Ik ben het echt zo zat!

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    nou meid, genoeg reacties zo te zien! al een idee wat je wilt gaan doen? weg gaan lijkt me geen optie. jullie hebben samen een kind. die wil je toch beide ouders geven! daar doe je denk ik alles voor...
    succes

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    PPFFF meid wat een verhaal! Heb me door alle pagina's heen geworsteld!

Als je vriend geen openheid van zaken wil geven, en dus niet eerlijk tegen jou is.
    Dan zou ik eerlijk gezegt niet met hem onder 1 dak willen wonen.
    Hij heeft duidelijk zijn financiën niet op orde en is er ook niet eerlijk over.
    Straks betaald hij een tijd de hypotheek niet zonder dat je het weet en worden jullie op straat gezet.
    Zo kan hij toch ook geen goede ouder zijn voor Luca?

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik begrijp het dat het zo vervelend en vermoeiend voor je meid. Maar je hebt nog niet gereageerd of jij zijn correspondenties al gekeken hebt of niet.

En volgens mij als alles helder zijn, hoef je ook niet zijn bedrijf boekhouden te doen maar alleen prive boekhouden. Is het een eenmanszak of een BV?

Mijn man heeft een BV, dus hij krijgt gewoon salaris elke maand.

En net als wat die andere meiden zeiden, automatische incasso lijkt mij een goede hulp.

De vraag is waarom vertelt hij niet waar hij zijn geld uitgegeven heeft. Als het probleem dat hij geen tijd heeft om zijn boekhouden netjes op tijd te doen, het geld blijft daar in zijn bedrijf (als het eenmanszaak is) of in zijn rekening als hij gewone salaris krijgt van zijn eigen bedrijf. Toch?

Veel sterkte :) Het is zeker frustrerend voor jou. Mijn beste vriendin zit ook in een soort situatie dat haar vriend niet open tegen haar is.

Je kan altijd jouw verhaal hier kwijt.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat kan je ook doen als je een eenmanszaak hebt he ;) wij doen dat hier ook gewoon alleen regelen wij dat zelf zeg maar ...

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Dit hoor ik zo vaak he...
    en ik weet niet of het leg aan het vrouw zijn en man verdient toch maar hij zal er wel meer verstand van hebben....

IK zit SERIEUS!!! OP Mijn rekening. Ik heb een eigen spaarrekening. Een gezamelijke rekening en mijn vriend heeft een spaarrekening. daarnaast hebben wij gekoppeld aan alle rekeningen een internet regenboogspaarrekening voor de kids. ( beide hun eigen ) dus gezamelijk 5 rekeningen!!! deze rekeningen kunnen wij beide op. dus alle rekeningen kunnen we met ons eigen pas openen en mee internet bankieren..

ik check ze iedere dag ! elke rekening komt IN de bovenste la. en in de avond maak ik ze open en doe ze samen met mijn vriend meteen betalen !!

nu vraag ik me af WAAROM er mensen zijn ( niet aanvallend naar jou devilschase) maar waarom doen mensen dit niet SAMEN!!

jullie hebben een gezamelijke rekening.. gezamelijk huishouden. een kindje samen. die rekeningen zijn ook voor jullie beide bestemt.. waarom doen mensen dit niet gewoon samen betalen. zodat ze beide weten van ok deze rekenening is betaald en zoveel hebben wij nog op de rekening.

kan je misschien niet gewoon eens met zijn twee aan tafel gaan zitten de lades leeg gooien, bedrijven na bellen vangoh hebben wij nog misschien rekeningen die wij nog moeten betalen? is iets met onze administratie gebeurt hadden graag een kopie van de rekening gehad. of in die richting.

zodat jullie beide eigenlijk een overzicht gaan maken. van wat jullie nog moeten betalen. welke bedrijven jullie nog achter lopen welk incasso bureaus nog benaderd moeten worden .. niet dat jullie straks thuis komen een keertje en de incasso bureau''s met politie voor jullie huis staan en de deur geforceerd hebben om jullie huis leeg te halen natuurlijk...

maar even tegen iedereen een vraag : zijn er meer mensen die de hele financiele administratie of in hun eentje of aan hun man/vriend over laten? en waarom??

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Echt onwijs klote zeg, dat jij steeds met zijn laksheid? opgezadeld wordt.
    Dit vraagt toch echt om een serieus gesprek en hij zal iets moeten veranderen.

@Denicepino, in principe doe ik de bankzaken, MAAR manlief opent ook de post, wijst mij ook op rekeningen en checkt t saldo. Alleen ga ik er gewoon eens in de week voor zitten om de dingen over te maken haha

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat anderen hier al zeggen, neem het heft in eigen handel!!
    En zet alles op automatische incasso, zodat de vaste lasten ALTIJD betaald worden!!
    En als ik het zo hoor dan krijg ik ook het gevoel dat er iets aan de hand is waardoor zijn geld verdwijnt! Niet betalen maar ook niets op de rekening dat klopt gewoon echt niet!!!

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nu vraag ik me af WAAROM er mensen zijn ( niet aanvallend naar jou devilschase) maar waarom doen mensen dit niet SAMEN!!

