is er geen mogelijkheid dat je contact opneemt met de boekhouder? Als je die persoonlijk kent zou hij je wel inzage kunnen geven in de boeken. (ja ik vind dat partners dat wel mogen).
oh wat snap ik jou goed! Zit nl in een vergelijkbare situatie behalve dat er bij ons schulden in het spel zijn die van mijn man zijn (hebben overigens een geregistreerd partnerschap met partnerschapse voorwaarden, dus vermogen/schulden zijn gescheiden). Gisteren weer een herinnering binnengekregen van zijn zorgverzekering en snap niet waarom! hij zei dat alles betaald was.... baal daar ook zo van! Vanavond hebben we alleen een afspraak met mijn vader om alles eens op een rij te zetten en kijken of er andere afspraken gemaakt kunnen worden! Maar het blijft een lastige situatie. je wil alles goed regelen maar hij werkt tegen (hier dus hetzelfde)... succes!
Er staan al tientallen goede en lieve reacties die je wellicht een duwtje in de goede richting kunnen geven, maar ik wilde je even sterkte wensen meisje!! Laat je niet op je kop zitten, dit gaat je lukken!!!
waarom doe je dan geen automatische betaling als hij zooooveel verdient dan zal het er toch wel automatisch af kunnen? Nou 1 keer oke maar na zovaak was ik het wel spuugzat, sta je toch voor joker als je al zovaak de deurwaarder aan de deur krijgt? schop onder zn kontje
Hier een man die niet met geld om kan gaan. Dus ik heb ervoor gekozen om wel onze gezamelijke rekening te houden. Hij heeft een pas en ik heb de pas waarmee ik alleen op internetbankieren kan. Ik ben degene die elke maand alle rekeningen betaal. Hij krijgt wekelijks zijn geld. Hij is sinds januari j.l begonnen met een eigen bedrijfje en daar is ook een aparte bedrijfsrekening voor geopend alleen kan hij daar dus NIET bij alleen ikke. Alle administratie daarvan doe ik en eens per 3 mnd gaat alles naar de boekhouder. Hij is erg blij dat ik het zo doe ik kan hem zo controleren en dat weet hij en heeft er gelukkig nog geen problemen mee. Ik hoop voor jullie dat dit opgelost gaat worden.
Ik zat dit topic door te lezen tot ik op deze post stuitte. Als er al iets soortgelijks als mijn reactie is gezegd, sorry! Mijn moeders ex heeft exact hetzelfde gedaan. Niks betalen, alleen investeren achter mijn moeders rug om. Moeder was ziek dus hij deed de administratie. Toen hij, om een andere rede, het huis uitgetrapt werd, trokken we een beerput open waardoor mijn moeder nu een schuld heeft waarvan ze een eengezinswoning kan kopen. Ook zij hadden geen samenlevingscontract. *gaat nu verder lezen*
dat is volgens mij de perfecte manier idd maar daar moet iemand wel voor openstaan (zoals jouw man) en een bepaalde zelfkennis hebben anders gaat dat niet lukken!
wat ontzettend klote zeg! en dat jij voor jezelf hebt gekozen na meedere malen aandringen als het dan nog fout blijft gaan vind ik echt heel goed juist van je! je laat jezelf gewoon niet meeslepen in die ellende en dat vind ik alleen maar heel erg goed van je! en sowieso zijn er zat stellen die rekeningen enzo gescheiden regelen, ieder zijn goed recht, maar in jouw geval zou ik het dom vinden als je dat niet zou doen, juist petje af dat je jezelf indekt! als ik het zo lees, en ik kan natuurlijk niet goed oordelen omdat ik hem niet ken, lijkt het voor mij wel alsof hij wat achterhoud.. of dat nou is dat zijn bedrijven minder goed lopen of dat hij ergens heel veel geld aan uitgeeft weet ik natuurlijk niet, maar zou dit weleens in de gaten gaan proberen te houden als dat lukt.. als het over een paar honderd euro gaat wat steeds verdwijnt kun je nog zeggen hij kan niet goed met geld omgaan (pint bijv te makkelijk of koopt vaak onnodige dingen die hij pint en overzicht verliest..) maar 2000 euro is toch wel andere koek natuurlijk .. ik hoop dat je openheid van zaken kunt krijgen en erachter komt WAT het probleem is want zo is het natuurlijk moeilijk oplossen! succes ermee kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent!
Hee meid! Als eerste moet je weten dat ik écht respect voor je heb dat je al zo'n lange tijd in deze situatie zit en het alsnog volhoud! Ik zou gillend gek worden en helemaal in de stress zitten. Ik denk ook zeker dat je er goed aan heb gedaan om alles gescheiden te houden, mocht het écht uit de hand lopen.. Dan zijn jij en je zoontje 'veilig' gesteld van alle schulden en andere problemen. Echter kan ik mij ook voorstellen, dat je het liever anders ziet. Het feit dat je nog steeds bij hem bent, zegt toch wel wat over wat je voor hem voelt. Ik weet niet of het mogelijk is en of het werkt bij hem, maar je kan hem altijd een ultimatum geven. Bijvoorbeeld " Of je regelt dat het in orde komt en ik niet continue mijzelf moet afvragen of alles wel betaald is.. OF .. Je zoekt het maar uit en ik ben weg ( eventueel totdat hij het wel in orde heeft ).. Meer kan ik niet bedenken, aangezien dit écht een rot situatie is.. Ik wil je heel veel succes en sterkte toewensen en ik hoop echt dat het weer goed komt en dat jij/jullie kunnen genieten van de relatie en je zoontje! Liefs, Sill
Ik zou echt zoiets als Nibud Cashflowmanager nemen (zie mijn berichtje op pag. 3 geloof ik), zo houd je een goed overzicht van al jullie rekeningen, omdat je die allemaal aan dat programma kunt koppelen, je ziet zo heel duidelijk waar het geld heen gaat. Je kunt een gratis proefversie downloaden.
