Lijkt mijn schoonmoeder wel, die kon dit soort dingen ook zeggen. Mijn man heeft 2 jaar terug alle contact verbroken.
Je denkt het is de moeder van je man. Laat ik maar aardig doen en de oma van je kind. Nu niet meer. As ze wil weten waarom ze niet mag oppassen dan krijgt ze dat ook te horen. Ik heb mijn man ook vertelt dat hij meer nee moet zeggen tegen zijn moeder. En ook voor zichzelf tegen haar opkomt. Ik ben dat gedrag ook zo zat. Zeg gewoon NEEEE, en praat eens normaal over mijn gezin. Hij heeft al vaker ruzie gehad. Maar dan komen de verwijten, zo was je nooit. We zijn al oud, straks zijn we er misschien niet meer. Je oma is zo gek op jou. Ze chanteert hem. Hij is zo opgevoed met de nare woorden, de lelijke woorden over mensen. Iedereen roddelt weleens over iemand. Maar het lelijk praten vind ik heel wat anders.
Mijn partner was daar allang klaar mee geweest. Ik heb ook niet de makkelijkste schoonmoeder maar hij kiest wel altijd mijn kant en conflicten gaat hij zelf meteen aan. Als mijn schoonmoeder het zo bont zou maken dan had hij haar direct duidelijk gemaakt dat het contact afgelopen was. Je laat toch niemand zo over je vrouw praten.
Echt? Nou, no way dat mijn kinderen bij iemand over de vloer komen die zulke dingen over mij zegt.. En als mijn man het allemaal zou accepteren van z'n moeder, er alleen 'af en toe iets van zou zeggen', dan zouden wij ook érg snel klaar zijn..
En daarmee bedoeld ze zeer waarschijnlijk dat zij tot nu toe alle touwtjes in handen had en hij zich lekker door haar kon laten manipuleren en dat dat nu helaas niet meer gaat. Tja dat is natuurlijk heel vervelend voor haar maar daar moeten jullie geen boodschap aan hebben. Hier ook zo'n precies dezelfde loeder. Nou was niemand ooit goed genoeg voor hem, heeft altijd commentaar gehad op zijn keuzes. Dit keer kwam ze er alleen niet mee weg. Hij wil niks met haar te maken hebben meer en ik ben er niet rouwig om, welterusten.
Klinkt een beetje herkenbaar. Negeren die handel, ze is het niet eens waard om je zorgen over te maken. Wat man doet moet 'ie maar lekker zelf weten.
Was het de bedoeling dat we daar geen zouden gaan op zaterdag Ik ga echt niet Zolang ze blijft stoken en naar doen heb ik geen behoefte in een toneelstukje Dan maar ruzie, ik pik het niet meer
Zo dan Wat een naar mens. Ik zou daar helemaal klaar mee zijn en zou wat meer actie van jouw man verwachten dan alleen negeren, en hem zijn moeder even goed op haar plek laten zetten. Dit kan niet hoor..
Mijn haren staan overeind... brrrrr Ik hoop dat je door al deze reacties (nog) sterker in je schoenen staat en echt onwijs voor jezelf op zal komen! Je bent in iedere geval niet 'gek' ofzo, ik bedoel je krijgt geen opmerkingen als 'trek het je niet aan'. Het is echt wel een heel erg serieus punt. Geloof dat ik ook direct de stekker uit het contact had getrokken!!!
De ruzie zal er wel komen ja. Ik ben het ook zo moe dat ik geen steun heb. Hij wil gewoon zaterdag langs gaan, toneelstukje spelen. Ik hoef daar toch niet aan mee te werken Waarom niet gewoon en gesprek aangaan. En dan weten we allemaal waar we aan toe zijn. Ik ben jaloers op iedereen die een man of partner heeft die volledig achter hen staat. Wat moet je nu? Ik red mij wel, goede baan gelukkig. Ik kan voor ons zorgen
Ik zou dus al niet meer mee gaan En lekker met je kindje wat leuks gaan doen die dag, als je man er wel heen gaat.
