Ik ben het BEU!

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

jeetje zeg begrijp goed dat je het zat bent.
    maar mensen kom op zeg..ok stel dat ze dan toch eens een keer die 5 km fietst naar de winkel. DAT GA JE TOCH OOK NIET ELKE DAG DOEN?
    kan me goed voorstellen dat ze zich een ongeluk verveelt als er helemaal niks in de buurt is. en elke dag naar de winkel fietsen is ook niet het leukste dat er is lijkt mij.

mischien lijkt het je leuk om met je kleine te knutselen ofzo. ik verveel me soms ook een ongeluk en ik wordt er sch**tchagrijnig van, meestal ga ik dan de fotoalbums bijwerken (ook niet altijd even leuk hoor maar voor een keertje wel)

verven met de kleine is ook leuk. als je dan een keer in de buurt bent van een winkel, koop je zo een groot schildersdoek, wat verf. en je laat je kind los gaan met de verf op het doek. kan heel leuk zijn. en je hebt een mooi "kunstwerk" voor thuis

of je doet een lekker verwendagje voor jezelf thuis. lekker tutten maskertje op doen, nagels verzorgen enz enz.

het zijn maar wat tips die je mischien een beetje van de eenzaamheid en verveling zouden kunnen helpen.

doe lekker veel actieve spelletjes met je kleine jullie hebben er beiden plezier aan. als je kind blij is ben jij ook blij.
    en als hij/zij slaapt kom je gezellig hier kletsen.

2. Writer

Writer Niet meer actief

het is wel moelijk ,zeker weten ,dat eenzaamheid

heb ook jaartje ofzo eenzaam gevoeld , manlief werkt ook veel van 12 middag tot 22 uur avond da nog rijden en naar huis is om half 12 thuis

maar ik moest wat aan veranderen , ben gaan kennis maken met buren , ben heel vaak naar speeltuin geweest met kleine ,zo heb ik veel kennisen gemaakt, en nu heb genoeg leuke vriendinnen dat manlief niet eens mis haha ,nee zo bedoel ik niet ,maar ik vermaak me echt prima zonder hem,ik ben ook niet zo van fietsen maar even blokje omlopen ,praatje hier en daar maak zo veel goed .en dankzij internet verveel ik me ook niet;)lekker neuzen op zwp of muziek site enzo heerlijk ,
    nu heb ik 2 kids als ze naar bed gaan is echt mamatijd:),boekje pakken of internetten ,soms komt buurf even bakje doen

maar bedoel dus als je binnen blijft ,veranderd niks ,je moet zelf dingen ondernemen , als niks kunt doen in plek waar je woont ,gewon verhuizen ,al duurt het lang ,maar je hebt beetje vooruitzicht naar betere tijd succec;)

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @TS: misschien is het een idee om je rijbewijs te gaan halen? en dan kijken of je een klein autootje kan kopen?

edit: ik zie dat die vraag al is gesteld. maar ik zie geen antwoord. als jij ongelukkig bent en jouw man niet wil verhuizen/baan veranderen, dan lijkt me dit wel een idee. met een autootje word je wereld een stuk groter. (en je zit droog)

4. lennylenn

en waar laat de ze kleine tijdens de rijlessen?

ts heeft haar situatie uitgelegd en het is aardig dat we allemaal meedenken aan oplossingen maar er moet ook wel rekening mee gehouden worden dat ze ook nog een kleintje heeft die niet naar de opvang gaat.

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik snap dat je het beu bent, zou ik ook zijn.
    ben wel heel benieuwd waar je woont, vast niet zo heel ver van mij vandaan??

6. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    vaak hebben ze bij rijscholen als je de situatie uitlegt er wel begrip voor.. ze zal eens kunnen bellen en er bij diverse naar kunnen vragen :)mijne mochten ook meerijden

7. lennylenn

joh! dat wist ik niet dat dat mocht. als ze dat aandurft (ik zou het niet druven namelijk) en er ook het geld voor heeft is mischien dat wel een oplossing

8. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

rijschoolhouders werken vaak ook weekenden, bij mij was dat in ieder geval wel zo.