Ben jij mijn dochter? Ik had ook geen samenlevingscontract, maar een paar weken ziekenhuis toen ik zwanger was en kwam thuis tot de ontdekking dat de rekeningen op mijn naam in deze periode niet betaald waren, contracten afgekocht moesten worden (oa. mobiele telefoon, contract van 2 jaar was net 2 maanden ingegaan) etc. Meneer had al een BKR-registratie (vanwege fouten van bedrijf, niet door hem!! ) en moesten dus alle vasten lasten op mijn naam laten zetten. Ik had zelf geen inkomen, en moest hem maar vertrouwen dat die rekeningen betaald zouden worden. Nu is hij weg, en kan ik de shit oplossen. Kan hem niet aansprakelijk stellen, want het stond op mijn naam, en hadden geen samenlevingscontract.
Ik vind de situatie heel vervelend voor je maar ben bang dat wij wel tips kunnen geven maar jij en je vriend moeten eerst eens goed praten en de zaken op een rij zetten. Evt met 1 van jou/zijn ouders. Het geld moet toch ergens gebleven zijn, zou dat wel even helder willen hebben.. 12x 2000 = is 24.000 euro! + nog eens de vaste lasten die jij hebt bepaald..
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook het eerste was wat bij mij bovenkwam.. Kennis van mij had ook een vriend met een g okverslaving. Deze vriend verstopte alle post ed. Dus zij had nergens weet van.. Maar devilchase.. wees eerlijk..ergens klopt er gewoon iets niet.. Toch? waar blijfgt al dat geld? En zeker dat van jullie zoon.. Kl*te voor je dat je in deze situatie zit!
Hm, ik zou denken; Bankpas inleveren en ALLE geldzaken overnemen. Zo heb ik dat hier ook gedaan 6,5 jaar geleden en zolang zijn schuld (dankzij zijn ex trouwens) niet is afgelost doen we het hier zo. Als hij geld nodig heeft krijgt ie het en dan is het binnen 10 seconden op. Leven en laten leven, tuurlijk, maar niet ten koste van jou en jullie zoon. Misschien schaamt hij zich wel heel erg? Geen idee wat hij met zn geld doet, als ik zo lees wat hij binnen harkt, waar geeft ie het in godsnaam aan uit dan? Met hem praten, concrete plannen maken en alles overnemen, anders zou ik ergens anders gaan wonen (is makkelijk gezegd I know) en het hem lekker laten uitzoeken... dit gaat ten koste van jullie gezin, dat beseft hij zich toch wel?
ik denk dat je voor jezelf moet gaan beslissen of je nog bij zo'n man wil blijven?? Ik zou dat niet willen iig.
Ik heb verder geen andere tips voor je dan die er al gegeven zijn, maar wil je wel even veel sterkte wensen. Lijkt me een klote situatie om in te zitten, en kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent!
Daar denk ik ook aan. Devel ik hoor een machteloosheids gevoel door je berichtjes heen en een soort woede onmacht. Wat ik me heel goed kan voorstellen. Alleen jij kunt er zelf wat aan veranderen. Als hij geen openheid gaat geven staat je maar een ding te doen. Wegwezen en voor je zelf kiezen hier in. Kan wel gaan zeggen pik stiekem zijn pasjes uit zijn proto en dat je dan overdag eens gaat kijken via internet bankieren. Heb je de afschriften al bekeken ben je al door zijn finaciele heel gaan snuffelen als de post komt eens toch een keer open maken. Dan kom je pas echt achter de waarheid. Kies voor je zelf en kindje. Sterkte er mee.
Zie je nooit bankafschriften binnenkomen trouwens? Of is dat uitgezet en gaat alles echt via internetbankieren. Bij de rekening van mn man komen nog gewone afschriften binnen ondanks hij internetbankiert. Wel kunnen we allebei bij de ander op de rekening kijken omdat we elkaars wachtwoord weten en pincode. Ik hoop dat hij gewoon open kaart wil spelen met je en de financiele situatie laat zien, want ik blijf het raar vinden dat je het niet mag inzien, dan verbergt hij iets.
1 simpele vraag: waarom doe jij dan niet jullie prive-boekhouding?? Hier 1 deurwaarder aan de deur en de rollen werden omgekeerd of we gingen het samen doen, zéker weten!! Ik kan me niet voorstellen dat je het dan zover laat komen, sorry hoor... Maar als ik vaak je berichten lees lijk je me toch bijdehand genoeg om hier een beetje meer aandacht aan te geven of dit meer samen in de hand te houden?? Ik zou hem dus voor het blok zetten en alles vanaf nu gezamenlijk doen: alle post nakijken, alle rekeningen samen betalen, ordenen en erop toe blijven zien dat het ook correct gebeurd want hier zit niemand op te wachten. Enne, hij maakt 4200 euro op 'in zijn eentje' bijna als ik het zo lees? Heeft hij soms een verslaving waar jij niets vanaf weet? (bv gokt hij veel oid?) Sterkte meid maar laat je niet zo afschepen van 'het is de fout van het incassobureau' !
Klinkt allemaal erg bekend!! Ik heb nu ook schuld opgebouwd. Gelukkig ben ik er bijna vanaf, maar manlief en ik zijn wel in gemeenschap van goederen getrouwd. (notaris kostte meer dan mijn schulden) en ik ben aangemeld bij het CVZ. Devilschase zal dus uit moeten kijken met alles overnemen, want dat kan ook weer tot problemen lijden.. Heel veel sterkte ermee in ieder geval!