Ik ben ge-googled en hier gevonden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiki, 6 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Precies zoals ik het zeg.

    Even heel kort wat er aan de hand is/was: gister waren we op visite bij een oud collega/vriend en toen kwam internet en de zwangerschapspagina ter sprake. Ik had aangegeven dat ik best veel met dit forum bezig ben en regelmatig een berichtje plaats. Want ondanks dat je superpersoonlijke dingen deelt met de rest van de wereld, is er toch ook een zekere anonimiteit waardoor je iets meer kan en durft te vertellen of vragen. Ik ging er maar vanuit dat de pagina vooral bezocht word door zwangeren en bijna zwangeren en eventueel bedrijven die reclame willen maken. En gelukkig is dat ook zo, maar....

    Toen zei mijn oud collega dat een andere oudcollega al die info die ik hier neerzet gewoon aan het meelezen is. Dus ik zei: hoe kom je daar zo bij? Antwoord: collega X kwam in de zomer met het nieuwtje, goh, wist je dat Kiki weer zwanger is, na de miskraam? Dus ons vriend (die wel op de hoogte was) was verbaasd dat hij dat allemaal wist, en of hij misschien met me gebeld had, of gemaild (zo dik was ik namelijk niet met collega X)?
    Nee hoor, allemaal te lezen op internet en ze heeft het er zelf op gezet. En dan nu de verklaring: als je bosengel intoetst in google, dan krijg je vanzelf de link naar Kiki! En vandaaruit kun je vanalles vinden... Maar hoe komt hij nu op mijn nickname?

    SPOOKEY :(

    Nu heb ik zelf even geprobeerd om te zoeken en wat blijkt?
    De combinatie voornaam+achternaam levert niets op
    De combinatie voornaam+meisjesnaam levert niets op
    De combinatie voornaam+achternamen levert niets op
    De combinatie achternaam+achternaam levert niets op
    De combinatie voornaam+achternaam+woonplaats levert niets op
    Volgens mij is alleen de combinatie voornaam+woonplaats de zoekopdracht die wat oplevert en naar deze site verwijst... en ook mijn nickname laat zien. Inderdaad, van daaruit kun je vanalles lezen.

    Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant zet ik zelf natuurlijk deze persoonlijke dingen op de site, en het is mijn eigen keuze om mijn voornaam te gebruiken, dus dat een bekende me hier treft, die kans zit erin.
    Wat ik wel raar vind is dat ex-collega X, ruim een jaar na mijn vertrek bij dat bedrijf, gericht aan het google-en is. Maar dit had ik dus niet verwacht :oops: Hij is dus echt met behulp van mijn nickname verder gaan google-en en lezen. Vervolgens gaat-ie rustig de berichtjes als nieuws zitten verkondigen... RAAR

    Groetjes van Kiki
     
  2. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Jeetje, wat een verhaal zeg!!!

    Ik ken het... bij mij op de manege waren ze laatst ook aan het kletsen, die volgen wat ik post op een ander forum omdat ze mn nickname daar kennen...
    Ze kletsen aan alle kanten, maar omdat t toen niet raak is en ik daar niets meer heb vermeld over een evt. zwangerschap is t over...

    Ik vindt het wel een beetje te erg dat mensen zo om nieuwtjes verlegen zitten dat ze heel het internet afstruinen om iets te weten te komen, en het dan ook nog doorkletsen!

    Zo iemand heeft vast weinig te doen, of te melden over zijn eigen leven....
     
  3. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai Bosengel,

    Ik vind het wel een beetje eng dat iedereen dit zomaar kan lezen. Ik was er bij mijn aanmelding hier al bang voor, waardoor ik concequent een 'nepnaam' gebruik (ik heet in werkelijkheid niet Anouk).
    Wel raar dat die collega echt gericht naar je gaat zoeken en ook nog jouw persoonlijke zaken gaat doorvertellen. Maarja, je kan hem niet tegenhouden, jammer genoeg.
     
  4. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Bah, wat eenverhaal zeg.
    Hoe voel je je nu, ik kan me namelijk voorstellen dat je toch erg geschrokken ben dat hij dat op deze manier allemaal gevonden heb. !!
    Het is toch een inbreuk op je prive Het idee alleen al dat iemand je op deze manier volgt.
    Hij heb echt niks beters te doen zeg.

    Gr.
     
  5. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Dat meen je niet... Ik vind't toch wel een beetje eng dat sommige mensen zich met dat soort dingen bezighoudt. Hallo zeg, ik zou zeggen: get a life. Als je niks beters te doen hebt dan info over iemand anders zoeken en erover praten. Is toch wel behoorlijk sneu. Hoe kom je sowieso al op dat idee???
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik krijg het er helemaal naar van. Deze gast is dus echt niet goed wijs!
     
