Ik ben het schoonmaken spuugzat!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwollywood, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja mijn man doet dat idd ook ;)

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij hebben hier ook maar een halve eettafel, genoeg om met z'n drieen aan te zitten. De rest is vuilstort :D

Ik kan me er best aan ergeren, maar ik doe er niet elke dag wat aan. Want dan ben ik er én elke dag aan bezig om het op te ruimen, wat vermoeiend is, én erger ik me iedere dag aan alles wat weer overal rondgeslingerd wordt, dat is ook vermoeiend.

Nu ruim ik dus eens in de paar dagen alles weer op en dan probeer ik er een paar dagen niet naar te kijken. Is goed voor mijn gemoedsrust.

Speelgoed van dochterlief laat ik rustig de hele dag liggen. Ik ruim echt niet achter haar kont op! Meestal doen we 's avonds voor we naar bed gaan met z'n allen even het speelgoed opruimen, dochter helpt dan mee. En als we vragen of ze wil helpen opruimen, begint ze meestal gelijk, dus ze begrijpt het al goed.

Verder als tip; neem een hulp in de huishouding. Dat scheelt al zoveel! Ik betaal 40 euro in de maand, voor om de week 2 uurtjes, waarin de badkamer en toiletten schoongemaakt worden, overal stof gezogen, gedweild beneden, alles afgestoft. Heerlijk! Ik pak tussendoor wel de stofzuiger nog en maak nog wel de keuken schoon, maar ik kijk verder niet naar het schoonmaken om. Dat is heerlijk!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Elke dag altijd opruimen

Elke dag een klein deel doen in het huishouden.

1 ochtend voor de bovenverdieping. ( 2 uren, alles schoon, bedden afhalen, badkamer)

Het is hier altijd netjes en ik ben per dag nog geen uur kwijt aan het huis.

Ik combineer vaak met iets leuks. Bovenverdieping doe ik altijd op mijn uitslaapdag. Dus eerst lekker uitslapen, rustig ontbijten en een kopje koffie. Daarna lekker alleen boven opruimen

De was doe ik 1 keer per week opvouwen. Een hele bult maar dat doe ik binnen een uur voor de tv. Inclusief strijken

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Als ik een slechte bui heb is het heel herkenbaar :D

Maar eigelijk maak ik elke dag schoon. Vaatwasser, wassen, stofzuigen, wc's enz dat zijn dagelijkse schoonmaak werkzaamheden dus ook speelgoed opruimen.

Ik heb verder de week zo ingedeeld woensdag de badkamer, donderdag de hele boven verdieping enz . Dan blijft het ook goed bij allemaal en ben je sneller klaar als wanneer je het af en toe doet.

Nu heb ik wel de luxe van een hulp 1x in de week maar dan blijft er nog steeds genoeg over! Ik ben eigenlijk te precies....:cool:

5. Blays

Blays Niet meer actief

Ja, hier ook zo'n man!

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik vind schoonmaken echt heerlijk. Ik doe het ook elke dag.. Als ik een dag niet heb schoon gemaakt ben ik juist sago.. En dat gebeurt de laatste tijd nogal veel omdat ik wegens lichamelijke problemen niet kan doen wat ik wil doen:D:D arme manlief

7. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hihi, ik heb ook een haat-liefde verhouding met schoonmaken. Zo heerlijk als alles weer schoon is, en zo frustrerend als je de volgende dag weer opnieuw kan beginnen!

Maar heb wel een vraagje: Hoe maken jullie de zwarte vlekken op de witte muur schoon? Ik maak er meestal alleen nog maar een grotere vlek van....!

8. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hier zitten wij ook aan te denken... Ik vraag me alleen af of om de week wel voldoende is. Ben je dan zelf niet alsnog erg druk? Of is de badkamer 1 maal per 2 weken bij jullie voldoende?

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik herken het haha, en dan is het hier elke dag stofzuigen en dweilen door de hond en katten.
    Voor de rest werk ik 4 dagen van 8 uur op een dag.
    Dus ik kom thuis, eet met zn alle wat, ga opruimen en daarna even zitten en naar bed..
    begint de dag weer op nieuw hahaha.

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Heel herkenbaar... Ik ben nu in de zwangerschap makkelijker dan voorheen.. Hoe raar is dat??? :D In het begin wel ff de keukenkastjes gedaan, en alles opgeruimd (lees weggegooid), maar ik verkies nu de vrije tijd voor mijn gezin dan het huishouden.
    Komt ook wel omdat mijn vriend nu erg veel moet werken, ook zaterdag's, dus ben allang blij als ik het zo allemaal draaiende kan houden zeg maar.

