Als alles de 24e wordt afgeschreven maar hij heeft het bedrag pas de 30e op zijn rekening, gaat het al niet, dan wordt alles gestorneerd. Maar als alles de 1e vd maand eraf gaat en hij heeft het pas de 14e erop, werkt dat ook weer niet. Omdat hij afhankelijk is van de betalingen van zijn opdrachtgevers heeft ie de ene week bijvoorbeeld 500 euro, en 3 weken later het overige bedrag, of elke week 1000 euro, etc daar is dus geen pijl op te trekken,.
wat wij doen met onze eigen zaak is dat we elke 1e van de maand "loon" aan ons zelf overmaken dus wij boeken bv 2500 euro elke 1e van de maand naar een priverekening, het is zoiezo niet de bedoeling dat je dingen van de zakelijke rekening betaald die prive zijn dat maakt het onnodig ingewikkeld denk ik. De rest van het inkomen blijft gewoon op de zakelijke rekening staan bij ons. Wij hebben berekend wat we prive nodig hebben qua vaste lasten en die bedrag maken wij dus over de rest hebben we niet nodig dus blijft gewoon lekker staan, in principe moet dit altijd mogelijk zijn om elke 1e van de maand te doen (ook al betaald een klant niet op tijd je moet toch ook een reservepotje hebben voor bv ziekte / arbeidsongeschiktheid (dat gaat vaak pas na 2 maanden in (of soms zelfs na 6 maanden) als hij hiervoor al verzekerd is maar als ik zo inschat denk ik dat van niet... (als ik naar de rest van zijn "houding" kijk vanuit jouw geschreven dan) en je kan niet van klant tot klant leven natuurlijk.. je moet altijd een potje hebben. Ik zou uitrekenen wat ik precies voor prive nodig heb (alle vaste lasten (hypotheek, gwl, telefoon/internet noem maar op, inclusief boodschappengeld) en dit bedrag moet dan elke maand de eerste over gemaakt worden. Van mijn part doe je dit elke maand dat je zijn kop gek zeurt. Laat dit naar een rekening sturen die jij beheert, dan heeft hij de rest "vrij" te besteden maar zijn de vaste lasten gedekt, dat is een begin denk ik..
Hoe dan? hij heeft zijn pasjes toch bij zich overdag, dan kan ik niet internetbankieren En ja, incasso kan je storneren, maar dan moet je het zelf weer gaan overmaken, daar schiet je dus geen moer mee op!
Ik kan me goed voorstellen dat je dat er niet ook nog bij kunt gebruiken idd. Maar er zal minimaal een soort van controle moeten komen, want zo gaat het niet werken, zoals je duidelijk in de gaten hebt. Over het vetgedrukte stukje hierboven: hij heeft denk ik niet veel meer te willen. Als hij niet mee wil werken om deze problemen op te lossen en zo hardnekkig blijft weigeren, zou het voor mij op een gegeven moment ook klaar zijn. Prima als ie zichzelf in de goot wil werken, zolang hij jou en jullie kind maar niet meetrekt!
wat een ellende meid snap dat je er helemaal gek van word, dit is ook geen doen zo ik kan internetbankieren zonder mijn bankpasje, met de speciale app op de iphone.. misschien ook voor andere smartphones? ik kan gewoon altijd op mijn mobiel internetbankieren zonder pasje. maar als jullie per maand eigelijk 2000 euro overhouden en je zou die op de gewone rekening laten staan waar de vaste laten vanaf gaan, dan kunnen daar toch alle vaste lasten vanaf met automatische incasso? als je dat bedrag 3 maanden zou laten staan heb je 6000 euro op de rekening en heb je een paar maanden voorsprong op alle vaste lasten en kan alles er makkelijk vanaf, en ook met automatische incasso omdat er dan altijd geld opstaat
Nou in overleg met je partner bijvoorbeeld? Dan doe je het 's avonds als hij thuis is en desnoods met hem erbij. Je bent toch geen vreemden van elkaar en zoals jij de situatie nu omschrijft lijkt het mij dat hij wel wat consessies mag gaan doen. Jij regelt je bankzaken zelf maar ik wil wel zien waar het blijft en wat er in komt
Hij doet er wel makkelijk over door te zeggen dat het zijn zaken zijn. Is hij zo trots? Want het staat er toch los van? Ik kan ook beter met geldzaken omgaan dan man, omdat meneer alle tijd heeft. Dat ging me irriteren!
