ik heb alleen zout, peper, nootmuskaat, paprika en gedroogde bieslook en peterselie. zout en peper zijn van die molentjes van de appie, maar heb ik ook fijngemalen. In een poging toch wat meer gerechten zelf te gaan maken ipv uit een pakje vraag ik me dus af welke kruiden ik nog meer in huis moet gaan halen.
Ik heb echt bij na alles wat er in de supermarkt te krijgen is, Maar ik hou dan ook echt van koken en bakken. Elke keer als ik een recept uitprobeer haal ik weer iets nieuws. Hangt er dus vanaf wat je gaat doen. Iig kaneel voor bakken.
Ik heb wat jij hebt aleen dan wel zwarte peper, witte peper en die 4 seizoenspeper. Plus: Kerrie, Italiaanse kruiden, chili poeder, kaneel, wat knoflookpoeder achter de hand voor wanneer we geen verse hebben en kokos. Wat ik ook veel gebruik maar niet echt onder kruiden valt is: Citroensap, sambal oelek en ketjap asin.
Hier hetzelfde. Gebruik ook echt alles. Het meeste gebruik ik zout, peper, italiaanse kruiden, peterselie, chili, kerrie, kaneel en ketjap.
Hier ook zn beetje alles: italiaanse kruiden, mexicaanse kruiden, gehaktkruiden, rundvlees, bbq, biefstuk. Pepermolen, gemalen zwarte peper, zout, kaneel, kerrie, chilipepermolen, provencaalse kruiden molen, aardappelkruiden, paprikapoeder, peterselie, thijm, rozemarijn, oregano, kipkruiden, aromat, komijn, sambal, knoflook, wokolie, ketjap manis, marinade ketjap dat was het wel zn beetje geloof ik
Peper Zout Gedroogde munt Gedroogde dille Platte peterselie (altijd vers in huis) Pittige paprikapoeder Knoflook (altijd vers) Kerriepoeder Cajunkruiden Sesamzaad Nigellazaad Komijn Pepervlokken En voor zoet Kaneel Koekkruiden Vanillesuiker en vanillearoma Heb nog veel meer maar dit is wat ik het meest gebruik
Masala... Paprika Kaneel Chili Kipkruiden Kerrie Peper Zout Aromat Oregano Italiaanse kruiden Vanillesuiker Heb er vast nog een paar hoor...
Ik heb ook bijna alles wat in de supermarkt te krijgen is en haal overige kruiden, gemalen en vers, bij de Turkse winkel. Moet ook echt een oplossing vinden om al die bakjes kwijt te kunnen
Ik heb héél veel, het past bijna niet meer in het keukenkastje. Zo nu en dan probeer ik een nieuw recept uit waar ik weer een nieuwe soort voor nodig heb en zo breidt mijn collectie zich langzaam uit De enige dingen die ik niet gebruik zijn van die standaard vleeskruiden, kipkruiden e.d, ik kruid liever apart. Dus die staan te verstoffen.
Vrijwel alles! Anderhalve week geleden weer nieuwe laurierbladen en kruidnagel gehaald... Ik hou van kruiden!
Kerrie masala Paprikapoeder Komijnzaad Gedroogde munt Bieslook Korianderzaad Gemberwortel Sumak Zwarte peper Nootmuskaat Cayennepeper Kruidnagel Zout Vet-sin Lamskruiden Steranijs Italiaanse kruiden Laurierbladeren Sesamzaad Nigellazaad Tijm Knoflookpoeder Kaneel En dit is al weinig want ik moet meer kruiden kopen! Ik hou van koken en multicultureel dus dan heb je al snel heel véél kruiden nodig.
Oei... Witte peper; zwarte peper; gemengde peper; cayennepeper; zeezout; gewone zout; gedroogde en verse basilicum; verse en gedroogde bieslook; Italiaanse kruiden; tijm; laurier; kaneelstokjes; Vanillestokjes; verse knoflook; kaneel; speculaaskruiden; vlierbes; oregano; ras-al-hanoud; 4seasonings; nootmuskaat; paprikapoeder; rosmarijn; masala; kruidnagel; koriander; koenjit; garam masala; dille; gemalen koriander; komijn En verder heb ik altijd verschillende soorten olie in huis (olijf, walnoot enz) en soorten azijn (gewone witte, balsamico en rode wijnazijn). En blikjes tomatenpuree, worcestersauce, klein flesje witte en rode wijn voor het koken, chilisaus, paneermeel.
En we haddennaltijd een moestuin maar nu even geen tijd voor ivm studie van mijn man. Maar ben nu bezig met een kruidentuintje ipv ze steeds uit de moes te moeten halen en in potjes in de vensterbank, daar overleven ze toch niet zo goed.
stuk of 15 indische kruiden, peper in tig soorten, zout in verschillende soorten, paprika, chili, kaneel, italiaanse kruiden, kruidnagel.. veel potjes gedroogde kruiden en verder in de tuin allemaal verse kruiden
Hangt ervanaf wat voor gerechten je van houdt! Italiaans: tenminste basilicum, oregano en rozemarijn aanschaffen. Stoofschotels: kruidnagel, laurier, kaneelstokjes en tijm. Hete gerechten: chilipoeder, komijn en koriander, eventueel ook kurkuma, kerrie en garam masala. Wokken: sojasaus. Gember en knoflook koop ik altijd vers. Kaneel gebruik ik voor heel veel dingen. Paprikapoeder is onmisbaar maar dat had je al toch? Ik heb nog veel meer soorten, maar dit zijn de potjes die regelmatig leeg raken...
Ik heb van alles wel, maar standaard in huis: zout, peper, nootmuskaat, verse knoflook, bieslook, peterselie, oregano, Italiaanse kruiden, massala, ketjap, paprikapoeder, gewone kerrie, laurier en chilikruiden. En wanneer ik wat anders nodig heb, zoals verse gember of basilicum etc, haal ik dat ook in huis. Wat ik niet gebruik zijn vleeskruiden of kipkruiden, ik kruid of marineer alles zelf.