Maar ik begrijp precies wat je bedoeld... Vreselijk is het soms.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    zo herkenbaar

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeeeeel herkenbaar dit. ik heb momenteel een kind met diaree (sinds zaterdag al..) pfffff ik blijf wassen, ik begin te overwegen om maar gewoon nieuwe kleren te kopen, volgens mij is dat nog goedkoper ook dan al dat gewas de hele tijd.

13. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Heeeey ladies raad eens wat ik vandaag heb gedaan op mn vrije dag? Jaaaa goed geraden!

;););)

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook heeeeel herkenbaar.. Als ik s'ochtends wakker is dat bijna het eerste waar ik aan denk.. Wéér die troep opruimen, wasjes draaien (werkelijk waar, iedere dag weer een volle wasmachine), poetsen, stofzuigen (2 katten, 1 dochter, 1 vriend met vieze schoenen), dweilen, afwassen, bedden verschonen... BLEH! Ik word er soms zo moe van, vooral omdat het resultaat van de 1e dag, de dag erop niet meer te zien is...

Ik had het er laatst met vriend erover, dus stelde hij voor om die avond te gaan koken. Nou, heerlijk leek me dat :)
    Totdat ik het eindresultaat in de keuken zag :( Alles wat in de pan zou moeten zitten, lag dus overal. Al het keukengerei moest erbij komen kijken, want het moest natuurlijk wel professioneel gebeuren ;) Hij had ook iets in de oven staan wat ging lekken en dus verbrandde.. Na het eten moest hij trainen... Afwas+de rest was dus voor Bassie :cool:

Ach ja...

:)

15. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Zooo herkenbaar!! Ik snap ook niet hoe anderen dat doen. Ik ben al bekaf als ik een ochtend in de weer ben geweest om boodschapjes te halen en even een bezoek aan de speeltuin. En dan nog te gaan schoonmaken....pffff.

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Tja, hoe denk je dat het hier is met 6 personen en een huis van 4 verdiepingen.....:x

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hmm ja soms wel eens zat...vooral op een luie zondag ...
    maar ik werk 3 dagen per week in de thuiszorg en dan ook mijn huishouden erbij, huisdieren,kind en een man die lekker zijn troep laat slingeren :cool:

dus ja ik maak heel veel schoon...... :cool:
    maar het meeste is bijhouden....elke dag een lap,doekje en stofzuiger en dan 1 x per week grote dingen

18. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    haha dat is pas herkenbaar!
    mijn man doet de vaat inruimen (vaatwasser) hond uitlaten, en hij kookt
    boodschappen doe ik ook nog wel regelmatig erbij

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, mijn hobby is het ook niet.
    Maar ik bedenk wel voortaan of het echt nodig is.
    Want zeg nu zelf, zijn je vloeren nou echt vies als je het stofzuigen nou een dag overslaat?
    Nee toch!?
    Dweilen kan ook om de dag, lees hier namelijk zoveel die dat iedere dag doen. :$

Ik zou zeggen; doe wat echt nódig is, en ruim iedere dag gewoon op, dat scheelt al heel erg veel!
    Strijk alleen de kleren die heel erg gekreukeld zijn; vouw geen onderbroeken, maar gooi die allemaal in een mandje; iedere dag een Glorixdoekje door de wc is ook goed; een keer eten halen is niet erg; een dag langer je beddengoed gebruiken, je gaat er niet dood aan en zo zijn er nog talloze dingen!

Dus, mijn weekindeling: Maandag beneden en boven stoffen, en evt de badkamer en wc grondig soppen. Soms gebeurt dat op dinsdagochtend. De dinsdag gebruik ik voor boven en beneden alles grondig te stofzuigen en dweilen. De rest van de week stofzuig ik om de dag, of iedere dag, net hoe vies het is.
    Was vouw ik meteen op na het drogen, en strijken doe ik maar 1 keer per week. Zo hou ik naast mijn baan van 20 uur nog voldoende tijd over voor mijn zoontje en ontspanning voor mezelf. :)

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij doen wel heel veel samen maar ja ik ben degene die het beste kan multitasken natuurlijk. Ik loop Nooit van de ene kant van de kamer naar de andere kant zonder iets mee te nemen dat die kant op moet, onderweg graai ik ook nog wat mee. Was elke dag en elke dag 2 wasmanden op te vouwen, koken, schoonmaken, luiers, flesjes, kinderspeelgoed, grote kinderen speelgoed. Een heleboel bedden te verschonen en kamers netjes te houden. En ja, natuurlijk helepen de meiden mee, maar ja ik kan toch echt nog steeds minstens elke maand die kamers helemaal overhoop halen. Overal slingert kleding, in het hele huis! Als iedereen smorgens weg is kan ik de complete woonkamer weer fatsoeneren. Tja, ik haat het echt, ben blij dat ik volgende week weer 3 dagen van 9 uur ga werken, heerlijk! 2 dagen per week RUST! Ahh, kan werkende mannen beneiden, wat een gemak!

Deel Deze Pagina