Kom eens ff goed mijn gal spuwen. Vandaag bij de Arbo geweest, zit inmiddels 3 weken in de ziektewet wegens hevige rug en bekken klachten. Om te beginnen begonnen ze bij de Arbo de zeiken over mijn ziekteverzuim. Heb een ontsteking in mijn schouder, en voor de zwangerschap had ik daar heel veel last van, en op aanraden van de orthopeed mocht ik tijdelijk niet werken, (had injecties in mijn schouder gekregen). Maar goed, sinds ik zwanger ben is de pijn in mijn schouder gelukkig stukken minder. Op mijn werk is het niet altijd even leuk gegaan, heb te maken gehad met ongewenste sexuele intimiteiten, waardoor ik even uit de running was (1 week). Een paar weken geleden kreeg ik steeds meer last van mijn rug en bekken waardoor ik mijn werk niet meer goed kon doen. Moet veel lopen/bukken en dozen sjouwen. Bij mijn baas aangegeven of hij vervangend werk voor me had, dit had hij niet, dus hij zei ga de ziektewet maar in. Zo gezegd zo gedaan, inmiddels ook met fysio gestart. Vandaag moest ik dus bij de Arbo komen. En ben er goed over de zeik weer weg gegaan. Volgens hem ben ik een aansteller wat betreft mijn rug en bekken klachten en kan ik wat hem betreft weer aan het werk. De eerste 2 weken mag ik zittend werk doen en daarna weer mijn eigen werkzaamheden hervatten. Hij zei ook dat ik een wel erg lage pijngrens heb, wat al zeker niet waar is, en dat ik me dus niet zo aan moet stellen en de klachten niet erger moet maken als dat ze zijn. Nou geloof me, iemand die rugpijn eventueel zóu verzinnen ligt niet bijna de hele dag plat op bed lijkt mij. Kan niet langer als een uur op een stoel zitten, lopen gaat voor een half uurtje goed en dan kan ik gewoon echt niet meer verder. En dan willen dat stelletje eikels mij weer mijn eigen werkzaam heden laten uitvoeren. Kan hier verdorie nog maar amper het huishouden doen, stofzuigen gaat niet eens meer. Hoe moet ik dan in hemelsnaam over 2 weken mijn eigen werk weer doen, en daarbij de hele dag heen en weer door een magazijn lopen en met dozen sjouwen? Ik weet het niet meer, maar weet wel ben GEEN aansteller zoals zei het zeggen. Ga vanavond samen met mijn vriend een mail sturen naar de Arbo dat ik het niet eens ben met hun oordeel. Bedoel wil graag weer aan het werk, maar weet op dit moment niet hoe ik dat ga trekken met de pijn. Sorry voor het lange verhaal. Liefs Vanessa
hey meis ten eerste ben jij geen aansteller en ten tweede ik heb dit zelf meegemaakt met de arboarts wegens ziekte (knie) het zijn gewoon kl*jo's
Je bent idd geen aansteller! Arbo-artsen krijgen ook targets mee...en stel je voor als hij toegeeft dat je klachten serieus zijn.... :x Pfff....geen woorden voor!
Arbo-artsen zijn er vooral voor een werkgever. Ze zijn er op uit om iedereen gewoon zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Vind dat ze veel te weinig kijken naar de werknemers. Ik neem aan dat je alleen echt in de ziektewet gaat zitten als je je werk niet meer kan uitvoeren......
Juist ben ik het mee eens. En in dit geval ga ik niet 3 weken voor mijn lol op bed liggen. Heb contact opgenomen met het UWV, en dit kan nog wel eens een hoop getouw trek gaan worden.
Wat een schandalige reactie van de ARBO ! Goed op je strepen gaan staan hoor, jij en je gezondheid zijn het allerbelangrijkste en wie zijn hun om daar over te oordelen ?
