Ik ben geschrokken..vraagje over peuterspeelzaal

Discussie in 'De lounge' gestart door rach84, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Bedoel het ook niet gemeen, ook al komt mijn schrijfwijze wat lomp over.
    Maar denk gewoon dat je echt actie moet ondernemen..
    Voor je het weet wordt het alleen maar erger.
    Zo'n vrouw krijgt op een gegeven moment het gevoel dat ze alles kan maken.

2. ja je hebt echt gelijk hoor. daarom vroeg ik ook wat anderen ervan vonden, zodat ik weet of ik nou overdrijf of niet, want ja, ik vond het zelf ook heel erg, en ik had vannochtend nog een heel erg geschrokken gezicht en toen vroeg ze: je bent moe he? ik zie het aan je..
    ik zei: ja..
    maar op de fiets naar huis kwamen er wel een paar traantjes.
    ohja, je schrijfstijl is niet lomp hoor, ik waardeer je mening juist!

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Snap dat dit niet echt een leuke situatie voor je is.
    Misschien dat je vriend dit wel samen met je kan doen?
    Vaak scheelt het al iemand bij je te hebben als steun.
    Heel veel succes in ieder geval.

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik heb niet alle reacties gegeven, maar ik wil wel m'n mening geven.

Is het correct zoals ze met het kind omgaat? Nee

kan ik het begrijpen? Ja.

Ik snap de frustratie wel, hier kan je niet tegenop, het kind begrijpt de taal niet.
    Ik snap wel dat ze hem afzonderd, die boodschap is behoorlijk non-verbaal en het kind begrijpt dan echt wel dat wat hij deed niet mag.
    Het is, in mijn ogen, typisch uitprobeer gedrag en daar moet je gewoon korte metten mee maken.
    Dat ze dat wat hardhandig doet en haar frustraties daarover uit (in het bijzijn van kinderen) is niet goed, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er van de week ook eentje een beetje hardhandig op z'n stoel gezet heb toen ik voor de tigste keer gezegd had dat het kind goed op z'n stoel moest zitten en hij weer verkeerd zat. Dat is ook niet correct, maar wel menselijk (btw, dat kind in mijn voorbeeld is 6 en spreekt nederlands).

Linda

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ik vind dit een zeer kwalijke zaak..!

Ik heb ook een kindje gehad, dat moeilijk de taal sprak..
    Daar zijn wij ook niet zo mee omgegaaan..!
    Als SPW'er moet je hier mee om kunnen gaan zo niet, Sorry maar dan hoort ie vrouw daar niet thuis.

Uit jou verhaal hoor ik dat ze hem niet heeft gewaarschuwd (toch)
    Dat is ookal een fout,,! Kinderen moet je altijd even waarschuwen.
    ookal is het een vervelend jongetje of meisje

Ik heb ook vaak op mijn lippen gebeten omdat Mijn leidster ook soms niet correct met de kindjes omging..
    Ik heb hier haar op aangesproken! En ze nam het goed aan.. De leidster is hierna ook niet meer de fout ingegaan..
    BTW ik ben ook een vrijwiliger ;) (SPW3 studerende)

6. sim

sim Niet meer actief

ik word hier erg verdrietig van, kan me voorstellen dat zo'n kindje zich al wat buitengesloten voelt, hij spreekt de taal niet...is nog maar drie.. en kinderen van die leeftijd zoeken grenzen...maar zo te lezen heeft deze vrouw inderdaad een kort lontje.. zou omdat je zegt dat je wat onzeker bent inderdaad het één en ander voor jezelf op een rijtje zetten en bij de eerst volgende gelegenheid (weer zo'n actie van haar) haar erop aanspreken, of vragen waarom ze zo reageert (zei zal dan sowieso niet denken dat je het heb zitten beramen, dus je komt ook nog eens heel zeker en adrem over)
    hou dat kereltje sowieso in de gaten, al is het voor zijn eigen bescherming...

