Ik ben het echt zo zat!

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Is het zijn huis?

2. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Echt een vervelende situatie, lijkt me indd dat er iets niet klopt al ben ik niet van het vooroordelen, maar het feit dat je geen inzage krijgt, het beheer niet over (mag) nemen en hij zelfs jullie boodschappen geld van de rekening haalt...plus het geld van de kleine opmaakt gaat me wat erg ver, mischien een ultimatum stellen of inzage of beheer, of kunnen overleggen waar het geld allemaal wel niet is gebleven, want hoe dan ook zal het uiteindelijk wel hierop spaaklopen ik zou het igg niet pikken ...

buiten dit alles kan me wel voorstellen dat je er een ontzettend rot gvoel over hebt .. sterkte ;)

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik begrijp hier echt niks van. Niks ten nadele van jou hoor, Devilschase. Maar ik snap gewoon niet dat iemand zo kan leven en zo geld erdoorheen kan jagen en dat de ander daar niks van afweet! Je doet toch samen zorgen dat alle rekeningen betaald worden ed. Ik verdien ook een stuk minder als mijn man. Ok zo'n 1/3 deel. We betalen gezamelijk de rekeningen. Ik uiteraard wat minder als hem, van mijn rekening. Maar verder heb ik ook zijn rekening tot mijn beschikking om daar dingen mee te doen, zoals rekeningen betalen, geld pinnen! En wij weten van elkaar wat we doen! Dat lijkt me toch best belangrijk!

4. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Zo dan.
    Ik zou hem eerst eens vragen waar hij al dat geld dan aan uitgeeft. Het is toch te absurd voor woorden dat er zoveel geld per maand gewoon verdwijnt?

En toch met hem gaan overleggen dat jij voortaan de controle houdt over de financiën. Dat lijkt mij de enige manier om dit op te lossen.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn eerste reactie is dat deze meneer een serieus probleem heeft. of 2 eigenlijk. hij kan zijn bankzaken niet beheren. maar ik denk dat er een onderliggend probleem of wellicht verslaving aan ten grondslag ligt. anders moet je van 4200 euro makkelijk de maandelijkse rekeningen kunnen voldoen.

ik denk dat jij eens bij jezelf te rade moet gaan of je zo oud wilt worden met hem als hij ookal geld van jullie kind wegneemt.

ik denk dat jullie dringend hulp nodig hebben een en ander eens goed op een rijtje te krijgen. zowel financieel als emotioneel. ik zou zo niet kunnen leven in ieder geval.

veel sterkte en wijsheid.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Er zijn nu al meerdere reacties geweest die opperen dat jij de administratie overneemt. Alleen reageer je daar niet op.
    Ik vraag me af waarom niet? Desnoods volg je een kleine cursus om te leren hoe je met de boekhouding van zijn eigen bedrijf omgaat. Zo moeilijk is dat niet.

Ik vraag me ook af waarom bepaalde zaken als hypotheek niet via een automatische incasso gaan? Of gaat dat wel, maar lukt het niet omdat al het geld er dan alweer af is?

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Het klopt dat als je geen samenlevingscontract hebt je niet aansprakelijk bent voor zijn niet-betalen. Maar: je moet wel van al jouw spullen bewijs hebben dat ze van jou zijn, mochten er evt schuldeisers zijn, gezamelijke dingen kunnen ze wel meenemen bijv.
    Maar goed, misschien loop ik nu teveel op de zaken vooruit. ;)

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    jep.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Jemig, ik zou ook razend zijn!
    Wat een handig programmaatje is voor op de computer om alle rekeningen aan te koppelen is Nibud Cashflow Manager Nibud Cashflow Manager Zo houd je een goed overzicht van wat wel en niet betaald is en kan hij niet aankomen met 'goh, waar is de kinderbijslag gebleven, geen idee'.
    Je kunt alles onder vaste rubrieken zetten (het programma deelt het 9 op de 10 keer zelf al juist in en de rest kun je handmatig instellen of veranderen en dan pakt hij het daarna ook goed). Ook dubbele betalingen vallen gelijk op (dus als je 2 x hetzelfde betaald maar van verschillende rekeningen). Nou ja, het is natuurlijk maar een hulpmiddel, het grote probleem is toch je vriend en het vertrouwen wat hij eerst eens mag herstellen, want hij heeft er toch een aardig zooitje van gemaakt op dit gebied!

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als ik jou was zou ik toch echt eisen dat je te zien krijgt waar al dat geld heengaat... je kan toch op zijn internetbankieren kijken??

+ als hij geld opmaakt van boodschappen, en nog erger! van zijn eigen zoon dan moet er wel iets aan de hand zijn..

probeer anders eerst de financiën samen met hem te doen..
    jij maakt alle post open, belt alle bedrijven en vraagt na de achterstanden.. en gaat dan iedere keer samen met hem de rekeningen overmaken... zodra alles overgemaakt is weet jij wat er nog over is.. en daar maak je een deel van over naar jou rekening en naar de rekening van jullie zoon.. laat een klein gedeelte op zijn rekening staan zodat hij maar een klein bedrag heeft per maand om uit te geven... en als hij meer wilt dan moet hij dat maar aan jou vragen.

ik vind het echt erg hoor voor je. dat jou vent zo'n dingen doet... ik hoop voor je dat er niets ergs aan de hand is met hem.. zoals een verslaving (waar het wel op lijkt)

dus.. kijk eerst eens na waar al het geld gebleven is.. en regel dan alles met hem samen.. misschien dat hij wat van jou kan leren..

11. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik herken het helemaal, had het zo zelf kunnen typen. Bij ons speelde er nog veel meer, maar ik ben er dus inderdaad mee gestopt. Ben nu alles aan het regelen, moet zelf natuurlijk ook een inkomen hebben, maar zal alles af moeten bellen om te kijken wat er nog aan achterstallige rekeningen openstaat. Verheug me er nu al op ;)

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Jeetje! wat heftig! Zo te lezen weet jij het zelf harstikke goed allemaal, dus ik zou per direct ALLES zelf gaan regelen.
    Het ligt aan de bedrijven? nee hoor...
    Ik zou ook voor je zoontje alles zelf in handen willen houden, want het is niet fijn dat dat allemaal verdwijnt! Ga eens goed met hem praten.
    zo kan het dus niet langer, en zit je zo in de shit, overal is wel uit te komen, alleen denk ik zelf dat JIJ het roer nu moet gaan overpakken.
    Succes ermee devil.

13. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Goh wat een rot situatie voor jou, je kleine en je man natuurlijk! alles is wel zo'n beetje gezegd door de rest maar denk dat een soort maatschappelijke werker die jullie kan begeleiden hierdoor geen overbodige luxe is!
    Mijn man en ik hebben wel aparte rekeningen maar alles is van ons samen!soms pinnen we van hem en soms van mij ligt er net aan!
    veel sterkte en wijsheid meid!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben van mening dat hij de administratie van zijn eigen bedrijven zelf moet gaan doen, hij heeft notabene een boekhouder. Ik werk vanaf april 4 dagen per week en de andere dagen ben ik bezig met het volgen van opleidingen en met Luca, omdat ik in niet zo'n vreselijk goede gezondheid zit momenteel en extreem moe ben ,moet ik tussendoor vaak naar het ziekenhuis en ben ik vreselijk druk met alles en kan ik naast mijn eigen administratie, niet ook nog de administarie van 2 bedrijven over gaan nemen.

Verder heb ik al een keer gevraagd of hij het bedrag naar mij wilt overmaken zodat ik de noodzakelijke dingen betaal, maar hij wilt dat niet omdat dat zijn zaken zijn geeft hij aan.

Verder kan het niet via een automatische incasso omdat het geld de ene week op de 20e binnenkomt, de andere maand op de 30e, dan weer op de 14e etc, je kan dus geen data opgeven voor incasso's. Dat is wat hij bij mij aangeeft als reden.

En hij moet het allemaal lekker zelf weten, maar het enige wat ik wil is dat hij het eerlijk tegen me zegt en als bijvoorbeeld de hypotheek niet betaald is, dat ie dat aangeeft en dat ik dat dan desnoods betaal. Maar hij geeft steeds aan dat alles in orde is.

Ik ben zelf helemaal nergens verantwoordelijk voor en ik betaal mijn eigen rekeningen wel met een automatische incasso, maar het gaat mij erom dat ik steeds voor lul sta als er weer mensen bellen of voor de deur staan, ik ben dat gewoon helemaal zat. En dit speelt trouwens al zeker 3 jaar. Toen ik het even goed gegaan, en nu alweer een jaar niet.

15. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Op de abn zit nu ook een handige tool, (ben ff de naam kwijt) in één oogopslag zie je waar het naar toe gaat, en waar er wordt gepint.
    Misschien is er wel meer aan de hand, een verslaving? kan van alles zijn. Lijkt me al vervelend genoeg!!Geld brengt veel stress met zich mee, maar als HIJ wil kunnen jullie er uit komen. Als hij niet zou willen, was ik gegaan, want dat is geen leven zo!

16. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    tja zolang hij het kan blijven betalen zo geeft hij er blijkbaar neit veel om. ik zou zeggen, gezamelijke rekening openen en zelf de financien in handen nemen. als het kan is automatische incasso ook wel heel makkelijk dan betaal je altijd op tijd. zo als het nu gaat kan toch niet! ook niet voor jou lijkt me.
    succes meid

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alles automatisch laten betalen (automatische incasso), dan ben je denk ik al een heel eind (eigenlijk kunnen alle vaste lasten automatisch).

Edit: ik zie dat dat voor jullie lastig is.
    Als je altijd op een vast moment de boel laat incasseren....dan moet dat toch kunnen? Wanneer er ook gestort wordt. Je moet alleen even leren dat je dus geld moet laten staan voor de vaste lasten.
    Het is even wennen.

Ook kan je vaak een datum kiezen waarop het wordt afgeschreven. Hier valt dus ook nog te schipperen. Het is even uitzoeken, maar moet wel kunnen volgens mij.

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ow lees nu pas dat je denkt dat auto incasso niet gaat.
    lijkt me met zo een inkomen niet moeilijk om het bedrag er samen op te krijgen op de datum dat alles word afgeschreven wel??

19. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

De ervaring hier, waarvoor ik je dus wil waarschuwen, automatische incasso's kun je ook stonneren..

20. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Pfft wat een k*tsituatie. Mijn eerste gedachte is ook dat er meer speelt dan wat hij jou verteld. Iedere maand 2000 euro pleite? Waarheen dan? Kan het niet zo zijn dat zijn bedrijf minder goed loopt dan hij jou doet voorkomen en dat er veel minder geld binnen komt? Je geeft aan dat jij zijn administratie niet wil/kan doen. Is er dan niet de mogelijkheid dat je wel zijn uitgavenpatroon kan controleren via internetbankieren? Dan weet je iig wat er nog betaald moet worden en waar het geld naar toe is gegaan. Als je er echt geen uitweg meer in ziet zou ik hem een ultimatum stellen: Jij gaat je bankzaakjes regelen of ik ben weg en je zoon gaat mee! Sterkte

Deel Deze Pagina