Naar aanleiding van het Bridezilla topic, wat is het gekste, grappigste, origineelste, genantste etc wat je hebt meegemaakt op een bruiloft. Wij waren een keer op een bruiloft waar iedereen in vol ornaat in afwachting was van de huwelijksvoltrekking. Het bruidspaar zat op de stoeltjes, de trouwambtenaar stond klaar om te beginnen en toen kregen we een filmpje te zien waaruit bleek dat het bruidspaar al in het geheim was getrouwd op het gemeentehuis en dus nu eigenlijk een soort toneelstukje opvoerden. Ik vond dat heel raar. Voelde me een beetje in de zeik genomen als gast. Ik snapte ook echt niet waarom dit leuk moest zijn voor de gasten. Het feestje hierna was trouwens wel erg gezelig dus het kwam nog goed die avond
Haha dat is inderdaad wel heel apart ja. Ik moest ff nadenken, maar wij hadden inderdaad ook een gênant/grappig moment. Op het moment dat mijn vader tijdens het diner wil gaan speechen, rent m'n nichtje van 3, die bruidsmeisje is en normaal heel verlegen, van tafel en roept keihard "ik moet poepen!" Iedereen lag in een deuk. Voor de rest heeft iedereen zich voorbeeldig gedragen
Ik ben 1x op een Nederlandse bruiloft geweest. Bijna iedereen was in spijkerbroek en t-shirt in die kerk. Daarna gingen we allemaal naar een soort buurthuis waar soep, brood en smeersels stonden en heel veel bier. Ik vroeg mij echt af waar ik in hemelsnaam belandt was. Normaliter zijn de bruiloften waar ik kom in grote feestzalen en is iedereen in gala of cocktail jurken. Je snapt natuurlijk wel dat ik mij dus kapot schaamde toen ik in mijn nette kleding tussen die 'boeren' stond
Nog niet echt memorabele momenten op een bruiloft meegemaakt maar waar ik wel erg om moet lachen en tegelijkertijd plaatsvervangende schaamte van krijg is dat het tegenwoordig blijkbaar normaal is om in plaats van de openingsdans een ingestudeerd maf dansje te doen, het liefst op een zelf in elkaar gezette muziekmix. Ik vind dat echt een rare (en volgens mij uit Amerika overgewaaide) gewoonte. En die bruidegom maar ongelukkig kijken.
Ik heb al veel bruiloften meegemaakt, van totaal over the top tot een simpele maar supergezellige bbq in de tuin. Afgelopen maand had ik een bruiloft waarbij we alleen op de receptie waren uitgenodigd. Ik verwacht dan toch wel lekkere hapjes of een stukje van de taart. Maar er stonden alleen bakjes pinda’s op tafel en daar moest iedereen het daar ruim twee uur lang mee doen. Ik vind dat dus enorm karig, zeker voor de mensen die alleen op een receptie komen en misschien ook ver gereisd hebben daarvoor en met een goed gevulde envelop aankomen. Wij zijn eerder weggegaan, ik barstte van de honger...
Wij hadden ook geen ‘standaard’ openingsdans maar hebben er wel iets speciaals van proberen te maken. Mijn man had nog nooit dansles gehad en de dans was zo ingedeeld dat ik hem zonder rolstoel kon doorstaan, liever dat en er beide plezier in hebben dan een openingsdans waar 1 of beide eigenlijk geen zin of puf in hebben. Wel op basis van de chachacha en de jive overigens op 3 gemixte nummers die voor ons wat betekende. En bij de afsluiting van de dans stond iedereen op de dansvloer mee te doen, was een goede opening om iedereen ook gelijk op de dansvloer te hebben. Die is vervolgens ook niet meer leeg geweest die avond On topic: ons gênante moment, net voor we aan zouden komen bij de ceremonie enorm naar de wc moeten en niet weten in welke kamer je zit (en dus ook geen sleutel), zouden met ons vervoer wachten vlakbij de kamers tot iedereen bij de ingang stond. Mijn getuige is uiteindelijk met een golfkarretje door het personeel op en neer gereden. Oh en de ringen lagen uiteindelijk nog in de auto bij de getuige Haha, maar daar kwamen we gelukkig wel voor de ceremonie achter.
Wij waren net bezig met onze huwelijksvoltrekking toen we “tingtingtingerding....” op de achtergrond hoorden. Had ons bruidsmeisje een ring laten vallen en moest hem nog even zoeken op grond tussen alle benen
Dat zou ik dan wel leuk vinden haha. Vind die voltrekking altijd een beetje ongemakkelijk, helemaal als ze hun eigen geloften schrijven en daarbij half jankend niet uit hun woorden komen.
