Pepernoten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rodelief, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ja ja de sint komt er weer aan dus ook die lekkere pepernoten.
    Maar hoe zit dat daar eigenlijk mee??
    Omdat er kaneel in zit verwerkt??
    Mag je ze nou wel of niet. Of gewoon met mate??
    Ik ga pas over 2 weken weer naar de VK dus ik dacht vraag het hier ff.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.281
    6.192
    113
    Ik heb van de vk gehoord dat je een potje kaneel moet eten wil het schadelijk zijn, dus een paar pepernoten of een stuk appeltaart kan echt geen kwaad, gewoon genieten.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Je moet inderdaad wel heeeeeeeeeeeeeel veel kaneel eten wil het schadelijk zijn, dus je kunt gerust een halve zak opsnoepen ;)

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Lekker van genieten hoor!! :D

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ikdacht ook altijd dat het slecht was , dat je er niet veel van mag hebben als je zwanger bent, ik ben ook gek op pepernootjes :D Maar nog niet zwanger

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Kleine tip, eet er niet te veel in een keer. Je zou er wel eens goed misselijk van kunnen worden.
    Heb gister een halve zak choco pepernoten op en ik was echt mega ziek...haha

7. missdevil

missdevil Actief lid

22 sep 2009
    146
    0
    0
    beveiliging
    rotterdam
    die caramel zijn ook lekker

@ albert heijn

8. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik eet ook van die speculaasbolletjes op brood soms...hƩƩrlijk met melk!!!!!!

Moet wel toegeven dat ik het niet zonder nadenken doe, want ik weet dat er kaneel in zit dat mógelijk schadelijk kÔn zijn. Tsja, door die wetenschap ben ik er dus wel wat voorzichtiger meer, maar ik eet het wel hoor!

Geniet lekker van je pepernoten, maar een zak per dag zou ik toch niet doen (alleen al vanwege de lijn haha :p)

9. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    lekker, net als die grote stukken gevuld speculaas :D

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Van gevuld speculaas krijg ik brandend maagzuur, schijnt door de amandelen in het spijs te komen en ik vind het ook zooooo lekker. :(

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik krijg dat van pepernoten, dus eet ze niet meer jammer genoeg.

12. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik doe ook rustig aan met kaneel. We hebben thuis ontzettend lekker kaneelijs! Maar daar zit behoorlijk wat kaneel in, dus eigenlijk denk ik dat het in de vriezer blijft staan tot onze zoon geboren is:) Speculaas e.d. eet ik trouwens wel af en toe.

13. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

kaneel is alleen schadelijk als je dagelijks het equivalent van een heel potje kaneel zou eten...
    dus, gewoon lekker zoveel pepernoten eten als je wilt, je zult er eerder misselijk van worden dan dat het schadelijk is :D

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Pepernoten heb ik nog niet zoveel gehad. Hier wel van die zakjes met mini spekulaasjes en daar eet ik wel geregeld een zakje van.

15. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Nou, dan moet ik dus oppassen!;) Ik ben echt gek op kaneel! Zou dus zo twee potjes naar binnen kunnen werken denk ik:p Kaneelstokjes bijvoorbeeld!:p Met kaneelijs! En dan nog wat speculaas en van die kaneelkussentjes:p

16. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

dan nog, ben je verder dan 3 maanden zwanger, is het grootste 'gevaar' al weer geweken :D

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik was er ook zo benieuwd naar, (mijn schoonzus heeft vorig jaar geen pepernoot aangeraakt) heb het aan de vlos gevraagd, en zij zei inderdaad dat het geen probleem is....
    of je moet stokken per dag eten.:)

Gelukkig maar want ik hou ook zo van pepernoten en gevulde speculaas!!!!!!

18. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik heb gistren een vlaai gehad iets van rijstenvlaai met beetje kaneel dat was erg lekker en veders niet veel kaneel.
    maar pepernoten mag je dus wel hebben?
    maar niet teveel.

19. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik wist niet eens van dat kaneel joh, weer wat geleerd
    ik eet er zoiezo niets van, en met kaneel moet ik zelf oppassen voor mn darmen maar wist niets over gevaar van kaneel.
    Snoepze dames

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar de hoeveelheid kaneel in een flink stuk echte appeltaart schijnt al erg veel te zijn en kan invloed hebben op het kindje. Hoe en wat weet ik niet meer precies, maar het viel me op omdat ik dit bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk niet wist. Ik eet het voor alle zekerheid maar niet, maar goed, ik ben al bevallen met St. Nicolaas ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina