Ik ben geschrokken..vraagje over peuterspeelzaal

Discussie in 'De lounge' gestart door rach84, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou precies zoals blondsteenbokje zegt;hoe moet jij het nu goed leren van iemand die zo met kinderen omgaat.
    (het zegt iets over die vrouw niet over jou hoor)

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

precies dat bedoel ik

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou haar ter plekke op haar gedrag aanspreken, confronteren dus en het probleem niet uit de weg gaan.
    Ik vind dit gedrag echt niet kunnen, god weet doet ze dit ook bij jou kindje als jij er eens niet bent.

Zo'n mensen gaan op een dag in de fout en als je dat kan voorkomen ipv genezen.... doen!

4. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Het is altijd moeilijk om een kindje te hebben die de taal niet verstaat. Zoals je je tegen de andere kinderen verbaal kan uiten is dat bij dit kindje moeilijk. De meeste mensen reageren dan lichamelijk en dat kan dan inderdaad verkeerd uitpakken.

Als ik het zo lees, krijgt het jongentje een beetje verkeerde indrukken. als hij iets stouts doet, mag hij spelen. De volgende keer zal hij het weer doen zodat hij weer mag spelen. Lijkt me logisch. Hij snapt nog niet dat dit een straf is zoals zij bedoelt. Kun je hem niet beter op een stoeltje in een hoekje zetten waar het prikkelarm (geen speelgoed) is?
    Een kind goed aankijken als je 'boos' bent is heel belangrijk. Hij kan dan aan je gezichtsuitdrukking zien wat je bedoelt. Niet aankijken schept onduidelijkheid.

Ik zal de leidster geen raar mens willen noemen. Misschien weet ze gewoon niet goed hoe ze met het kindje om kan gaan. In plaats van haar de huid vol te schelden, lijkt rustig bespreken me een betere optie. Dan pas kun je oordelen of ze echt machteloos staat of er andere gedachten op na houdt.

ook zou ik de ouders uitnodigen voor een gesprekje en als dat mogelijk is vertellen dat jullie tegen dat gedrag aanlopen. Vraag wat nee in hun taal is. Of dat mag niet. Dan kun je dit zeggen met de Nederlandse vertaling erachter aan.

Het zijn maar persoonlijke gedachtenspinsels en wil zeker niet belerend over komen, maar misschien heb je er wat aan.
    In ieder geval veel sterkte.

5. hey daar heb ik zeker wat aan.. vragen wat 'nee' in zijn taal is.. slim! bedankt!

6. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ja kan me best voorstellen dat je even niet weet wat je overkomt, en als die andere leidster ook al niets zegt..
    volgende keer ben je er op voorbereid en dan ben ik benieuwd wat ze zegt als je er wat van zegt!

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Is zeker moeilijk om je leidinggevende daarover op aan te spreken maar ik vind dit wel noodzakelijk. Als jij het niet doet, doet misschien niemand het. Probeer gewoon rustig met haar over te praten wanneer zo'n geval weer gebeurd, dus niet uren wachten maar gelijk op aanspreken. Vragen waarom ze zoiets doet. Probeer haar feedback te geven door voorbeelden te noemen hoe jij het bijv. zou doen.

Ik zou aan de ouders vragen of ze ook muziek of speelgoed van huis mee willen nemen zodat het kind iets van huis uit heeft en erkenning heeft in spullen. Want het lijkt me verdomd moeilijk en angstig voor zo'n kind om te taal niet te begrijpen en zo 'gecorrigeerd' te worden zonder iets te begrijpen. Misschien als jullie muziek aandoen wat van zijn land afkomt dat het kind zich ook beter zal voelen. Laat hem zichzelf uitdrukken door tekeningen of andere handwerkzaamheden omdat mondeling hij jullie toch niet begrijpt.

Ik heb ook als stagiaire op een kdv gewerkt waar NOOIT geknutseld werd met kinderen en daar hab ik gelijk wat van gezegd. Ik was misschien 'maar' een stagiaire maar wel een persoon met eigen inbreng.

Laat ons weten iig hoe je het heb aangepakt.

8. Milla

Milla Niet meer actief

Los van huidskleur, taal of afkomst van het kind of van functie van de volwassene of wat het kind gedaan heeft, ik vind dat je van andermans kinderen af te blijven hebt! Dit vind ik echt geen normaal gedrag van een crecheleidster! Als het de kinderleidster van mijn dochter was, zou ik het er niet bij laten zitten.

9. ja dat zal ik zeker doen!