Ik denk niet dat ik zoiets bedoel als jullie hadden. Met een rolstoel is een standaard openingsdans ook vrij lastig, lijkt me. Leuk dat jullie iets hebben verzonnen waardoor je samen kon dansen op je bruiloft.
Toen mijn vader me weggaf en ik dat hele stuk naar mijn man toe moest lopen terwijl alle ogen van de gasten op mij gericht waren. Vond dat zo verschrikkelijk dat toen we eindelijk bij mijn man aangekomen waren ik door de zenuwen per ongeluk op een van de klapstoeltjes op de 1e rij ging zitten ipv naast hem te staan. Of ik naar voren wilde komen aangezien je trouwen normaliter met zijn 2en doet.
Ik was uitgenodigd voor een low budget bruiloft. Bruidspaar werd wel op locatie van het feest getrouwd door een ambtenaar (vriendendienst) en na het ja-woord konden we weer vertrekken, er was werkelijk niks! Geen hapje of drankje, helemaal niks! We konden niet eens het bruidspaar feliciteren of het cadeau geven.. Je kon wel op een filmpje je felicitaties achterlaten, wat ik niet heb gedaan. We waren er dus eigenlijk alleen maar om de zaal op te vullen. Heel bizar en gênant...
Hahaha idd... Misschien was dat nog het meest gênante van alles. Blijkbaar was er een groep die wel mee mocht naar een andere ruimte waar het 'feestje' werd gevierd. Maar daar zaten wij niet bij. Dus de helft mocht meteen weg (lees: na ongeveer 30 minuten) en de andere helft mocht blijven. Ik heb werkelijk nog nooit zoiets raars meegemaakt en heel eerlijk, ik was ook best boos. Ik doe moeite om te komen en cadeau te kopen en dan dit! Het was trouwens een moeder van school, dus we waren met vier andere moeders uitgenodigd. Had ik geweten dat ik na een half uur weer kon vertrekken was ik absoluut niet gekomen!
Mijn man en ik waren uitgenodigd voor een bruiloft van een oude vriend van hem, we kregen een uitnodiging voor de hele dag. ‘s Ochtends kwamen we bij hun huis aan en bleken wij eregasten?! Dus we trokken de hele dag op met het bruidspaar en de getuigen. We zaten in de limo, zaten vooraan in de kerk en het gemeentehuis, bij het diner waren 4 grote tafels vol familie en vrienden; wij zaten samen met bruidspaar en getuigen op een soort podium... Het was een super leuke dag, maar ook wel awkward omdat wij hen zagen als ‘leuke kennissen’ en zij ons als ‘allerbeste vrienden’... Na het diner was er nog een feest en kwam een andere oude vriend aan - die was dus alleen uitgenodigd voor het feest ‘s avonds. Awkward om te moeten zeggen dat wij er vanaf de ochtend al bij waren...
Wij hebben een keer een super leuke bruiloft gehad, waarbij het bruidspaar geen felicitatierij wilde. Ze gingen zelf de gasten langs tijdens de borrel. Helemaal prima natuurlijk, maar best lastig om zo alle gasten te bereiken. Tegen de tijd dat ik ze kon feliciteren, was het al 22 uur. Voelde best een beetje gek om al een hele tijd aan het feesten te zijn, zonder het erepaar überhaupt gesproken te hebben. En een keer wilde de bruid niet naar het altaar lopen. Ze stond daar al klaar en haar vriend liep dus over het middenpad naar het altaar. Heel geemancipeerd, maar was wel even wennen.
Wij waren uitgenodigd voor een bruiloft 's ochtends in de kerk. Mijn man en ik hadden onze "knappe" kleding aangetrokken en was bloedheet die dag. Komen we daar is iedereen in korte broek met teenslippers en zijn dagelijkse kloffie.. 's avonds waren wij weer voor het feest uitgenodigd. En toen hadden wij bedacht als hun er zo bij lopen doen wij dat ook maar. We hadden wel een knappe outfit aan hoor. Komen we binnen, heeft iedereen dus zijn nette pak en jurkjes aan.. Qua muziek alleen maar van die vreselijke Hollandse meezingers. Waarbij op een gegeven moment de meiden (met ultra korte jurkjes) en bruid met witte jurk op de grond gingen zitten en "we hebben een bootje" gingen meedoen.
Dat hebben wij ook gedaan ... omdat we niet zo stijf op een rijtje wilde staan om iedereen braaf een handje te geven. Dat vond ik zo statisch. Dus wij zijn tijdens de receptie ook iedereen zelf langsgegaan... En even een praatje maken enzo. Veel losser en fijner