  7. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb een tijd terug mijn nickname moeten veranderen om dezelfde reden als wat Bosengel aangeeft.
    Mijn oude nickname is een samenvoeging van iets wat alleen bekende mensen zullen weten maar wat schijnbaar toch uitgediept wordt.
    Onder die nickname zul je waarschijnlijk nog 1 a 2 berichtjes hier vinden.
    Maar wie gaat er nou is 's hemels naam op Aquarius zoeken, de enige referentie die ik daarmee heb is dat het waterman betekend en dat dat mijn sterrenbeeld is. Dus ik denk dat ik nu redelijk veilig zit.
     
  8. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Het zegt volgens mij meer over hem dan over jou,
    maar mijn hemel wat irritant zeg.
    Heb je een mogelijkheid om hem hiermee te confronteren,
    want het lijkt me wel eens interessant om
    te weten wat hier nu de bedoeling van is?
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wat een rare kerel zeg,... helemaal omda tje daar niet meer werkt, en hij GERICHT naar je aan het zoeken is, Engerd...

    misschien had hij wel een "crush" op je, toen je daar nog werkte, maar wat een idioot.

    Wel goed dat je dit doet, want DIt leest hij waarschijnlijk ook....

    ik zou hem als ik jou was.. hem er HIER op wijzen dat hij zich met zn eigenen zaken moet bemoeien !...

    gr. sarah
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat een verhaal...... vaag hoor dat hij zomaar gaat zitten googlen met jou naam. Moet er ook niet aan denken.... Hij heeft zelf geen leven moet je maar denken :rolleyes:
     
  11. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat een verhaal.
    Heb het eventjes bij mezelf uitgetest door gewoon m'n gebruikersnaam in te tikken. En niet te geloven, je komt onmiddelijk op m'n profiel terecht.
     
  12. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb ook is ff gekeken en kom mezelf echt over tegen . Alles forum's waar ik op zit kan je dus zo mn profiel vinden. Vind het helemaal niets ...
    Misschien gaak mn nick naam maar veranderen ...
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb ook effe gegoogled. Ik dacht toch een redelijk algemene term te zijn, maar mijn nick staat bij google als 5e!! in de lijst van treffers, dus op pagina 1. Raar. Nu heb ik weinig persoonlijke info op mijn profiel staan, behalve geboortedatum, dus ik denk dat daar niet veel herkenning in gevonden zal worden!!

    Karin
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Gelukkig vind je van mij niet veel... :D
     
  15. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb ook even mijn nickname ge-googled en ja hoor, je komt meteen in mijn profiel. :(
     
  16. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    He gatsie, wat een "eng" id! :confused:
    Gelukkig is MIR ook een ruimtestation en een band, geloof ik, en een................!!!
    RAAR, hoor!
     
  17. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat je met je nickname en google al snel bovenaan verschijnt is nog niet zo verwonderlijk. Maar dat iemand gaat zoeken en op die manier je nick achterhaald.

    Ik ben er inmiddels uit, ik vind het ziek.
    Feit blijft natuurlijk wel dat ik inderdaad zelf de persoonlijke dingen post :oops:
    Nou ja, ik ga er maar vanuit dat de meeste lezers zwangeren of zwangerwanabees zijn.

    Groetjes van Kiki.
     
  18. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wat afschuwelijk.
    Mijn nickname is ook niet mijn echte naam, en dat doe je natuurlijk met een reden.
    Ik wil juist niet dat jan en alleman weet dat ik bezig ben met zwanger raken.
    Als ik het b.v. op mijn werk zou zeggen, dan zou je bijna dagelijks de vraag krijgen: "en, ben je nog niet zwanger?" Daar had ik nou geen zin in, daarom is dit forum ideaal. Ik heb op google gezocht, maar er zijn enorm veel sites met de naam Hope. Nog geen link naar mij gevonden
    Groetjes Hope
     
  19. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Tuurlijk als je op dit forum schrijft kan iedereen jouw verhaal lezen maar dat weet je van tevoren.
    Idd je gebruik een nickname om anoniem te blijven anders zou ik mezelf zeker niet zo bloot geven in persoonlijke dingen.
    Ik vind het fijn om deze dingen met jullie te delen en goede adviesen te krijgen. Ook als je in een dip zit kun je je verhaal kwijt en wordt er altijd met belangstelling op gereageerd.

    Wat is iemand dan ontzettend zielig om deze verhalen bij naam van de echte persoon door te gaan vertellen.
    Kan me voorstellen hoe naar dit voor je is Bosengel maar je kunt er helaas weinig aan doen.

    Silly
     
  20. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Dat is ook de reden dat ik hier ook niet onder m'n echte naam zit,al heb ik hier al best veel verteld natuurlijk en loop ik zo alsnog het risico om herkend te worden...maar ik ga dus ook niet aan de grote klok hangen dat we voor 'n 3e gaan,ze horen het vanzelf wel als het zover is.
     

Deel Deze Pagina