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    klacht indienen, of ze heeft een afkeer voor buitenlanders of echt voor dit kind.
    Maar jezus dat kind kan hier niks aan doen en heeft al bijna geen aanspraak.
    Als ik er als moeder zijnde achter zou komen dat dit met mijn dochter gebeurt dan zou ik dat mens echt over het schoolplein trekken.
    Wat bezielt sommige mensen toch om een kind zulke dingen te flikken.
    Ik vindt het zelfs mishandeling een leidster hoort ten alle tijde professioneel te blijven en dit soort dingen horen dus echt niet.
    En dan nog de woorden die ze zegt dat ze anders verkeerde dingen gaat doen, ze werkt op een KDV dan hoor je juist super veel geduld te hebben.
    Ik zou er echt wat van zeggen hoor en al helemaal tegen de ouders.

Weet trouwens niet wat er mis is met me maar ik krijg dus weer tranen in me ogen, ik zie het al voor me dat Yildiz dit zou overkomen.

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik snap dus niet dat ze hem afzonderd, ze hoort het kind juist overal bij te betrekken.
    Als ik van mijn dochter ooit zou horen dat de juf od een leidster haar maar een beetje te hard heeft beetgepakt omdat het niet goed zou zitten, dan mag diegene gaan rennen want ik trek der aan der haren door het gebouw.
    Mijn nichtje is dus een keer door haar juf hardhandig beetgepakt en dat meisje had gelijk een hekel aan school en was bang voor iedere juf die ze kreeg.

9. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik heb ook stage gelopen in een kinderdag verblijf, en geloof me..er gebeuren heel veel nare dingen als de ouders niet kijken.
    Een baby van 2 maanden werd gewoon de hele dag in zo'n elektrische schommel gezeg voor baby's bijv.alleen als ie de fles kreeg werd de baby eruit gehaald...het sliep ook in die schommel.

Ook werd er heel agressief het brood in de kinderen hun mond gepropt als ze niet wouden eten drukten ze gewoon keihard in de wangen zodat het mondje open ging en werd vlug het brood achter in de mond gegooid.

Ik wou een keer worst op mijn brood doen toen werd me verteld dat ik dat maar beter niet kon eten want het was over de datum en dat was dan voor de kinderen.

Toen kwam op een ochtend de inspectie en toen moest ik terwijl dat mens op kantoor werd bezig gehouden vlug de koelkast leegruimen en geloof me die worst was niet het enige wat over de datum was!

Misschien was dit een extreem geval, maar je weet nooit wat er voor de ouders verborgen word gehouden!

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    @ Streepjes: en heb je daar geen melding van gemaakt.
    Jeetje ik weet echt wel dat er zo nu en dan wat kan voorvallen op een KDV maar dit vindt ik echt schokkend.
    Ik ben heel blij dat ik in de positie zit dat ik voor Yildiz kan zorgen en ze niet naar een opvang hoef.

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ik ben zo blij dat ik op een antroposofische speelzaal zit:D

12. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik durfte toen niets te zeggen want ik was nog best wel jong, maar heb later wel een melding gedaan bij de overkoepelende organisatie.

13. streepjes dat klinkt best erg wat je verteld!

het betreffende jongetje werd de hele tijd gewaaschuwt, maar de leidster verliest snel haar geduld (ze lacht wel veel, maar snauwt tussendoor even)
    was ook een jongetje die zeker wist dat het jasje wat hij aan moest trekken niet van hem was. ik luisterde even geduldig naar zijn verhaaltje. ookal is hij nog klein, ik vind dat hij best even de kans mag hebben om uit te leggen waarom hij dat denkt, maar zij zei: ach, trek die jas nou gewoon aan joh! hij zit vol met fantasieen!

ik trok me schouders op, en deed hem het jasje aan, en zei: we gaan het zometeen samen even aan mama vragen, oke? hij knikte.
    het bleek zijn jasje wél te zijn, maar ik vind dat zij dit soort dingen in alle haast niet tactisch aanpakt.

ik zalde volgende keer zeker als zoiets voorvalt er wat van zeggen, dan heb ik genoeg de tijd gehad om over mijn 'opmerking' na te denken.

