Mijn dametje is bijna 3 en zit nog in 12-18 maanden en soms 18-24 maanden, 80-86 dus. Ik heb dat probleem eigenlijk helemaal niet, ik winkel vooral op rommelmarkten en charity shops, maar kom thuis met merken als Next, Marks & Spencer, Primark, maar ook veel boetiekspul. Laat af en toe wat maken via Etsy en bestel ook wel eens wat via Ebay uit China. Enkel schoenen zijn hier een probleem, ze heeft maat 21,5 en een hele hoge wreef dus past bijna niets..
Hier veel bakkaboe en ter stal. Ook 2 kleine meisjes oudste is 4 jaar 98 cm en 12,9 kilo heeft kleding maat 92/98 en schoenmaat 24 maar dat heeft heel lang geduurd. Toen ze eindelijk in 92 zat veranderden veel winkels de babymaat naar 92. Jongste dochter 27 maanden heeft maat 80 maar shirtjes 74 van vorig zomer en kortebroekjes 62 past ook nog. We gaan gewoon alle winkels af laten haar zelf kiezen en past het dan kopen we het. Terstal heeft vaak zelfde kleurencombinaties in beide maten dus heeft de jongste ook ongeveer het zelfde en dat is met bakkaboe ook.
Hier ook n heel kleintje! Lief! Valt ook altijd n maat (of 2) kleiner, dus had ze ook veel. Verder name it (small fit) broekjes en jurkjes als tuniek dragen! Met kleine legging eronder
De mijne wordt eind juli 3 en is nu 90 cm dus ook maat 92 en volgens mij ook kleiner als ik leeftijdsgenoten zie bij peutergym. Ik vind de kleding van H&M leuk en ik had shirts met knoopjes op de rug.
Oef, goede vraag! Mijn 2 jarige zit ook net in maat 86, maar eerlijk gezegd vind ik het helemaal nog niet zo leuk om voor allebei mijn meisjes in de 'meiden categorie' te snuffelen. Want voor de zomer koop ik wel maat 92 jurkjes/shirts. Broeken zit ze echt net in 86. Ze is nu 82 cm en 2 weken geleden 2 geworden. Dus nee, ik vind het niet zo'n probleem. Misschien kun je eens kijken bij de merken die ook wat kleiner vallen (Noppies, Hema soms), als je dan een 92 pakt, zou dat een probleem zijn? Ik weet niet hoe lang ze echt is? Ook Parcival (verkopen ze bij de Hier) valt flink klein. Daar had mijn oudste vaak een maat groter nodig en dan was het best smal allemaal. Ook nergens knoopjes of extra 'babydingen'. Vind ze het zelf echt vervelend, of vind je het zelf niet meer leuk?
Tommo, ohhh schoenen vind ik dus wél echt vervelend ja. Hier ook maat 21, misschien voor de zomer 22, maar dan nog is het zoeken in de babymaatjes en veel spul is heel snel weg. En dan heeft ze ook nog rood haar, dus ik vermijd liefst het te veel aan roze/oranje. Qua kleding vind ik het dan echt een stuk minder vervelend.
Ze vind het zelf niet zo leuk mee vooral omdat de een klein broertje heeft en die heeft natuurlijk kleren met knoopjes en haar grote broer niet dus het is al snel. Ik wil ook groot zijn. En dan sta je in de winkel en dan moet je kijken bij de hele kleine kleertjes en heeft ze er alweer tabak van want dat is voor baby's maat. 92 zwemt ze in jurkjes zijn dermate lang dat ze het aan zou kunnen als gala.
Oja, hier zit 92 ook nog over de knieën, maar ik vind het niet zo'n punt, groeit ze wel in. Misschien op internet gewoon wat bestellen, zonder dat ze het 'ziet' als baby kleertjes? Of bij Zara ofzo, dat valt niet per se klein, maar dat is altijd wel wat stoerdere, volwassenere kleding, en vaak de shirts zonder knoopjes (wat ik zelf vervelend vind, want mijn kids hebben grote hoofden haha).
Zara zoals al eerder genoemd. Baby Flo ook super leuk en stoer! Bengh valt vaak klein, maat 86/92 zou dan vaak ook kunnen.
Home chinese maten vallen heel klein uit. dl is net 1 en draagt maat 2T/3T (dus voor 2 a 3 jaar) van daar. en dat zijn echt geweldig leuke grote meiden kleertjes. ook niet duur, en als je goed selecteert heb je gratis verzending. duurt wel ff voor je het binnen hebt hoor.
Of leuke teva's.... Ook in mt 19 Ze is bijna 3 en met schoenen maat 17 begonnen... Nu net maat 21. In Frankrijk hebben ze super leuke kleine schoenen! We bestellen tegenwoordig online schoentjes. Altijd met veters (anders te breed, behalve die teva's dus)... Het is een beetje zoeken, maar bepaalde merken zijn leuk en zitten goed ( super fit, stupss, daumling etc.)
Je kan best maat 92 van het merk Frendz van V&D kopen, die vallen nl. altijd kleiner dan de maat zegt!
Hier weinig problemen gehad om leuke kleren te vinden voor mijn dochter. Ze droeg met die leeftijd veel kleren van Lief en vaak maillotjes met rokjes/ jurkjes en veel vestjes. Ik vond de zoektocht naar passende schoenen veel problematischer. Mijn dochter liep met 15 maanden en had schoenmaat 16. Toen ze goed en stevig liep (en eigenlijk geen schoenen met babyzooltjes nodig had) had ze schoenmaat 17. Dus geen schoenen in te vinden. Mijn dochter is inmiddels 5,5 jaar en heeft net kledingmaat 104, die nog vaak erg ruim valt, en schoenmaat 24.
Ik heb gelukkig al het eerste zomersetje kunnen vinden en het is totaal niet baby achtig!! Is in maatje 80 ik zal morgen een foto plaatsen
waaaaar??? hahaha. ze loopt vandaag in een rokje maat 62/68 ze is echt heel smal dus het moet niet z'n hobbezak zijn zeg maar
Broekje van de primark en shirtje bij de v&d van Benetton! Ik vind het zelf leuk maar je moet maar net van felle kleuren houden Wow maat 62-68 haha!