Hoi iedereen, ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Roos en sinds 2 maanden zijn mijn vriend en ik aan het proberen om zwanger te worden. Het zal ons eerste kindje worden en vinden het dan ook erg spannend! Ik hoop via het forum verhalen te kunnen delen, want niemand in de omgeving weet het en ik wil het zo graag vertellen! Liefs
Welkom roos1981, Ik zou het liefste ook iedereen willen vertellen dat we het proberen. Maar mijn vriend wil dit niet omdat iedereen er dan naar gaat vragen. En het is dan ook niet echt een verassing als je dat werkelijk zwanger bent. Toch handig zo'n site, om alles kwijt te kunnen. Heel veel succes met zwanger raken! Gr Yvie
Dank jullie wel Yvie en djezelf! We doen ons best haha Wij hebben dezelfde reden om het nog aan niemand te vertellen, dan krijg je steeds vragen, zo van, ...en? al zwanger? dan ist ook geen verassing meer he Liefs ps doen jullie van die ovulatietests en zo? Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden, ben bang dat dat een beetje ten koste gaat van de spontaniteit
Ik gebruik wel ovulatietesten...maar ben dan ook alweer een flink tijdje bezig. Dit is de derde maand dat ik serieus gebruik. Als je net begint, zou ik het niet aanraden om ze te gebruiken, het is lastig om niet het idee te krijgen van : nu MOET ik. (het scheelt natuurlijk wel als je een beetje weet hoe je cyclus werkt enzo...dan maak je wel iet wat meer kans!)
Bedankt voor al jullie leuke reacties! Ben vandaag ongi , had gehoopt het niet te worden, was misschien al wel heel snel geweest, maar toch jammer. Maar nu weet ik in ieder geval hoelang m'n cyclus duurt. Straks eens een cylus banner maken haha liefs
Ow, balen van je ongi Ik gebruik ook geen ovulatie testen. Ben bang dat het alles gaat beheersen en teveel bezig ben met zwanger worden. Wij hebben er ook geen haast bij. Maar het lijkt mij wel makelijker om te weten waneer je nou precies vruchtbaar bent. Ik denk dat ik ze wel ga bestellen al ik over een paar maandjes nog niet zwanger ben. liefs
Hallo, ik ben sinds vandaag ook nieuw hier. Zat even te kijken waar ik een berichtje zou gaan plaatsen. Ik las in dit topic mensen zijn die gestopt zijn met de pil en proberen zwanger te worden. Ik ben in september gestopt met de pil en meteen internet afgestruind..overal las ik berichten dat het wel tot een jaar kon duren voor je zwanger werd. Ik had mijn hoop er dus ook helemaal niet op gevestigd en we hadden meer zoiets, komt het dan komt het en moet echt ontstaan uit liefde en niet dat we steeds op het klokje hoeven te kijken. Ik ben nadat ik gestopt ben met de pil 2 weken later ongesteld geworden. 4 weken later weer en die keer erop bleef het uit. Meteen wist ik dat het raak was. Dinsdag 21 okt zou ik ongesteld moeten worden en donderdag 23 okt was de test POSITIEF! Ben nu inmiddels bijna 7 week zwanger. Woensdag 24 dec heb ik mijn eerste echo, en dat vindt ik best spannend, zou het hartje kloppen ja of nee..zou zo blij zijn als de 12 weken voorbij zouden zijn! Wat meer het moraal van mijn verhaal is..probeer er niet zo mee bezig te zijn, voor je het weet is het hopelijk zover. Vestig niet teveel je hoop dat je meteen zwanger zal worden/zijn maar leef met de dag en het moment..is erg lastig..maar hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zullen worden en daar erg van kunnen genieten!
Hey Moatsje, van harte gefeliciteerd joh! Spannend! Ik zou ook heel zenuwachtig zijn voor de echo denk ik! Klopt wat je zegt, ik vind ook dat het nog een beetje spontaan mag zijn en dat je lekker moet genieten van elkaar. Ik heb ook geen haast hoor, maar ergens denk je toch, stel dat het deze keer raak is.... Ik ga ook nog niet aan ovulatietesten beginnen en zo, ik ben nog volop bezig met erachter te komen hoe mijn cyclus nou eigenlijk in elkaar zit. Ik denk niet dat ik van mijn cyclus kan uitgaan van 10 jaar geleden (toen was ik 16) haha. Heel veel liefs en geniet ervan!
Hoi Roos, Ik snap heel goed dat je wil kijken hoe je cyclus is. Ik ben zelf heel benieuwd of mijn cyclus wel rond de 28 dagen was. Ik was vrij snel zwanger, maar we zullen zien als ik de eerste echo heb gehad of mijn cyclus inderdaad regelmatig was ja of nee. Maar in iedergeval veel succes en hopen voor je dat binnenkort leuk nieuws te melden hebt..ik hou het in de gaten..