het jongetje houd ik altijd in de gaten. ik zorg dat alle kindjes die niet onze taal spreken ook aandacht krijgen. en natuurlijk is dat niet altijd het leukste om te doen, want het kost meer energie.

maar ik heb er zelf geen goed gevoel over, het gaat om die kleine dingetjes die me opvallen tijdens het werk... als dit zo blijft, ook na een paar weken, zal ik wel eerlijk tegen haar moeten zeggen dat ik niet wil blijven werken in deze situatie, en overkoepelend ander vrijwilligers werk zoeken.

14. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Streepjes: Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf op de babygroep en wat ik lees vind ik echt bizar. Vreselijk. Hoe kun je nou zo met zo'n kindje om gaan. Ik denk altijd maar bij alles wat ik doe: Hoe zou ik willen dat ze met mijn kinderen om zouden gaan?
    En natuurlijk doe je sommige dingen anders dan bij je eigen kinderen, maar dat geeft niet. Zolang je het kind gewoon goed verzorgt en je pedagogisch verantwoord bezig bent, is dat niet erg. Maar de dingen die jij beschrijft, vind ik echt schokkend. Ik ben blij dat het er niet overal zo aan toe gaat en ik ben er ook van overtuigd dat dit een zeldzaamheid is. Want je moet er toch niet aan denken dat alle kinderdagverblijven zo zijn he.

@Rach: Ik zou proberen om er op een subtiele manier wat over te zeggen. En misschien geeft ze wel toe dat zij niet goed met dit kind overweg kan. Dan is het misschien voor jou juist een uitdaging om veel met dit kindje te bereiken en hem onder je hoede te nemen.
    Succes ermee.

x Linda

15. sim

sim Niet meer actief

wat streepjes vertelt vind ik helemaal schokkend! ben gewoon sprakeloos...

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @rach: Ik vind dat absoluut niet kunnen hoor! Zou er zeker proberen met haar over te praten en zeggen wat jij er van vind (Ja, moeilijk ik weet het ;) ) en anders naar haar werkgever gaan met het verhaal.

@streepjes: Echt schokkend wat jij schrijft! Wat ben ik dan blij dat mijn 3 kids thuis bij me zijn! Jees!

17. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    jeetje wat erg zeg, ben blij dat keira echt op een heel goed kdv zit. de babies krijgen te eten wat de ouders meegeven, en de rest krijgt catering, elke dag als ik keira breng, komt ook net de catering vers eten brengen, dus geen drankjes of broodjes in de ijskast. zij hebben aleen water, de rest geven de ouders mee.
    en de leidsters zijn echt heel lief, heb ze ook duidelijk streng gezien, maar nooit gemeen of oneerlijk, gewoon het kindje aankijken en nee zeggen bijvoorbeeld. ook zittn er veel kindjes die de taal niet spreken, dat ik keira vandaag ophaalde vroegen ze wat oma betekent:) houden alles bij wat als een woord klinkt:) dan kunnen hun de vertaling geven.

1 iemand die met ze tengels aan me kind komt, en de andere 'ik stond erbij en ik keek ernaar' krijgen me toch zo een rotschop dat ze nooit meer de straat op willen. zijn voor mij allebei fout bezig.

heel lullig voor je dat je in zo een situatie zit, maar zeg er wat van, dat ze ff lekker normaal moet doen, doe je het niet dan ben je net zo een slechte leidster als zij:(

18. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik vind echt dat je aan de bel moet trekken en met haar moet gaan praten hoor, hier klopt echt niets van. en even wat anders: hoe moet jij het nou op de goede manier leren?

19.  
  20. judithteresa, ik heb het eerst hier ophet forum verteld, en met mijn man besproken. op dat moment werd ik echt overdonderd door het moment. ik zal er de volgende keer zeker wat van zeggen. en ik denk ook als ik in kind had waarmee zoiets zou gebeuren, ik die vrouw aan dr haren het raam uit zou gooien.

Deel Deze Pagina