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Jeutje wat een gedoe Rach.. Ik vind dat echt niet kunnen zeg wat die vrouw heeft gedaan?
    Mijn dochter zit ook op een peuterspeelzaal en daar zit ook een kindje wat geen nederlands kent. In het begin was ze alleen maar aan het huilen en die begeleiders die vonden het best moeilijk omdat ze de taal niet spreekt. Maar in 4 weken tijd is het kindje zo verandert. Als de moeder weg gaat is ze veel rustiger en ze gaat nu ook heerlijk rustig spelen
    Ik denk dat je wel geduld moet hebben als je met kindjes werkt zeg
    Ik hoop dat je er uit gaat komen. Ik denk dat ik mijn mond niet zou kunnen houden. Is ook niet altijd goed natuurlijk
    Maar ik had dat niet moeten zien hoor...

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Triest en sneu.. Als ik ook maar 1x merk dat iemand Justin zo behandeld.. :evil: Dan ie die nog niet jarig!

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    die van mij gaat dus echt niet op een kinderdagverblijf nu ik zoiets lees zowiezo al niet meer

13. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Mamabeer: Het gaat er niet overal zo aan toe hoor. Scheer niet alle opvangen en verblijven over 1 kam......

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    weet je toch niet je bent er toch niet bij als ze op je kind letten of wel dan je kunt het nooit zeker weten

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat is waar en toch zal Iman binnenkort naar t KDV gaan... Ik zal er op moeten vertrouwen dat het er net aan toe gaat.
    Gelukkig werkt er wel een vriendin van vroeger, dat scheelt ;)

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

helemaal mee eens. Als ik een kind zou hebben en er achter zou komen. Zou ze nog langgggggggg niet jarig zijn

Wie is zij om iemands kind zo te behandelen ze moet gewoon met haar tengels van kinderen afblijven. :(

17. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem gaat maar 1x in de week naar de kdv en ik weet zeker dat ze daar volgens de regels werken, maar het idee maakt mij al ziek :pale:

Ze moeten zeker met hun tengels van de kinderen afblijven, zeker als zo kindje de taal niet begrijpt wat kan zo klein mannetje daar nou aan doen :(

Kan mij ook goed voorstellen dat het soms even moeilijk is al dat kleine spul bij elkaar, de 1 luisterd niet en de ander wel. Maar het is nog geen rede om een kindje zo te behandelen :evil: het zijn onze spiegels en als iedereen zo met kinderen zou omgaan dan zou de wereld er heel anders uitzien :( (walgelijk gewoon)

Ook dat verhaal met al die etenswaren, ga ik gewoon over mijn nek!
    Weet voor 99% zeker dat dit niet bij onze kdv zo is, maar ik weet het niet voor 100% zeker en dat maakt mij wel heel boos :(

Rach84: ookal is dit een vrijwilligers baantje, ik zou zeker aan de bal trekken want dat mens deugt niet en moet op haar punten gezet worden :(

18. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het vreselijk! als de leidster zo een gedrag al vertoont! mooi voorbeeld! en dit is dan 1 die jij toevallig bent tegengekomen meid wie weet wat er allemaal gebeurt op peuterzalen, ik heb dus niet voor niets altijd negatieve gedachten over peuterspeelzalen. Ik wil mijn kind het niet aandoen om achter te blijven op zo een peuterspeelzaal...jaja ik hoor mensen al zeggen van ja maar onze peuterleidster is erg lief...ja naast jou! wat gebeurt er als jij weg ben...ik weet zeker dat als je daar een verborgen camera zou zetten dat je nog wel even over na zou denken of het een goed stap is geweest om je kind het "aan te doen" om daar achter te laten. Sry als iemand zich aangesproken voelt maar ik heb er totaal geen ervaringen mee maar ik heb me daar een groot vooroordeel misschien over van heb ik jou daar!

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lekker weer dan.. nu breng ik Justin al helemaal niet meer met n goed gevoel weg hoor. Ik 'moet' van mezelf gewoon vertrouwen hebben in de medemens (hoe erg dit ook beschadigd is) en nu deze verhalen.. pff :(

20. sim

sim Niet meer actief

ik hou zelf ook niet zo van peuterspeelzalen, mijn dochter is er nooit opgeweest. aan de ene kant hoor je dat het de stap naar ks makkelijker maakt, en dat snap ik wel, maar tegen die tijd kunnen ze zelf ook makkelijker praten en ik denk dat je dan ook meer hoort van je kind.

Deel Deze Pagina