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Zij kan haar rijbewijs in belgie halen, is niet te vergelijken met NL.
    Stukken goedkoper en ze hoeft niet perse voor de volledige uren naar de rijschool, ze mag ook met haar man, buurvrouw, moeder, vader , etc leren autorijden.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  11. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Hee meid,

Ik zit precies in dezelfde situatie als jij. Ook ik woon 5 km van de bewoonde wereld af op een boerderij en ook ik heb nooit zin om te fietsen en heb ook geen rijbewijs. Wat jij moet doen is denk ik een goed gesprek hebben met je man. Hem ervan overtuigen om te verhuizen en tot die tijd dat je gaat verhuizen 1 a 2 keer in de week toch fietsen met je kleintje. Geloof me, je voelt je er echt beter bij als je af en toe de deur even uit bent. Ik doe het ook en merk steeds weer het verschil. Een doel hebben voor het fietsen is altijd handig. Ik ga eens naar de bieb. Misschien zit er een speel-o-theek bij jou in de buurt. Bovendien moet ik regelmatig naar het postkantoor om leesboeken te verzenden. En even naar de winkel kan ook gezellig zijn. Bovendien kun je daar ook wat lekkers kopen om jezelf te belonen dat je toch maar weer die fiets opgestapt bent.
    Het is ook beter voor je kindje, een beetje frisse lucht.
    En je moet onthouden, een gefrustreerde jij is echt niet goed voor jullie relatie. Hier is het al bijna misgegaan, omdat ik me zo opgesloten voel. Gelukkig gaan wij nu bijna verhuizen, dus dat is voorbij. Maar jij moet die eerste stap zetten. Een ander kan niet voelen wat jij voelt en onderneemt dus ook geen actie voor je.
    Maar ik snap hoe je je voelt, echt!

12. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    O ja, een leuke hobby zoeken kan ook al een stuk schelen. Wat vind je leuk om te doen? Met je handen werken of misschien juist films kijken/lezen? Dat soort dingen. Als je lezen leuk vindt wil ik je wel een leuk boek opsturen. Ik heb er genoeg!

13. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Ik heb het hem al zo dikwijls gezegd van te verhuizen, het probleem is dat ik altijd moeite moet doen, meneertje zoekt niet eens naar een huis, altijd ik, dat gaat zo met onze zoon, ook altijd ik.

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat is echt niet leuk nee, als je het al zo vaak hebt aangegeven en hij doet er niks mee!

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Verander wat je niet kan accepteren, en accepteer wat je niet kan veranderen...

Dat is het enige wat ik er over kan zeggen. Ik begrijp je frustratie maar er alleen maar over mopperen heeft naar mijn idee weinig zin.

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je het zo beu bent dan onderneem je actie. Kijk naar een leuk huis maak een afspraak en zet je vent voor het blok. Als je blijft afwachten dan zal er niets veranderen.

Probeer een hobby te zoeken en minder achter internet te zitten. Zoek afleiding en leef je leven zoals jij dat graag wil. Jij bnet veel thuis met je zoontje en laat je man zich dan maar aanpassen.

Sorry, maar ik denk echt dat je zelf flink voor jezelf moet gaan opkomen.

17. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Minder op internet zitten???????????????? hallo? ik meld mezelf nooit af, dat wil niet zeggen dat ik er 24u op 24 op zit hé!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik meld mij ook nooit af... ;)

Heb je gisteren nog met je man kunnen babbelen?

19. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik denk dat ze dat meer in z'n algemeenheid bedoelde hoor, je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen. Ik herken het bij mezelf ook wel eens dat ik loop te piekeren, een beetje op internet zit te surfen, en dan mezelf bijna weer de wereld in moet slepen... eenmaal buiten, of bij vrienden, in de supermarkt of in de tuin krijg je altijd weer nieuwe impulsen en heb je dus een beetje afleiding.

20. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ja, heb hem gezegd dat ik doodongelukkig ben in de situatie, en hij weet dat al een tijdje, hij zegt dat hij daar niks aan kan veranderen. Dan zei ik dat ik dan maar terug bij mijn moeder ga wonen en hij antwoordde daarop:" denk je dat je daar gelukkiger gaat zijn?" Niemand, maar echt niemand kijkt naar mij om hoor, ook mijn moeder niet die elke dag thuis is EN een rijbewijs heeft.

Deel Deze Pagina