We willen graag aan een kadoo geven aan een gezin dat een dochter (puberleeftijd)verloren heeft,heeft iemand een idee? Ik vind het erg lastig om iets te bedenken. groeten Stierin
Ik zou een symbolisch iets geven. Een bedeltje voor aan een armband, een hangertje voor aan een ketting of juist een klein beeldje of iets in die geest. Cadeautjes voor dit soort gelegenheden zijn gewoon erg moeilijk want het ene gezien wil prominent hun kind een hoekje geven in huis terwijl het andere gezin dat juist niet wilt/anders doet. Wat ik persoonlijk zou doen is er gewoon voor ze zijn, en ook aan ze denken op alle moeilijke dagen die nog gaan komen. Vergeet ze juist die dagen niet aankomende jaren. (Verjaardagen/vader en moeder dag/kerst etc etc) Vaak is een kaartje of een berichtje al genoeg. Sterkte!
Ik heb de dochters van mijn vriendin een vlinderbedel gegeven, ter nagedachtenis aan hun overleden vader. Mijn zusje en man hebben van ons een windlichtje met vlinders gekregen, die stond tijdens de begravenis bij het condoleanceboek. En nu in de kamer. Verder hebben ze geld gekregen voor hun verjaardagen, omdat ze graag beide een gedenksiraad wilden hebben. Inmiddels hangen die hangers bij hen om de nek.
Haha is dat echt serieus Goud geld verdienen. Wat ik deed was een beeldje op het graf zetten. Dit betekende al veel voor de ouders. En elke overlijdensdag een kaartje sturen.
Heb vorig jaar een vriendin van mij (kindje overleden tijdens bevalling) een vlinderplant cadeau gegeven. Staat mooi in de tuin en trekt in de zomer vlinders aan. Heel symbolisch, maar niet te opvallend.
Hoe goed kende je de dochter? Ik zou een brief schrijven met je favoriete herinneringen aan haar, waarom je blij bent haar gekend te hebben. Verder er inderdaad voor ze zijn en je foto's nakijken of er nog foto's van haar bij zitten die het gezin niet heeft.
Daar dacht ik aan na mijn miskraam, maar je kan helemaal geen sterren kopen, want de sterren zijn van niemand (of van iedereen) dus toen toch maar niet gedaan! Ja lastig wat je wel moet/kan geven. Niks brengt de dochter terug. Alles wat goed bedoeld is is lief en het waarderen waard
De vlinderplant is een mooi idee! Wat verdrietig dat hun dochter overleden is. Van de week hoorde ik ook dat een meisje van die leeftijd overleden was.