Blindedarm ontsteking

Discussion in 'De lounge' started by Aszz, Nov 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heey dame's!

Eergister is mijn blindedarm eruit gehaald. Wat een ellende zeg. Gelukkig kon ik na 1 dag alweer naar huis.
    Maar.... nu mag ik volgens het ziekenhuis 6 weken niet tillen :confused:
    Hallooooo, ik heb hier een dreumes van 12 kilo rondkruipen.

Zijn er meer mensen bij wie hun blindedarm is weg gehaald? En hoelang duurde het herstel? Mijn man kan gelukkig tot het einde van het jaar vrijkrijgen (zorgverlof) maar ik vind het zoooo frustrerend dat ik mijn eigen kind niet eens kan oppakken :(

Alvast bedankt!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij krijg je het advies om niet te tillen na alle grote buikoperaties.
    Ik heb zelf gelukkig geen blindedarm operatie gehad maar wel een keizersnede, en dan mag je ook 6 weken niets tillen.

En het is erg lastig om niet te tillen als je nog een kleine hebt. Misschien even contact opnemen met het ziekenhuis om hier over advies te vragen.

3. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    O nou dan mocht je al snel naar huis.

Ik ben een tijdje geleden aan mijn hand geopereerd, ook erg lastig met een dreumes die nog niet kan lopen. Eerst had mijn vriend een paar weken vrij, ik heb het helaas in onze vakantie moeten plannen. En daarna hulp van vriendinnen en moeder. Tja het is even niet anders, maar het is wel heel vervelend dat je zo afhankelijk bent van andere. Heel veel beterschap en succes de komende tijd

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja bizar hoor, zo snel ging het :confused:
    Donderdag om 10.30 uur zat was ik half aan het dood gaan bij de dokter, om 12.00 uur met spoed in het ziekenhuis.
    Om 16.00 uur geopereerd en vrijdag op 11.00 uur zat ik alweer in de auto, onderweg naar huis.

Nu ben ik ook wel weer blij om thuis te zijn, maar ik kan echt niet stil zitten....

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    haha moeilijk he om niets te doen, toch is dat het idee achter het eerder naar huis gaan. Vroeger bleef je in het ziekenhuis rusten maar omdat we allemaal onze ziekenfondspremie liever niet nog verder omhoog zien gaan mogen mensen tegenwoordig thuis uitrusten. Lees goed; UITRUSTEN. Doe je dit niet heb je alleen jezelf ermee omdat je herstelperiode dan nog langer gaat duren. Dus even vijf/zes weken op de tandjes bijten en dan ben je daarna weer als vanouds. Alleen een paar gram lichter want je appendix is eruit. :D

6. Maine

Maine Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,072
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt.
    Maar zoals Brenda al typt, heb je er inderdaad alleen jezelf mee
    als je je er niet aan houdt.
    Heb er zelf langer mee rondgelopen, omdat ik zo eigenwijs was
    dit advies niet op te volgen.
    Heel veel succes en probeer het positieve ervan in te zien (voorzover mogelijk).
    Lekker uitrusten ;).

Gr,
    Maine

7. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Ik ben afgelopen zaterdag 12 november aan mijn blinde darm geopereerd.
    Ik heb dus geen til advies meegekregen.
    Dus ik doen alsof ik gek ben en til mijn hummel van 13 kilo dus ook lekker op.
    Aangezien mijn man wisseldiensten moet werken moet ik dus veel met hem slepen.

TIP doe dit dus echt niet ...de wond boven mijn navel is nu opengescheurd.
    Echt raar je voelt het niet, maar je ziet het wel en dat ziet heeel raar uit als opeens je buik opengaat.
    Nu heb ik er dus veel last van.
    en een vieze gapende wond van 6 cm lang en dik 1 cm breed.

Ik moest wel wat langer in het ziekenhuis blijven.
    Ik ging er op vrijdag in en ze hebben op zaterdag pas geoperreerd, ze konden namelijk geen foto maken omdat ik zwanger ben. Dus moesten een paar keer bloed nemen om het zeker te weten.
    Op dinsdag mocht ik pas naar huis.
    Met nog steeds mijn blinde darm in mijn buik, was dus niet ontstoken.
    Een operatie voor niks gedaan en voor niks mijn kindje in gevaar gebracht en voor niks mijn baan kwijt geraakt.En nog steeds een kwellende buikpijn.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje Kellly dat is wel heel erg naar! Heb je ook gezegd in het zh dat geen til-/rustadvies hebt gekregen? Hopelijk ben je snel hersteld.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze hebben het mij ook niet uitdrukkelijk vermeld in het ziekenhuis :( Ik heb er nog maar ff naar gevraagd en toen meldden ze het. Raar toch? Zoiets hoor je toch gewoon te zeggen?

@ Kelly, jeeetje :confused: Ik vind het litteken nu al lelijk dus ik ga echt niks tillen.
    Nu is het opzich ook wel fijn, ik heb een persoonlijke slaaf 8)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Mijn appendix is er drie jaar geleden, na 3 bezoekjes aan spoed, eruit gehaald. Werd telkens naar huis gestuurd met pilletjes, maar tijdens de operatie bleek dat hij op meerdere plaatsen uitstulpingen had omdat hij telkens barstte...

Ik ben 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven en mocht ook 6 weken niets tillen. Heb wel bijna 2 weken last gehad met stappen: had 2 sneetjes aan mijn lies (een links en een rechts) en onder mijn navel. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar hier worden dan drie sneetjes gemaakt en dan blazen ze je buik op. Op die manier kunnen ze makkelijker opereren. Nu, dat gas dat ze gebruiken om je buik op te blazen, moet via de huidporiën terug eruit, maar dat heeft toch even geduurd! Heb je zo'n dikke buik en krijg je je broek van geen kanten toe... Maar bij mij steeg het gas dus overal in de holtes in mijn buik enzo, waardoor ik heel veel pijn heb gehad ik mijn schouders. (Klinkt heel gek, maar kan je verzekeren dat het pijnlijk is!)
    Na 4 weken ben ik terug gaan werken.

Als je nog vragen hebt...

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

NIET TILLEN.

je onderhuidse weefsel gaat dan scheuren! ik heb het ook en heb er nu veel last van tijdens de zwangerschap, scheurt dus verder en kan er normaal al geen druk op hebben..

even 6 weken niet doen, is een kleine opgave als jeje bedenkt dat als je het wel zou doen je straks met een zere plek zit waardoor je je kleine dus niet op je heup kan zetten!

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Jaaa dat klinkt zo herkenbaar, ik had ook meteen na de operatie vreselijk veel pijn aan mijn schouders...ik dacht eerst dat het kwam door de koude operatiekamer en het warme operatie bedje (ja heel luxe hoor ik had een voorverwarmd operatie bed)
    Vertelde een paar dagen later een vriendin die een maagbandje heeft laten zetten dat ze dat ook heeft gehad, en dat het kwam door het gas.
    Maar dat doet inderdaad wat jij zegt, echt veel pijn.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn blindedarm is er 2 jaar geleden uitgehaald. Ik was de volgende dag ook alweer thuis en ik heb GEEN tiladvies meegekregen. Beter nog, 2 weken later stond ik weer in een moshpit.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen last gehad van mijn litteken. Het is niet gescheurd ofzo en het ziet er nu nog net zo uit als voor de zwangerschap.

Share This Page