Hoi, Ik heb ze gisteren binnen gekregen, en vraag mij af wat jullie er van vinden? Ik persoonlijk vind dat je weinig ruimte krijgt om dingen te beargumenteren. ik ga er daarom ook een begeleidend schrijven bij doen.. wat vinden jullie van de formulieren? en is er al iemand die al door de keuring heen is?
Nee ik heb nog steeds niks gehoord. Of zouden ze niet oproepen als ze zo al weten dat het alleen maar erger is geworden? Of moet iedereen standaard worden herkeurd?
geen idee dus, het is ook best een uitgebreid formulier ik dacht dat ik in 2016 pas aan de beurt was maar nu dus al
Als dat zo is heb je er toch sowieso geen recht meer op? Hier niks ontvangen, maar ik werk er 2 dagen bij dus voor mij houdt het in 2018 sowieso op. Over het voorschot dat ze tegenwoordig geven kreeg ik wel een brief. Omdat ze het anders zijn gaan berekenen verdien ik ineens teveel en krijg ik niks meer. Daar doe je dan zo keihard je best voor, als ik minder zou gaan werken zou ik meer overhouden. Hoe krom is dat...
Wanneer ze niet voldoende (recente) gegevens van je hebben of de situatie verandert lijkt, roepen ze je op.
Klopt het geld voor iedere wajonger voor zover ik begrijp, maar dat is inderdaad wel krom ja dat je voorschot stopt..
Ja, maar ben er nu met mijn rechtsbijstand mee bezig. Voorheen keken ze naar de uren die je kon werken, tegenwoordig alleen nog naar je loon. Zodra dat op bijstandsniveau is, trekken ze de uitkering in. Alsof ik erom gevraagd heb ziek te zijn, als ik meer had kúnnen werken en dus verdienen, had ik dat gedaan!
ik heb hem ook binnen.. ik wilde ook een extra blad met uitleg erbij doen... bij mij is alles veranderd... maar met juist meer reden voor de wajong. ben benieuwd of ik opgeroepen word en opnieuw afgekeurd of goedgekeurd.. heb er nu al buikpijn van .. pffff
Ik ook niet. Ik ben al 3 keer herkeurd sinds de 1e keuring en kan inmiddels gelukkig gedeeltelijk werken. Dat zal helaas alleen nooit meer volledig worden. Echter, ook bij gedeeltelijk kunnen werken moet je de wajong uit en krijg je bijstand. Daar heb ik geen recht op want mijn man verdient teveel. Ooit is mij verteld dat ik mijn hele leven ziek zou zijn en dus ook mijn hele leven hier recht op zou hebben. Toen geloofden we nog in sprookjes...
ik ben vorig jaar al opnieuw gekeurd en meer afgekeurd. Ben benieuwd hoe het gaat lopen de komende jaren.
Ik had maanden terug een brief gehad dat ik niet herkeurd zou worden. Vallen jullie in de uitkering voor of na 2010
ik val in de vanaf 2010 ( achteraf aangevraagd) . Ik word inderdaad niet nogmaals gekeurd. Maar ben wel benieuwd hoe de regels aan lopen de komende jaren.
Klopt niet helemaal. Als je straks weer (gedeeltelijk) wordt goedgekeurd dan krijg je nog 70% van het minimumloon ipv de huidige 75% en de vermogenstoets en gezinsinkomentoets zijn dan niet van toepassing. Het kan wel zijn dat je dan verplicht mee moet werken aan reintegratie etc. Het gaat trouwens pas in vanaf 2018 dus ookal wordt je weer (gedeeltelijk) goedgekeurd, het gaat dan pas in. Iedereen die de afgelopen jaren gedeeltelijk heeft kunnen werken gaat dus zowiezo uit de wajong vallen. Alleen de 100% duurzaam arbeidsongeschikten blijven onder de oude regeling vallen.