pfff. lastig. en vind het ook apart dat hij jou compleet buiten de financiën houd. dat hij alles regelt en vind dat het zijn 'taak' is om dat te regelen oke. maar daar in tegen vind ik wel dat jij ook mee mag kijken hoe het ervoor staat en hoe jullie er voor staan. hoe lopen de zaken binnen zijn bedrijven. gaat het misschien niet goed en verzwijgt hij dat of gaat het juist goed maar geeft hij zoveel geld uit?? zie je steeds meer dure dingen van zijn kant in huis gehaald worden of dat hij het uitgeeft aan andere dingen buitenshuis. het lijkt mij dat wanneer je gewoon het geld hebt een niks uitgeeft waarvoor het niet bedoelt is je als eerste zorgt dat je je rekeningen betaald. erg vervelend en ik snap dat je er helemaal gek van wordt. je hebt op die manier ook geen idee hoe het leven er voor staat. hoever loopt alles achter, en nu is het het internet dat afgesloten was maar wie zegt dat het volgende week niet het elektra of gas is. of erger nog de hypotheek die moeilijk doet. je had het over een goedkopere hypotheek die je kon krijgen maar waarvan hij te laat was waardoor hij nu duurder uit is. kan het niet zijn dat hij door achterstallige betalingen een negatief bkr registratie heeft en de hypotheekverstrekker hem weigerde?? mijn vriend leerde ik met schulden kennen en ik heb vanaf dag 5 van onze relatie alles overgenomen en hij kreeg zakgeld. nu intussen helemaal uit de min en nu heeft hij het eigen beheer weer en elke week bekijken we samen de inkomsten en uitgaven en berekenen wat hij wel en niet kan kopen en uitgeven. geeft een hoop rust van beide kanten en vriend hoeft zich nu niet meer te schamen en kan met opgeheven hoofd elke week inloggen op internetbankieren.
Oh gets ik word misselijk bij het lezen van je eerste bericht.. ik herken mn ex hier zooooooo erg in! Die bleek later gokschulden te hebben en een gokverslaving.. Ben je 7 jaar samen en nog werden er dingen achter gehouden, gadverdamme Kan me je woede heeeeeeeeeeel goed voorstellen! Maar je moet hulp zoeken hiervoor hoor, anders valt hij terug in hetzelfde patroon en dat willen jullie allebei niet.
waarom alles gescheiden is? heb je mn beginpost gelezen? We hadden een gezamelijke rekening, waar we allemaal geld op stortte, standaard 300 euro en wat we overhielden, hij betaalde mijn rekeningen van zijn rekening etc. Maar omdat er incassos, deurwaarders etc kwamen, heb ik alles gescheiden gedaan omdat IK geen zin had om in de problemen te komen met al míjn rekeningen, ik heb nameijk een andere zorgverzekering dan hij omdat hij daar niet wegwilde, ik heb een andere autoverzekering etc etc Ik had er geen zin in om straks in de schulden te zitten omdat er geld verdwijnt en mijn rekeningen niet betaald werden, DAAROM heb ik die maatregel genomen. Nogal logisch he?
hoezo? zijn bedrijven zijn huis zijn etc! dus zijn zaken. ts moet nu gaan zorgen dat hij zijn ogen op doet en dat er orde op zaken word gesteld
Ja ik snap het wel, maar waaarom ga je er niet samen aan werken dan? Het is toch je vriend? Vind het apart om dan maar te zeggen 'ja bekijk jij het maar met je zooitje, zolang ik het maar netjes voor elkaar heb'.
Maar goed meis, het is inderdaad mooi klote. Inderdaad alles moet boven de tafel komen, zou eens goed gaan zoeken, internetbankieren na gaan van de afgelopen maanden en kijken waar het fout gaat.
Wordt je hier helemaal niet achterdochtig van? Als ik het verhaal zo lees, klopt er iets niet bij je partner, hij houdt duidelijk iets achter. Als ik jou was zou ik NU METEEN eisen dat alles op tafel komt , het is eigenlijk al te laat als er al incassobureaus, deurwaarders etc. contact hebben opgenomen. Bij mij ging dat ook zo, kop in het zand steken en maar denken,,,,,,,neeeee zoiets doet ieeeeeeeeeeee niettttt. Wens je veel sterkte toe, dit is echt waardeloos.
Zoals ik het lees lopen de zaken niet goed anders leefde je niet van betaling tot betaling, zo hoort het niet in elk geval..
Omdat je met elkaar samenleeft? En een kind hebt? Misschien heb ik er dan wel een hele andere visie op, hoor. Maar ik vind dat je in zo'n soort relatie alles met elkaar deelt. Dus ook de financiën.
Ik snap het alleen even niet meis, er verdwijnt elke maand dus 2000 euro en je hebt geen idee waaraan? Jullie houden elke maand hardstikke veel geld over en jullie hebben incasso's aan de deur omdat het op is? Ik zou als eerste willen weten waaraan dat geld opgaat, dat kan toch niet elke maand zomaar verdwijnen? Vervolgens zou ik een kasboek openen, waarin jullie inkomsten en uitgaven ingezet worden (ook de extra pinactie's) en inderdaad zoals Isademi aangeeft, per maand loon overmaken.