Nou ik doe het hier, en van mij mag mijn man HEEEEEL graag helpen!!! Maar hij heeft er zelf geen behoefte aan, dus als ik fouten maak dan voel ik me zooooo verrot omdat ik het dus heb gedaan!! Maar hij weet wel wat er voor facturen binnenkomen, en hij kan op onze rekening kijken, dus hij weet wel een beetje wat er gebeurd.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind het heel klote voor je maar je kan maar 2 kanten op nu. Dat is OF alles boven tafel en jij doet de financien. OF jij gaat ergens anders wonen (of je de relatie nu behoud of niet) want als er een dag komt dat je geforceerd je huis uit wordt gezet sta je met je zoontje op straat.

10. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    @ devilschase ik vindt het rot om te horen dat het zo bij jullie gaat..ik heb zelf ook in deze situatie gezeten(gelukkig niet met deurwaarders of met incassobureau's)maar de degene die het deed was helaas ik..:( ik was niet eerlijk tegen mijn vriend en zei dat er zoveel bijvoorbeeld op de rekening stond en dat was niet zo..omdat ik toen nog niet wist hoe ik het allemaal moest doen!Ik ben op een gegeven moment eerlijk naar mijn vriend toe geweest(en geloof me was niet makkelijk), hij was boos wat normaal is en hebben toen samen alles eens op een rijtje gezet..het gaat nu al een lange tijd goed en om eerlijk te zijn vindt ik het heel fijn dat we alles samen doen..dat wil niet zeggen dat we het elke maand even makkelijk halen maar dan zijn we er samen wel van op de hoogte en dat geeft voor beide wel een zekere rust..ik hoop dat jullie er samen uit komen veel succes

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik doe het omdat ik hele dagen thuis ben (en dus werkelijk het geld uitgeef hihi) en omdat ik er het meeste verstand van heb, mijn man werkt vaak 90 uur en word nerveus van dat soort dingen, dus simpele keuze.. ik beheer het geld wel in overleg uiteraard!

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het geeft ook niet dat 1 vd 2 zich het meeste bezighoud met de administratie ed maar het moet niet zo zijn dat de andere TOTAAL geen idee heeft wat er allemaal speelt en in en uitgaat.

13. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    pff wat herkenbaar....
    mijn ex maakte ook schulden achter mijn rug om.. Het was voor mij echt niet te, na zo vaak beloven eerlijk te zijn en zijn pinpas bij mij in te leveren is de bom gebarsten...
    Maar wij hadden geen kind samen.
    Heel veel sterkte, geduld en wijsheid voor jou toegewenst.

Als ik jou was zou ik alles overnemen om duidelijk overzicht te krijgen, zorgen dat alle betalingen de eerste van de maand worden afgeschreven, dan heb je gelijk overzicht wat wel en niet betaald is..
    Maak een overzicht in excel, een soort kas boekje met de inkomens en vaste lasten.. dat geeft zoveel duidelijkheid!
    Succes!

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij doen dat gezamelijk maar alle vaste lasten gaan van de rekening van mijn man af... zo af en toe komen er "losse"rekeningen binnen die ik dan gewoon overmaak als ik de post krijg....

15. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik snap niet dat je dit zover hebt laten komen hij heeft dus duidelijk een probleem om met geld om te gaan,t klinkt hee; kinderachtig maar mn vriend heeft een pinpas en daar zet ik een standaard bedrag op dat hij kan tanken of shag halen en heeft hij meer nodig voor iets zegt hij dat en boek ik dat extra over.

hij kan/kon ook niet met geld omgaan en dit vind hij fijn en ik ook.
    en ja wij laten alles samen storten ookal verdient hij veel meer dan mij,we zijn gelijk en daar betalen we automatisch de rekeningen van (niks zelf overmaken anders betaal je ook niet)

en dan stort ik geld naar de spaarrekening voor ons samen,en ik stort geld op een rekening waar we de hele maand mee moeten doen dan.

en ik hou alle bankzaken bij via internet bankieren.

dan krijg je ook geen problemen.
    hij kijkt wel mee als ik de bankzaken doe want ik wil alles open en eerlijk houden en dus niet dat ik er net zoals jij achteraf achter kom.

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

ja maar het komt helemaal niet over ofdat jullie partners zijn/een stel t lijkt wel of jullie broer en zus zijn of toevallig bij elkaar in huis wonen alles gaat zo geheim ik zou zo'n relatie niet eens willen.

jullie zijn een stel dus t is jullie probleem dus word t voor hem tijd om alles open te gooien en jou hulp aan te nemen.

ik heb ook t idee dat er een verslaving achter zit ofzo je kan toch nooit zoveel geld uitgeven?
    dat valt toch ook op voor jou als hij steeds met spullen thuis zou komen enz?

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    bedankt voor alle reacties, ik ga het er vanavond met hem over hebben en kijken hoe en wat, hij is nu met luca naar de speeltuin en ik ga zo beginnen met koken.

Dankjullie wel allemaal!

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Zet 'm op meid!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Vertel hem maar goed de waarheid meid want dit gaat zo niet langer. Schop onder 't holletje!

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Deel Deze Pagina