kado voor iemand van wie een kind is overleden

Discussie in 'De lounge' gestart door stierin, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stierin

stierin Lid

12 aug 2009
    70
    0
    0
    We willen graag aan een kadoo geven aan een gezin dat een dochter (puberleeftijd)verloren heeft,heeft iemand een idee?
    Ik vind het erg lastig om iets te bedenken.

groeten Stierin

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou een symbolisch iets geven. Een bedeltje voor aan een armband, een hangertje voor aan een ketting of juist een klein beeldje of iets in die geest. Cadeautjes voor dit soort gelegenheden zijn gewoon erg moeilijk want het ene gezien wil prominent hun kind een hoekje geven in huis terwijl het andere gezin dat juist niet wilt/anders doet.

Wat ik persoonlijk zou doen is er gewoon voor ze zijn, en ook aan ze denken op alle moeilijke dagen die nog gaan komen. Vergeet ze juist die dagen niet aankomende jaren. (Verjaardagen/vader en moeder dag/kerst etc etc) Vaak is een kaartje of een berichtje al genoeg.

Sterkte!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb de dochters van mijn vriendin een vlinderbedel gegeven, ter nagedachtenis aan hun overleden vader.

Mijn zusje en man hebben van ons een windlichtje met vlinders gekregen, die stond tijdens de begravenis bij het condoleanceboek. En nu in de kamer. Verder hebben ze geld gekregen voor hun verjaardagen, omdat ze graag beide een gedenksiraad wilden hebben. Inmiddels hangen die hangers bij hen om de nek.

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
  5. rums

rums Niet meer actief

Haha is dat echt serieus :) Goud geld verdienen.

Wat ik deed was een beeldje op het graf zetten. Dit betekende al veel voor de ouders. En elke overlijdensdag een kaartje sturen.

6. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb vorig jaar een vriendin van mij (kindje overleden tijdens bevalling) een vlinderplant cadeau gegeven. Staat mooi in de tuin en trekt in de zomer vlinders aan. Heel symbolisch, maar niet te opvallend.

7. rums

rums Niet meer actief

Wauw dat is heel mooi!

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hoe goed kende je de dochter?

Ik zou een brief schrijven met je favoriete herinneringen aan haar, waarom je blij bent haar gekend te hebben.

Verder er inderdaad voor ze zijn en je foto's nakijken of er nog foto's van haar bij zitten die het gezin niet heeft.

9. Mnon

Mnon Niet meer actief

Daar dacht ik aan na mijn miskraam, maar je kan helemaal geen sterren kopen, want de sterren zijn van niemand (of van iedereen) dus toen toch maar niet gedaan!

Ja lastig wat je wel moet/kan geven. Niks brengt de dochter terug. Alles wat goed bedoeld is is lief en het waarderen waard

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Dit kregen wij ook na de geboorte van onze oudste en ik vond het een heel mooi en lief cadeau.

11. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend droevig dat jullie eerste kindje is overleden.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    waar hield ze van? en daar iets mee doen, hobby? , kleur ? zoiets denk ik??

En vreselijk zeg !!

13. stierin

stierin Lid

12 aug 2009
    70
    0
    0
    Bedankt allemaal!.het idee van de vlinderplant spreekt me aan,het meisje was 16 jaar!
    Groetjes

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vlinderplant is een mooi idee! Wat verdrietig dat hun dochter overleden is.
    Van de week hoorde ik ook dat een meisje van die leeftijd overleden was.

Deel Deze Pagina