Mijn man krijgt geen vrij rondom mijn bevalling

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door meisje26, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hallo mensen,
    Ik ben echt helemaal over de zeik op mijn werk hier. Mijn man belde net dat hij waarschijnlijk geen extra vrij kan krijgen rondom de bevalling van ons eerste kind. Echt belachelijk! en dat terwijl ze al lanf wisten dat dit eraan ging komen. Hij heeft netjes al zijn dagen gespaard.

Stelletje eikels! WAT EEN K*TBEDRIJF! Ben zo pissig en verdrietig. Niks wordt hem gegund daar. Hij kan wel altijd lekker komen overwerken en eerder beginnen enzo maar een soepelheid van hun kant daar hoef je dus niet op te rekenen. Vind het echt zo belachelijk!

Weet het nu even niet meer, en natuurlijk weer tranen met tuiten hier op het werk. Die hormonen! Ben het spuugzat.

liefs

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hij krijgt toch wel gewoon bevallingsverlof neem ik aan?

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Volgens mij bedoeld meisje26 dat hij geen vakantie mag opnemen in die periode.

ik zou het er niet bij laten zitten hoor!

4. dandy

dandy Lid

4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Als ik jou man was zou ik me dan gewoon ziek gaan melden van het werk.
    Zou mijn man in ieder geval wel doen hoor als hij is deze situatie zit, het intereseert hem dan geen bal. Jij bent toch belangrijker neem ik aan.

Gr.

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje wat een engerds zeg..!
    Kunnen ze geen vervanging regelen ofzo :x
    Belachelijk !

Nou, en idd. dan gaat hij maar de ziektewet in, omdat hij overwerkt is! :|

-x-

6. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Je man heeft zowiezo recht op 2 vrije dagen: dag van de bevalling en een dag om het kindje bij de gemeente aan te geven.
    Verlof kun je toch gewoon opnemen als je er genoeg hebt....de mijne zou zich ook idd ziek melden als hij geen vrij kreeg.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je hebt ook wettelijk gezien recht op ouderschapsverlof. Anders dat gewoon opnemen (is waarschijnlijk wel onbetaald). Jammer voor het bedrijf

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Je man moet er nogmaals achteraan gaan.
    En dit keer met flink pit!
    Gewoon boos worden en zeggen, of ik neem onbetaald verlof of ik krijg mijn vakantie !

Hij moet niet over zich heen laten lopen! hij moet gewoon lekker samen met jou genieten!

9. Masoled

Masoled Actief lid

21 sep 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Ik zou dan idd ook informeren voor ouderschapsverlof. Dit mogen ze niet weigeren volgens mij.

Dit is wel onbetaald. Dus ook weer niet echt handig.

Moeilijke keuze. Dat een bedrijf zo met iemand zijn gevoelens kan spelen. :(

Succes.

10. Helaas mogen ze ouderschapsverlof ook weigeren als ze kunnen aantonen dat dit de bedrijfsvoering in de weg zou staan.

Trouwens papa heeft recht op calamiteiten verlof voor de bevalling en het aangeven van het kind. Daarnaast zijn er twee dagen kraamverlof voor papa. Op te nemen in de 4 weken na eventuele thuiskomst van moeder en kind.
    http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Hoe ... faultintro

Hier kun je meer info vinden. In de meeste cao's is dit al goed geregeld. Het kan alleen wat voeten in de aarde hebben als je in een cao loze bedrijfstak werkt.

11. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou hij is inmiddels bij een hogere baas verhaal gaan halen en we zijn nu in afwachting van zijn reactie, hij had wel meer begrip voor de situatie gelukkig. Maar het is nog maar de vraag of hij daadwerkelijk extra dagen op kan nemen, en dat terwijl zijn baas nu zelf wel lekker op vakantie is terwijl het superdruk is op de zaak.

tis een belachelijke situatie, ben blij dat ie tenminste meteen actie heeft ondernomen...

tis ff afwachten..

12. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    s6 hoop dat het lukt :)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Je man heeft na de bevalling nog twee dagen vrij. De dag van bevallen en de bevalling zelf vallen daarbuiten. Dus na de dag van bevallen nog twee dagen. Kraamverlof heet dat.

Ouderschapsverlof of onbetaald verlof kunnen hier inderdaad de oplossing zijn.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ken het probleem. ik ben ongeveer tegelijk met jou utigerekend en dat is een drukke periode op mijn man zijn werk en ook hij krijgt geen vrij. zelfs een weekje in januari wordt een probleem, maar dat is nu aangekaard. mijn man heeft al in geen tijden meer in vakantie seizoenen vrij gehad en nooit meer dan een paar dagen achtereen, nooit een lange vakantie, dus dit vinden we wel een beetje soepelheid waard. lastig is dat he?! ik hoop voor jullie dat er een beetje mee gedacht en gebogen wordt!

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hey Claartje79,
    hoop dat ze op je man zijn werk zich ook wat flexibeler kunnen opstellen. Mijn man is in ieder geval erg teleurgesteld in zijn werkgever. Hij wil zo graag er zijn tijdens de eerste weken met onze eerste uk! laten we er het beste van hopen, op dit moment weten wij ook nog niets.

xx

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat balen voor jullie!

misschien is het mogelijk om voor de gulden middenweg te gaan en te vragen of hij anders halve dagen vrij kan krijgen?
    ben het trouwens met je eens hoor dat het belachelijk is, maar misschien dat je op deze manier tot een oplossing kan komen.

hoop voor je dat jullie het allemaal geregeld kunnen krijgen, ik weet zelf hoe fijn het is om je mannetje bij je te hebben. hij werd anderhalve week voor de bevalling al naar huis gestuurd door zijn baas., onder het mom van je hebt toch nog genoeg uren ga maar lekker naar huis.
    vantevoren stond het al vast dat hij sowieso 3 weken vrij zou zijn na de bevalling, dus mijn man is bijna 5 weken thuis geweest!
    het was een heerlijke tijd, en ik hoop voor jullie dat jullie dat ook krijgen!
    want wat zijn nou die 2 dagen!

veel succes !

joyce

Deel Deze Pagina