Nee hoor dat hangt van de werkgever af. wij hebben meer dan redelijke Arbo artsen die je liever een week extra thuis houden dan je te vroeg aan het werk sturen. En bij zwangerschap wordt je niet eens opgeroepen. Echter deze Arbo arts gaat buiten zijn boekje. Dit kan echt niet. Heb je een brief van je huisarts waarin hij de rust voorschrijft... zo niet : snel regelen. Welke onderzoeken zijn er al gedaan naar de oorzaak vn de rugpijn? Welke behandelingen heb je gehad? ( als de oorzaak niet Hernia oid is) Mensendieck wordt wel aangeradern bij zwangerschap. Maar fysio kan vaak ook het eea. Als je actief bezig bent om je rugpijn te verminderen heb je uiteraard veel meer munitie naar de Arbo toe. Je laat zien hoe je ermee bezig bent, hoe graag je beter wil worden. Werkt vaak goed .. succes
Heb morgen vroeg een afspraak bij de huisarts hierover. Ben op dit moment onder behandeling bij een bekken therapeut. Wat zij voornamelijk doet is oefeningen laten doen zodat de pijn wat beter uit te houden is. Zij heeft echter wel duidelijk vermeld dat ik rust moet houden. Heb vanmiddag met het UWV gesproken, kan via hun een second opinion aanvragen (deskundig oordeel). Gr. Vanessa
Mooi zo. Heb je mooi weer wat munitie bij de Arbo. En goed van die second opinion bij het UWV. Heel veel succes ( en sterkte met de pijn uiteraard)
Dank je wel, maar weet nu eigenlijk niet goed wat ik verder moet doen. De Arbo zegt dat ik dus a.s maandag weer moet gaan werken. En de aanvraag voor het UWV duurt ongeveer 2 weken voor dat ik antwoord heb. Ga ik niet werken dan is het werkweigering lijkt mij. En het gaat er echt niet over dat ik niet wil gaan werken, maar ik weet niet hoe ik de dag daar door moet komen.
Als je een second opinion bij het UWV hebt aangevraagd hoef je tot die tijd niet te werken. Vraag het voor de zekerheid even na bij het UWV. Als jouw klachten door je zwangerschap komt krijgt je wg uitkering van het UWV en jouw loon wordt gewoon doorbetaald. Hij moet dan aangeven: ziekte als gevolg van zwangerschap. Wat betreft die seksuele intimidatie moet je bij een vertrouwens persoon bij je wg aan geven, zo niet dan bij je bedrijfsarts. Die kan ondersteuning bieden. Je wg moet dan wel een beleid voor seksuele intimidatie hebben. Ten slotte kan ik bijna niet geloven dat de bedrijfsarts jou een aansteller noemt. Heeft hij dat zo letterlijk gezegd tijdens het spreekuur? En nog een opmerking: Er zijn ook hele goede, kundige en vriendelijke bedrijfsartsen. En een bedrijfsarts moet altijd onafhankelijk handelen! Bij welke arbodienst was je?
Hoi, Ja helaas heeft hij het zo met die woorden gezegd. Ik ben volgens hem een aansteller en heb een te lage pijngrens. Moest naar de ArboUnie.
Hoi, Ik heb me 3 weken geleden ziek gemeld vanwege rugpijn en bekkenklachten. Ik heb me op dinsdag ziek gemeld en ben op donderdag naar de huisarts gegaan. Zij adviseerde me om contact op te nemen met de bedrijfsarts, omdat ik beter geen normale werkzaamheden meer kan uitvoeren. Bij de bedrijfsarts kon ik pas dinsdag terecht en zij wilde me in principe 4 x 6 uur per week laten werken. Toen ik even duidelijk uitlegde dat ik thuis ook geen huishoudelijke werkzaamheden kon doen en ik geen enkele houding langer als een uur kan volhouden, werd haar toch wel duidelijk dat mijn klachten geen pretje zijn. Nu moet ik 3 x 4 uur per week werken en moet ik aangepast werk doen. Ook moet ik elk half uur van houding kunnen wisselen en mag ik maximaal 45 minuten autorijden. Mijn werk wist eerst niet wat voor werkzaamheden ik kon gaan uitvoeren en op welke locatie, dus tot die tijd heb ik in de ziektewet gezeten. Uiteindelijk heb ik 3 weken in de ziektewet gezeten en ben ik sinds deze week aan het werk volgens de richtlijnen van de bedrijfsarts. Weet je verloskundige van je klachten? Misschien kan zij een advies uitbrengen die je kan meenemen naar het UWV, zodat het duidelijk is dat je klachten serieus genomen moeten worden. Groetjes Saskia
Het is bij jou gelukkig goed opgelost. De VK weet er wel van af, evenals de fysiotherapeut, en zei zegt dat ik veel rust moet nemen en mijn rug zoveel mogelijk moet ontlasten.