je moet beter lezen. Dit speelt al erg lang en ik zeg ook dat we al zat hebben gepraat erover, we hebben alles allang bekeken, boodschappenlijstjes opgesteld, gezamelijke rekeningen geopend, ik wees hem steeds op dat ie nog moest betalen etc. maar als HIJ er niets mee doet, kan ik daar verder helemaal niets meer mee. Ik kan wel door BLIJVEN gaan maar ik bereik er totaal helemaal geen ene moer mee bij hem. En heb ik ergens gezegd dat ie het maar moet bekijken met zn zooi zolang ik het maar goed voor elkaar heb? NEE Ik heb ervoor gezorgd dat IK zelf samen met mijn kind NIET in de problemen kom , we hadden alles samen, alleen toen er steeds van die shit gebeurde en er totaal niet viel te communiceren heb ik er voor gezorgd dat IK geen schulden opbouw omdat HIJ niet naar me luistert en geld overal verbruikt. DAT heb ik gedaan. En dat vind ik meer dan mijn goed recht. En ja, we zijn samen ja, maar dat betekend niet dat ik maar alles samen moet gaan doen waardoor ik de kans loop dat ik in de problemen kom omdat hij niet luistert en hij niet weet hoe ie overal mee om moet gaan, en geloof me hoor, ik heb het vaak zat geprobeerd, je denkt toch niet dat ik iemand ben die overal maar van denk: pff boeie, ach, zijn probleem, ach kan mij het schelen. Ik heb verdomme een kind, en ik zorg er ds voor dat mijn kind en ik geen problemen krijgen, maar dat wil niet zeggen dat mij zijn financien niets kan schelen. En dat van die deurwaarders is allemaal geweest en opgelost he, alleen nu dacht ik dat het goed ging, en nu inene dat van internet weer. Tis niet zo dat nu de deurwaarders etc in het spel zijn, en ik heb geen idee of het geld OP is, ik weet alleen dat de rekeningen van de internetdinges nu weer niet betaald zijn.
pff wat moeilijk meid.. Ik snap wel dat je op den duur de beslissing hebt genomen om bepaalde zaken zelf te gaan regelen en apart te nemen, ik vind je zoiezo UBERgeduld hebben, ik had allang niet meer bij hem geweest. Openheid en vertrouwen zijn erg belangrijk en vooral het nemen van verantwoordelijkheid naar zijn kindje toe, je zou zeggen dat dat een belangrijk genoege reden is. Ik vind het goed dat je goed voor jou en je kindje zorgt! Laat ik dat even voorop stellen. Het ziet er naar uit dat je al heel veel heb geprobeerd, maar waar trek jij de lijn?
Maar heb je dan geen idee waar al zijn geld heen gaat? Als je wilt dat er iets veranderd zul je er toch echt achter moeten komen waar hij al zijn geld aan uitgeeft. Hij kan blijkbaar bepaalde rekeningen niet betalen omdat hij het geld uitgeeft aan iets anders. Of zijn bedrijven lopen toch niet zo goed als jij denkt?
Om eerlijk te zijn zou ik dan maar eens gaan kijken voor een plekje voor jezelf en je kleine, ik zou me namelijk enorm voor de gek gehouden voelen.
als ik in jou situatie zat dan kon hij de pasjes van zijn prive reknening inleveren en dan gebruik laten maken van een pas waar hij zakgeld op krijgt. alle achterstallige betalen en rekeningen uitzoeken. betalingsregelingen treffen waar nodig. alles zelf betalen en bijhouden wat te maken heeft met jullie priverekeningen. dus van het bedrijf hou je bij de boekhouder. en dat net zo lang tot alles op orde is. hem bij alles betrekken maar jij voert alles uit en houd alles bij. en als hij bewezen heeft het zelf te kunnen hem het weer laten doen met eerst wekelijkse controle en laten eventueel maandelijkse controle. wil hij niet mee werken!! oke zoek het dan maar uit. in dit geval als het al zoveel jaar zo gaat en hij wil niet meewerken dan was ik vertrokken. als jij het aan zou kunnen om zo door te leven dan kan je natuurlijk blijven. maar als jij niet gelukkig bent met de situatie. kies voor wat jij belangrijk vind.
Openheid eisen. Dat is denk ik het enige wat je op dit moment kunt bereiken. Samen elke maand de uitgaven en inkomsten bekijken, zodat je controle hebt over wat hij uitgeeft en waaraan. Het is niet anders, als hij zich zo onverantwoordelijk gedraagt, zal hij openheid van zaken moeten geven. Automatische incasso is trouwens best goed mogelijk hoor. Weet niet of het hier al gezegd, maar het belangrijkste is dat er een buffer wordt opgebouwd zodat je het geld van de vaste lasten er al op hebt staan ook al is de omzet van z'n bedrijf nog niet binnen. Dus als jullie nu alvast geld apart zetten en dat tijdig op de rekening zetten waar de vaste lasten afmoeten heb je elke maand genoeg geld om het automatisch te laten afboeken.
ok, nou er lastig allemaal hoor! ik zou eigenlijk niet weten wat je kunt doen... miss zou je eens kunnen laten uitzoeken wat jouw rechten zijn? maar ik neem aan dat je niet veel ''rechten'' hebt , aangezien er geen contracten (samenlevingscontract/huwelijkse voorwaarden) zijn??? ik weet niet hoor , maar hoor ook wel eens dit soort dingen van mn man (hij werkt als deurwaarder)
Mijn eerste gedachte zijn zaken gaan helemaal niet zo goed als hij verteld, of hij heeft een of andere verslaving iemand erbij wie veel geld ksot dat kan niet anders (of je hele huis moet vol met dure spullen staan) Ben je zelf niet ontzettend acherdochtig dan? je mag zijn rekeningen ook niet zien sorry maar hier is iets aan de hand!