Ik ben hem zo zat (mannen-klaag-topic)

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    als alles zijn plekje heeft gekregen en alles gewend is dan komt het allemaal vanzelf wel weer goed

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik snap het wel. Het is fijn als je voor elkaar kan zorgen zeker als je al moe bent. In mijn optiek is het niet meer dan normaal om te vragen of je ok bent als jij je hand bezeert of de vraag of iemand je ergens mee kan helpen.

Misschien helpt het dat ook aan te geven naar hem toe?
    Ik vind het fijn als je vraagt of ik ok ben.
    Als we het huishouden samen doen een uurtje zijn we er zo doorheen en dan taken verdelen?

Laat maar waaien is niet de beste oplossing inderdaad. Je kan het beter wel bespreken anders krop jij je irritaties ook op die er uiteindelijk toch wel uitkomen maar dan heftiger

Komt vast goed meid. Blijven praten en aangeven wat je gevoel is vanuit jezelf. Sterkte en succes!

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mee eens. Ts zegt steeds maar haar mo d te houden terwijl het mij verstandiger lijkt er op een normale volwassen manier over te praten

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje.... als je hier al ruzie om gaat maken, wat moet er dan gebeuren als er echt eens iets is?!

Zeg tegen je vent dat hij moet meehelpen opruimen en voor de kleine zorgen. Dat je het niet allemaal alleen redt. Klaar.

Ruzie bewaren voor ergere dingen, geloof me, die zijn er.;)

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Wat je voelt voel je... En jij voelt je vergeten of onbegrepen.. Dan mag iedereen zeggen dat het goed komt ( en dat komt het) maar dat helpt even niet.

Gewoon met je man oraten, maar niet verwijten. Houd het lekker bij jezelf. Zeg dat je moe bent, even wat extra aandacht en hulp nodig hebt. Dan kan hij ook aangeven dat het zwaar s en kunnen jullie er over praten zonder dat er ruzie komt!

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind ook dat als het weekend is, je man best wat meer mag helpen. 7 dagen in de week 24/7 moeder en huisvrouw zijn is echt veel zwaarder dan werken en daarnaast vader zijn. Je hebt als kersverse moeder amper ritme, je slaap wordt elke nacht 1-2 keer onderbroken en er wordt verwacht dat alles in huis gewoon doorgaat. Als je man dan een keer thuis is ben je blij dat je even wat taakjes kan delen. Als je man dat dan niet doet zou ik ook pissig worden.
    Feit is alleen wel dat je daar niet heel veel mee bereikt, maar ik zou wel aangeven dat het voor jou ook heel zwaar is en je wel wat hulp kunt gebruiken.

Deel Deze Pagina