schrik ervan dat dit uitgerekend bij jou gebeurd... je lijkt me altijd zo prijsbewust, vind het altijd knap dat je netjes van een bepaald bedrag boodschappen doet enz... doe je het zelf allemaal zo goed, helpt je vent alles naar de kl ote!
Hij kan jou machtigen en een tweede pasje aanvragen dan is het probleem opgelost, mijn man moet natuurlijk ook kunnen tanken dat doet hij met zijn pasje, alhoewek het vaak op rekening gaat bij ons vaste tankstation, maar ik heb een tweede pasje thuis. Das best handig ook voor noodgevallen..
Extra pasje, bedragen stoneren...controleren... HALLO! Jullie zijn een stel, partners...dan moet je elkaar toch vertrouwen. Ik zou bij de bron beginnen en je niet in allemaal bochten wringen om zijn gedrag achteraf te herstellen of gauw ongedaan te maken.
als je al zo gaat denken dat het zijn probleem is en jij er niet in mee wilt doen dan houd het al gauw op denk ik... ik zou dan tenminste ervoor zorgen dat het huis en het gas , water en eclectra, verzekeringen en ziekenfonds van je eigen rekening afgaan.... kan je nooit op straat komen te staan... je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid omdat je samen een kind hebt... dat hij ook nogeens de kbs wegneemt zou voor mij echt de druppel zijn....
Jeetje wat een vreselijke situatie! Ik zou van hem EISEN dat jij ook het inzicht krijgt van ZIJN bankzaken, want uiteindelijk zijn jullie samen verantwoordelijk voor jullie huishouden en voor jullie kindje! Verder weet ik ook niet wat je beter kunt doen! Veel sterkte ermee meid!
Ik vind het ook maar een heel vreemd geheel, waarom is alles zo gescheiden? Mijn man heeft ook een zaak, maar heeft 2 rekeningen. Van de ene rekening boekt hij geld over naar de ander om dingen te betalen enz, en heb dan nog een eigen rekening waar wat zakgeld gestort wordt. Zo ingewikkeld moet het toch allemaal niet zijn?
ja het lijkt erop dat jullie dus apart leven met jullie geld... zo kan de een nooit van de ander weten hoe het ervoor staat... zou zelf zo echt niet willen leven... mijn man heeft ook een eigen zaak en ik ben thuis bij onze dochters... maar ik kan gewoon pinnen als ik dat wil... gelukkig is mijn man heel goed met geld en hebben we nog nooit een schuld gehad... als dat wel het geval was geweest dan zou ik dat direct overnemen en ander uitbesteden ofzo... het is toch wel een enorm risico om ineens op straat komen te staan met kind en al omdat hij zo laks en onbetrouwbaar is als het om jullie rekeningen gaat... misschien heeft hij zelf helemaal geen overzicht meer? zou toch echt vandaag nog aktie ondernemen en iedereen gaan afbellen, pen en papier erbij en alle standen opschrijven en desnoods betalingsregelingen maken... je vriend dit voorleggen en dan vragen hoe nu verder? tweede pasje aanvragen en dan ga jij alles overboeken en onderhouden.. zoveel werk zal dat niet zijn hoor als je er 1 dag in de week voor uit trekt is dat meer dan genoeg.. desnoods doe je het savonds als je kindje slaapt.... je zal er toch uit moeten komen en door niets te doen word alles alleen maar erger...
Ik vind zoiezo dat eigenlijk zijn zaak (en wanneer hij betaald e.d. word) er totaal apart van staan, als je zo draait dan sta je er al heeeeeel slecht voor want zo hoort het niet) Je moet gewoon wat je prive nodig hebt als prive opname opnemen en de rest van het geld is niet belangrijk (ja okay wel belangrijk maar voor NU even niet)