Is nu al ruzie over de mail. Ik heb een dag vrij van werk en hij op zijn werk Hij vind het raar dat hij onze zoon niet kan meenemen naar zijn ouders. Ga ik toch niet mee. Ik ben het zat om altijd maar te moeten toegeven je zou denken dat een intellectuele man , gestudeerd en al kan zien hoe zijn moeder is
En dat vind je man raar dat hij z'n zoontje niet mee kan nemen?? Ik wil je zoontje wel is horen als hij straks hoort, hoe zijn oma over zijn moeder praat!! Ik denk dat je zoontje z'n oma niet meer wil zien als hij ouder is en besef van heeft!! Ik zou mijn oma nooit meer willen zien, als die dat over mijn moeder had gezegt!!
Ik zou mijn kind wel met hem mee laten gaan maar op voorwaarde dat zodra er 1 verkeerd woord over me zou vallen waar het kind bij is, hij zijn spullen pakt en vertrekt. Is toch wel het minste lijkt mij. Dat je man alles over zich heen kan laten gaan..daar vind ik wat van en niet in positieve zin maar toe maar. Maar als ie ook nog eens toe zou staan dat zijn moeder zo zou praten in het bijzijn van jullie kind dan zou ik dat wel heel kwalijk vinden.
Herkenbaar. Hier zelfs ruzie gehad, en de hele zwangerschap geen contact ik niet vl wel gewoon. Ze moeten me niet . En daardoor is onze relatie gewoon kapot gegaan, hoe vaak ik thuis niet heb zitten huilen omdat hij wel die kant op ging ivm verjaardag en ik was niet welkom. Ja dat heeft me gebroken. En nu is de uk geboren en opeens moesten ze langskomen in het ziekenhuis had nee gezegd van te voren, helaas vl me alsnog gevraagd en op die momenten kan ik gewoon geen nee zeggen Dus kwamen ze. En denken dat alles weer normaal gaat. Ik ben nog steeds boos. De relatie gesloopt en dingen gezegd waarbij ik denk steek dat mes nog dieper mijn Hart in. Poppenkastje spelen kan ik niet en wil ik ook niet. Ze willen nu alleen maar weer in ons leven ivm de kleine.. Nou dan zeg ik ajuu :x Ooh en ze kwam nooit direct naar mij hoor. Ik gaf van de week een sneer op de fb van vl richting zijn ouders. Vl stapte boos het bed uit, want moeders had er over lopen zeiken. Hoop dat je het kan oplossen, ruzie of gezeur met je schoonmoeder is niks aan. Mijn leven is ondertussen alleen maar stress
Wat een rare.. Wees blij dat je zoon een gelukkig huwelijk heeft, wat zou een moeder nog meer willen? Niet op bezoek gaan, contact verbreken en indien mogelijk je man duidelijk maken dat hij zijn moeder ook niet meer moet spreken. Of je man zou haar duidelijk moeten maken van: "Als je nog 1 keer over mijn vrouw begin dan spreek ik nooit meer met je en/of kom ik nooit meer langs". Goh zulke dingen moet je me echt niet flikken zeg! Ik zou zelfs verhuizen denk. Weg ermee bah
Ik heb mijn oma trouwens als kind ook moeten missen ivm familiebreuk. Deed hetzelfde als jouw schoonmoeder ook doet. Natuurlijk vond ik dat weleens raar. Later heb ik wel contact met haar gezocht. Toen kwam ik er zelf achter hoe ze dus was (echt een heks!) en zelf het contact verbroken. Ik heb mijn ouders nooit kwalijk genomen dat ik 1 oma heb moeten missen. Sommigen mensen zijn gewoon echt heel erg gemeen. Ik heb genoeg andere lieve familie gehad.