Al drie dagen niet gegeten (16 maanden )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Zaterdag op zondag nacht begon Sophie ziek te worden,veel huilen en koorts tussen de 39 en 40 graden koorts en veel slapen,zondag had ze ook nog koorts en gister verhoging en vanmorgen weer normaal en ze ziet er nu ook iets beter uit en speelt weer en wil niet meer heel de tijd op schoot...
    Maar ze heeft wel sinds zaterdag niks meer gegeten( op een pyamapapje na dan ) wel drinkt ze voldoende diksap...maar ze hoeft helemaal niks,geen fruit geen yoghurt.....ik maak me best zorgen daarover....ze kan nu dus ook niet goed meer lopen is slap en loopt dan te bibberen....wat moet ik hier nu mee?

02-07-08 intake vk! waarschijnlijk klopt het hartje!
    21-07-08 echo...zooo spannend!

2. mamaSpooky

14 jul 2008
    28
    0
    0
    kinderverzorgster
    Oost-Vlaanderen, Ninove
    Je kindje zal zelf aangeven of ze honger heeft hoor!
    Zo lang ze drinkt zou ik me zeker geen zorgen maken!
    Wat je kan doen is een klein beetje cola met water vermengen(dan heeft ze al wat binnen van suikers en het is goed voor de maag!)
    Probeer anders is een droog koekje ofzo?

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik zou maar gauw naar de ha gaan!
    lijjkt me niet goed...

was hier ook ( nog net zo erg als bij jouw.. ) maar weer een ooronsteking onder de leden

4. Niet meer actief

zo erg is het niet hoor.. danisha heeft ook een keer een paar dagen op sap geleefd toen ze koorts had.. gewoon fruithap/toetje proberen aan te bieden maar ze zal vanzelf wel weer eten.. als wij ziek zijn dan hoeven we ook geen eten en dat ze trilt dat komt natuurlijk omdat ze nu niet zo sterk is als anders.. als wij ziek zijn en je ligt veel op bed dan voel je je ook zwak en loop je anders..

mocht je het nou niet vertrouwen dan bel je de huisartst toch even.. beterschap!

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    sorry maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat dat normaal is als je ziek bent!

ik zou zeker de HA bellen want niet eten is nooit goed, ziek of niet ziek!

dat ze slap is is logisch als ze niet eet maar ik zou het niet accepteren!

suc6 en beterschap met je kleine

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dat je niet eet, is echt wel normaal als je ziek bent. Ik ben in december ziek geweest, griep, ik heb een week niet gegeten.

Je kindje kan echt wel een paar dagen zonder eten. Drinken is veel belangrijker.

Lynn was laatst ook ziek en heeft zeker een week niet gegeten en nu nog minimaal. Je HA kan ook weinig doen aan het niet eten, het is geen reden voor opname o.i.d. En als ze verder geen koorts heeft en geen andere symptomen, kan hij echt weinig.

Sterkte

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou ik zou never nooit zeggen van oke jij bent ziek ja dan eet maar niet!

ik zou zeker van alles proberen dus ook naar de HA wie weet vind ie iets en krijgt je kleine medicatie mee!

ieder zijn eigen ding natuurlijk! ;)

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Als kinderen niet willen eten, kun je het er moeilijk in proppen.
    En dat zouden mensen ook niet bij mij moeten doen als ik ziek ben.....ze kunnen het bord eten naar hun hoofd krijgen ;)

Het is echt niet zo dat ik niet naar een dokter zal gaan als mijn kind ziek was. Maar ze heeft verder geen symptomen...geen koorts en ze speelt gewoon. Hij gaat dan geen medicatie geven.

Maar misschien maak ik me dan wat minder snel druk, dus inderdaad ieder zijn ding ;)

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn zoontje is een bikkeltje, hij speelde wel, had geen koorts...
    dronk en at wel slecht

ondertussen had meneer wel een fikse oorontsteking!

10. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik heb toch vanmiddag de dokter gebeld,maar hij zei dat het totaal niet erg is als ze een paar dagen niet eet,zolang ze drinkt en alert is geen zorgen...net wat jullie zeiden,als je zelf griep heb eet je ook niet of nauwelijks....ik ga straks maar weer wat val proberen.....ik hoop wel dat ze snel op knapt!

11. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    toch goed dat je even gebeld hebt!

beterschap verder!

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nou gelukkig maar.

Als ze de pyamapapjes wel wil, gewoon die geven hoor. Daar zit ook van alles in.

En inderdaad hopen dat ze snel opknapt. Beterschap

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    het is idd zo ze kunnen makkelijk een aantal dagen niet eten drinken is het belangrijkste. ik werk zelf in de zorg en maak vaak zieke mensen mee die niet willen eten omdat ze er gewoon geen trek in hebben door dat ze zich ziek voelen. zolang ze drinken is het goed. je kan idd pyamapapje proberen te geven dan heeft ze iig wat voedingsstoffen binnen.

14. Ivana

Ivana Actief lid

21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    He Jes,

Jasmijn is 2 weken geleden ook zo ziek geweest en heeft toen ook bijna 3 dagen niet willen eten. Maar ze kotste ook alles uit wat ze binnen kreeg maar ze wilde wel een soepstengel misschien kun je dat proberen is namelijk wel licht verteerbaar.
    En ja er heerst weer van alles en misschien toch ook weer Sophie d'r oortjes?

Hoe is het verder met jou?

Spreek je snel.

Liefs Ivan

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    AMEN

idd geen geprop etc maar een HA kan totaaaal geen kwaad om even heen te gaan!

16. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oh en beterschap!

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    :rolleyes: sjonge dat "amen" hoeft toch ook niet....

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat denk je dat n ha op dat moment kan doen dan? Idd opletten dat ze alert blijft/is en goed drinkt.. Je gaat er niet aan dood hoor. :(

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    jullie doen net of ik hysterisch word als me kind ziek zou worden hahaha

het kan toch nooit kwaat om even een check te doen dat is het enige wat ik wil zeggen...
    je kunt als advies aan iemand op een forum die je niet kent en waar je het kind niet van gezien hebt toch niet zeggen het hoort erbij!?

ik zou zelf ook niet rennen maar ik weet toch niet wat er met dit betreffende kind aan de hand is!

bedoel het goed hoor :rolleyes:

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Begrijp ik best. Je moet ook doen wat je denkt dat goed is. Als je t zelf absoluut niet vertrouwd, moet je gewoon naar n ha gaan.

Deel Deze Pagina