Lieve dames, Jullie mening graag. Ik woon in een appartementje van 4 kamers. 1 slaapkamer, babykamer, 'logeerkamer' en woonkamer. (keuken etc.) Sinds de geboorte van ons dochtertje slaapt mijn man niet meer bij mij maar in de logeerkamer. De eerste week kon ik het wel goed begrijpen i.v.m. het huilen van de kleine, kraambloeding etc. Maar nu wilt hij niet meer bij mij terug :x Ik heb zo vaak gezeurt en gesmeekt omdat ik mij daarbij niet lekker voel.. ( Verder hebben wij helemaal geen huwelijksproblemen en gaat het erg goed tussen ons) Het ledikantje van mijn dochtertje staat in haar eigen kamertje maar sinds enkele weken wilt ze daar ook niet meer slapen. Ze krijst zich dan helemaal kapot en ik wil het ledikantje naar onze slaapkamer brengen. ( Ze slaapt nu in de nacht bij mij in bed, erg slecht dat weet ik, maarja) Maar meneer is zo eigenwijs en vindt dat het ledikantje daar moet blijven en begrijp totaal niet waarom hij moeilijk doet.. Hij slaapt toch niet meer bij mij?? Iemand advies? anders ben ik bang dat ik maatregelingen ga nemen en eisen ga stellen want ik zit er vreselijk mee. (Bij ons in de cultuur slaapt een man alleen apart als hij bijv. boos is. Als de man en de vrouw apart slapen duidt dit op huwelijksproblemen.. Dus ik kan dit niet met familieleden over hebben)
Maar waarom wil hij niet bij jou slapen dan? En als je het wil zou ik gewoon lekker het leikantje op jullie slaapkamer zetten hoor
Ik denk dat je vraag niet zozeer moet zijn waarom hij je dochtertje niet in jouw slaapkamer wil hebben, maar waarom hij er niet ligt. Gewoon die vraag stellen en geen genoegen nemen met een vaag antwoord.
waarom is het erg slecht dat je meisje bij jou slaapt? ik ben erg voor samen slapen.. idd gewoon vragen waarom niet... wie weet wat voor achterliggende gedachte erachter zit... (hij bv zelf veel uitgeruster wakker worden als die alleen slaapt bv)..
I.v.m. het huilen van ons dochtertje.. Wanneer hij ochtend-dienst heeft en vroeg moet opstaan begrijp ik hem en doe ik ook niet moeilijk. Maar wanneer hij vrij is, slaapt hij apart omdat hij dan 'rust' wilt. En ja ik ren dan heen en weer naar de babykamer en naar mijn slaapkamer.. Deze week ben ik erg ziek en heb haar gewoon bij mij genomen. Dat arme meid, voelt zich totaal niet lekker in haar kamertje.
Wat antwoord hij als je hem vraagt waarom hij niet in jullie bed slaapt? Heeft hij ook geen behoefte aan gemeenschap?
Hij wilt 'rust' en goed door kunnen slapen.. Ik heb er ook geen zin meer om overdag bij hem te gaan liggen alleen om dit.. Ik voel me meer een moeder dan zijn vrouw.
Bied hem oordopjes aan! Niet om flauw te doen of iets dergelijks, maar wij zijn hier twee snurkers. Ik slaap door zijn gesnurk heen en hij niet door het mijne; dus bieden de oordopjes een prima uitkomst! Zo heeft hij geen last van mij en ik had al geen last van hem, dus klaar. Ondanks ik gewoon de Nederlandse cultuur heb, zou ik het ook totaal niet fijn vinden wanneer mijn man ergens anders zou willen slapen dan in ONS bed.
Hij wilt 'rust' omdat hij werkt.. Behoefte heeft hij wel maar dan alleen overdag. Maar dan heb ik totaal geen zin omdat ik dan altijd wel druk bezig ben. huishouden,kleintje etc. etc. En alleen wanneer het hem uitkomt. By the way sinds het slikken van de mini-pil heb ik er ook totaal geen zin meer in. Damn
Ja maarja... Je kan niet altijd maar apart slapen omdat hij rust wil.. Hij had van te voren kunnen weten dat echt rust er in de eerste periode niet in zit... Hij moet jou ook gewoon helpen(vind ik) En je kindje is nog heel klein dus tis niet zo gek dat ze lekker bij jou wil zijn.. Ik zou dus zeggen ledikant in je slaapkamer! Of gewoon zo samen blijven liggen
Haha had ik al geprobeerd, maar dat wilt hij niet omdat hij dan niks hoort. Ik voel me meer een singel moeder dan een getrouwde vrouw. Ja sorry hoor, apart slapen terwijl je geen huwelijksproblemen hebt veroorzaakt bij mij irritatie,frustratie en hij zegt al dat ik ben verandert. Rara hoe komt dat?
Tja, tot wanneer wil hij dan apart slapen? Totdat jullie dochter het huis uit gaat? Ik snap je frustratie, zou ook not amused zijn!
Precies, dat vertel ik hem ook altijd. Had hij mij maar niet zwanger moeten maken.. Maarja dan neem ik altijd mijn woorden terug omdat we een geweldige lieve engeltje hebben. Overdag helpt hij mij ook erg veel met de kleine, zelfs als hij doodmoe uit zijn werk komt. Maar de nachtdiensten zijn voor mij. Ik laat vanavond de deuren gewoon wagenwijd open zodat hij haar hoort gillen, paar nachten kijken wat hij dan zegt
Tja ik zeg eerlijk, mijn dochter was echt een huilbaby en hebben we ook echt maanden niet samen geslapen. Ze werd s'nachts echt heel vaak wakker en kreeg haar met een beetje geluk weer in slaap door haar naast me neer te leggen en zo kon ik toch nog 3 a 4 uurtjes pakken s'nachts.. Ik weet niet hoe ernstig het bij jullie is met de baby maar ik vind niet dat je koste wat het kost samen MOET liggen in dat bed.
Geloof mij maar dat je nog genoeg hoort met oordopjes in, hoor! Jullie dochter gaat er recht doorheen met haar gegil! Echt waar. Ik gebruik ze zelf zomers in verband met de muggen en ik hoor de wekker en de vogeltjes buiten nog.
Je bent wss niet alleen veranderd door hem, maar je veranderd soieso als je moeder/vader ben.. Je krijgt nu eenmaal wat andere prioriteiten, helemaal in het begin.. Misschien moeten jullie eens een heel goed gesprek aan gaan
Totdat wij huwelijksproblemen krijgen denk ik. Hij werkt op dit moment, maar ik ga het morgen nogmaals aankaarten en anders vertel ik het gewoon mijn moeder I don't care..
Ik heb gelukkig geen huilbaby maar soms wordt ze gewoon wakker en jengelt ze gewoon een beetje. (Als ze bij ons ligt hea!) Maar zodra ik in haar bedje in haar kamer doe, jeetje ze gilt zo hard dat wanneer ik haar op pak ze 15 min. moet bijkomen (ik laat haar dan bijv. 1 min uithuilen). In onze slaapkamer heeft ze dat niet. Als ze 5 min huilt valt ze daarna rustig in slaap.
Om uit te leggen dat het beter is dat haar ledikantje naar onze kamer moet. hij gelooft mij niet als ik vertel dat mijn moeder ons allemaal tot onze 2de verjaardag in haar slaapkamer had. (wel in eigen bedje natuurlijk)