien, en een aantal combi functies (oven/magentron, grill/oven etc) En er zitten een aantal standaard programma's in voor bijvoorbeeld afbakbroodjes, pizza, patat, etc etc. Die van ons is inmiddels vier jaar oud maar ziet er nagenoeg hetzelfde uit als deze. Ook de functies vergelijkbaar. Whirlpool JT 368 SL combimagnetron? Bestel nu bij wehkamp.nl
Ik heb een elektrische oven (gasfornuis) en een combi magnetron met hete lucht. Die gebruik ik nooit, juist omdat het een hete lucht oven is. Dit omdat ik vaak taartjes en cake bak. Een hete lucht oven zou ik dus niet aanraden. Blokker heeft ook losse ovens die op een magnetron lijkt te koop geloof ik. Zoiets? ⥠Elektrische oven - Ovens en Grills - Marktplaats.nl
Waarom is een heteluchtoven niet goed dan? Als ik met mn whirlpool de bereidingstijden van recepten en de graden van recepten aanhoud heb ik altijd perfecte baksels. Gaat nooit wat mis mee.
Ik heb een fornuis met elektrische oven, hetelucht dus. Geen problemen met taarten of andere dingen. In mijn vorige huis had ik een combi en ook geen problemen (was koophuis en inbouw) er zijn ook combi's met boven en onderwarmte hoor. Ik weet niet of ze het allemaal al hebben, maar heb er indertijd wel voor gekeken en toen hadden er best veel die optie. Magnetron gebruik ik zelden, alleen voor ontdooien als ik het vergeten ben uit de vriezer te halen of warme chocomelk!
Ik heb inbouw oven met magnetron functie. Dus een oven met als extra functie magnetron. Je hebt namelijk ook veel magnetrons met een oven functie en die moet je niet hebben nee. Taarten/koekjes/vlees/vis/pizza het gaat hier allemaal super.
Hier ook een combi whirlpool magnetron/oven. Ik bak ook de heerlijkste dingen in mn oventje. Van simpel pizza warmen tot aan hele taarten. Niks geen ellende ermee! Succes met je keuze maken.
Ik heb een combi gehad (hetelucht/magnetron) en heb nu een elektrische oven en die is echt 100000 keer beter. Zo'n combi is leuk om een broodje af te bakken maar niet echt geschikt om goed mee te bakken. Gebak, pizza's etc worden allemaal echt veel beter in een elektrische oven, ik heb ze naast elkaar staan dus een goede vergelijking . Brood en deeggerechten worden veel hoger (rijzen beter), cake wordt luchtiger, mijn combi was altijd veel te koud en moest ik nota bene hoger zetten dan het recept zei (terwijl je een hetelucht normaal altijd lager zet) etc. Tuurlijk kun je best wel bakken met zo'n combi maar als het enigszins kan zou ik toch kiezen voor een goede elektrische oven. Ik heb een combi van Samsung (die ik nu alleen nog als magnetron gebruik) en een grote elektrische oven van Bosch.
We hebben combi oven whirlpool 10 jaar oud bak er alles in cake taarten koeken oven gerechten. Hetelucht oven is perfect hebben ze ook bij bakkers winkels waar. Alleen bak de een sneller dan de ander dat is uitproberen
Dit dus. Als echte keukenprinses heb je een echte oven nodig. Combimagnetron haalt het daar niet bij.
Copy paste uit ander topic waar ik op gereageerd had: Ik heb een Sharp combimagnetron en die bevalt eigenlijk erg goed. Heb hem echt uitgezocht op de ovenfuncties dus grote binnenruimte en hier kan je gewoon een rekje in schuiven ipv alleen het draaiplateau te gebruiken. Ben er super tevreden over. Doe wel altijd bijvoorbeeld saucijzenbroodjes die op 180 graden moeten op 190. En als iets op 200-220 moet voor 8-10 minuten doe ik altijd 10 minuten op 220. Gewoon vaak gebruiken en dan merk je het vanzelf wel wat het beste bij je oven past. Laats nog lekker appeltaart in gebakken, regelmatig ook cake en ovenschotels werkt allemaal prima. Heb m al 3 jaar en koste toen rond de 250 euro en heb hem bij bobshop.nl gekocht. Super fijne zaak, geen verzendkosten dus vaak de voordeligste, al mijn andere apparatuur daar ook vandaan.
Wij een Smeg, een grote van 90cm. Topding. Kunt er alles mee, zit zelfs een draaispit in dus wij maken regelmatig kippetjes aan t spit. Heerlijk! Heb ook een Samsung combi en die doet het ook perfect. Ook broodjes, taarten etc.
Wij hebben al jaren een doodsimpele electrische heteluchtoven met grillfunctie enzo. Werkt prima. Vanaf volgende week krijgen we er een houtfornuis bij (het gaat denk ik wel even duren vóór hij geplaatst wordt) ben benieuwd hoe dat gaat functioneren...
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!! Ben dus nog steeds aan het zoeken en aan het twijfelen haha. Die van Cabb klinkt wel ideaal voor mij. Maar ik zat ook te denken aan een gewoon bakoventje, zonder magnetron, en dan mijn oldskool magnetron in de buitenschuur zetten, alleen weet niet of hij die kou dan gaat overleven. Dilemma..
Haha ik moet zeggen dat ik af en toe wel mijn magnetron mis als ik net iets in de oven heb zitten, als ik iets moet ontdooien ofzo. Dus ben wel aan het overwegen om misschien een extra magnetron te kopen als ik er ergens eentje voor weinig tegenkom maar gebeurt niet zo vaak en dan heb je dat ding moet toch weer een plekje hebben.
Met hetelucht mislukte bij mij ook veel dingen. Nu nieuwe keuken nieuwe oven en stoomoven en het gaat al beter 😊
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet de heteluchtoven tijden aanhouden maar de 'normale'. Althans in mijn omgeving was dat vaak zo.
Hier een combi magnetron en hij werkt. Perfect! Maak er alles in wat je in een gewone oven ook doet, enigste nadeel is dat hij wat kleiner is dan een oven
Wij hebben gewoon een fornuis met hetelucht oven en een aparte magnetron. Wij bakken er cake (2 naast elkaar) taart, ovenschotels en afbakbroodjes in. En snacks zoals: worstenbroodjes/appelflapjes enz.