Hallo allemaal, Ik zie dat er een paar meiden best van zijn aangeslagen, en dat mag ook. Het is niet 'normaal' om zo tegen een kind te doen. Als dit eenmalig was zou ik zeggen, misschien had ze haar dag niet maar je vertelde dat ze wel vaker 'rare' dingen doet bij dit kind dus het was niet incidenteel. Zelf werk ik op een kinderdagverblijf als pedagogisch medewerkster, gaat er iets anders aan toe dan op een p.s.z. maar we gaan wel hetzelfde om met de kinderen. Als ik een collega dit zou zien doen dan zal ik vragen waarom ze zo reageerd. Proberen om erachter te komen wat dit kind wél nodig heeft, wat extra positieve aandacht i.p.v. negatieve aandacht. Misschien is dit wel een leuke uitdaging voor jou om te zorgen dat dit jongentje toch een veilig gevoel krijgt. Geloof me, dit gebeurt echt niet op elke p.s.z. of k.d.v.! Heb vertrouwen! groetjes Dib
wat belachelijk zeg! ik schrik er van. is dit het enigste buitenlandse jongetje? dan is ze echt szwaar aan het discrimeren laat staan het feit dsat het hier om een klein kind gaat.
nee, nog 1 (turks, of marokkaans) jongetje, die is erg opzichzelf. en één meisje, maar dat wel vloeiend engels spreekt, waar ik veel aandacht aan geef.
dus die andere twee maken zichzelf wel verstaanbaar? kunnen jullie niet met hem een soort taalcursus doen? beter dan wat die leidster bij jullie doet!
ik vind dit ook echt niet kunnen! moeilijke situatie voor jou maar ik zou haar er toch voorzichtig op aanspreken.
inderdaad moeilijke situatie, maar wat ze doet kan niet, en ik zou haar er inderdaad op aanspreken, sneu voor dat jongetje,
Dat weet ik en heb ik ook al uitgelegd, dat IK het risico niet wil lopen om de verkeerde te treffen. Ik kan nu wel mn mening geven.. maar dan word het echt een strijd hier, en daar heb ik geen zin in.
ik kan me wel iets voorstellen bij jou standpunt hoor! maargoed, ik kan haar dus aanspreken als ik zie dat z weer zoiets doet. maar ga volgende week niet over vandaag beginnen, durf ik niet zo goed ik werk er nog maar pas he? haha zometeen zit die vrijwilligster (collega) hier ook op t forum (kans=klein) zich beetje stil te houden
Als ik wist dat het er op z'n peuterspeelzaal zo met kindjes werd omgegaan, haalde ik hem er onmiddelijk van af! Sneu voor dat kindje die er niks van begrijpt.
Dit kan echt niet. Niet verkeerd opvatten hoor maar: Ik vind het je plicht om hier wat van te zeggen! Jij bent ook verantwoordelijk voor die kindjes en als jij ziet dat een andere volwassene zo om gaat met een kindje waar jij ook op moet passen hoor jij maatregelen te nemen! De ouders van welk kindje dan ook horen er vanuit te kunnen gaan dat hun kind veilig is in de opvang. Daarvoor zijn jullie er. Je kunt niet weg blijven kijken, kom op nou. Dit is gewoon compleet onacceptabel. En als er echt NIEMAND is die boven haar staat, dan moet je naar een instantie stappen. Weet ik veel wat er allemaal bestaat.. Er zijn zat instanties die veiligheid e.d. bij opvang controleren. Desnoods bel de politie en vraag daar wat je moet doen.
"ik werk er pas net".. Wil je daarmee zeggen dat je haar liever hiermee door laat gaan, omdat je bang bent voor je baantje?
nee, het is vrijwilligers werk vosje, en daar is genoeg van, wat ik ermee bedoel is: ik vind het heel eng om zoiets aan te pakken (werk zoeken) daar heb ik echt weken voorbereiding voor nodig gehad. ik ben nog steeds zenuwachtig als ik kom, dat bedoel ik, ik ben gewoon onzeker maar je hebt ook wel gelijk. ik wil even goed de dingen voor mezelf op een rijtje zetten. dank voor je advies!
Ik had nog niet gelezen dat je het al had uitgelegd, sorry daarvoor. En strijd is zeker niet mijn streven, maar werk zelf in de opvang en als ik dan zo'n verhaal lees gaan m'n nekharen overeind staan. Ook al zou je wat minder hebben met een bepaald kindje, dan nog behandel je hem/haar met zorg en respect. Zo'n muts deugt niet voor dit werk! :x