Ik ben het zat en weet het even niet meer!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elvira, 5 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoe is het gegaan vandaag meis. Heb aan je gedacht vanmiddag!

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.312
    265
    83
    tjee geen nieuws van elvira?
    hoop dat alles wel goed is...
    groeten..

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey,

Hier even een update.
    Vandaag een uitgebreid onderzoek en echo gekregen en een ellenlang gesprek.

Mijn baarmoeder en eileiders en eierstokken zagen er prima en niet vergroot uit. Er waren in mijn baarmoeder hele kleine weefsels aanwezig, maar te weinig om nog zoveel hcg aan te maken, dus dit houd in dat er ergens anders stukjes weefsel van de placenta zijn achtergebleven. Het is dus zo dat deze stukjes weefsel, door je lichaam gezien kunnen worden als kwaadaardige cellen, maar dit zijn ze niet. De enige mogelijkheden zijn nu, via operatie zoeken, en dat is moeilijk te achterhalen omdat de stukjes zo klein zijn, curretage werkt niet omdat mijn baarmoeder dus schoon is, behalve die ieniemienie stukjes weefsel.

De enige mogelijkheid die de zaak hardnekkig kan aanpakken is een lichte chemo kuur )zo noemt de gyn het. Niet schrikken het klinkt erger dan dat het is! Dit zijn 4 injecties in totaal en worden vanaf morgen geinjecteerd. Het is dan om de dag een injectie en op de dag van geen injectie een tabletje voor je speeksel. Binnen een week is dit achter de rug. Deze injecties worden ook wel gebruikt om een MOLA zwangerschap te beeindigen. informatie over de injectie is te vinden of freya of via google. Het is een beetje ingewikkeld om uit te leggen.

De gyn heeft er vertrouwen in dat op deze manier alles uit mijn lichaam verdwijnt, mocht dit niet zo zijn, moet er een andere aanpak gezocht worden.

De gyn is er overigens wel van overtuigd dat ik gewoon een goede zwangerschap in de toekomst kan voldragen en ook baarmoeder ziet er goed uit. Het wordt gewoon echt bestempeld als domme pech. We denken nu maar zo, slechter kan het niet worden en we gaan dan ook in het nieuwe jaar moet goede moed de volgende poging aan. Wel willen we even wachten met de volgende poging, en even genieten van de andere mooie dingen in het leven.

Hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen, ben nooit zo heel goed in uitleggen via de pc. Mondeling lukt het altijd veel beter, LOL.

Ik hou jullie op de hoogte.

Heel veel liefs en een dikke smakkerd,

Elvira

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Elvira,

klinkt toch wel weer heftig, maar ik hoop dat het helpt om alle restanten uit je lichaam te laten komen. In elk geval goed nieuws dat de arts er vertrouwen in heeft dat je een goede zwangerschap zou kunnen voldragen. Neem de rust die je nodig hebt om op te laden voor de volgende poging en ik ben blij te horen dat je nog kunt en wilt genieten van alle andere mooie dingen in het leven.... Veel sterkte

Karin

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    elvira,
    heel veel sterkte meid. en toch ook wel fijn om te horen dat je toch een zwangerschap kan voldragen.
    liefs lyd

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Pff meis, what a story....(overigens wel goed uitgelegd hoor ;) )
    Natuurlijk ontzettend fijn dat "alles"er schoon uitziet, alleen balen dat je nu weer zoiets moet ondergaan... :cry:
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie even een pauze inlassen. Neem de tijd voor jezelf en jullie saampjes en zoals je dat zo mooi zei; andere mooie dingen in het leven!
    Ik vind je ontzettend dapper en een echte vechter! Ben trots op je!
    Ik hoop dat het snel weer helemaal toppie met je is en dat die "domme pech"in 2007 eindelijk eens afgelopen is voor jullie!
    Dikke kus Elvira

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Jeetje wat een heftig iets zeg!
    Goed van je dat je er nu zo over kan praten en idd je legt het wel goed uit hoor...;)

Sterkte
    liefs Nannie

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    heel veel sterkte.
    liefs chantal.

9. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Tsjee Elvira, wat een pech idd! Hoop dat die (lichte) chemokuur aanslaat en dat alle 'resten' nu eindelijk worden opgeruimd.
    Zeker positief nieuws is dat je gewoon zwanger kunt worden, want dat zou ik ook vragen met al dit gedoe er omheen!
    Meid sterkte!

Liefs, Nollie

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Pfff...waar je al bang voor was.
    Je hebt het heel goed uitgelegd meid! Ik hoop dat het gauw achter de rug is en jullie je op kunnen laden voor het vervullen van jullie wens.
    Ook las ik op het andere forum dat iemand schreef dat een poging pas gedeclareerd wordt als er een punctie is geweest (ik meende ook dat het zo werkt) dus over jullie eerste poging valt nog te twisten. Het lijkt me de moeite om je eens in te verdiepen.
    Nu kan ik je alleen maar een hele dikke knuffel geven en zeggen dat we aan jullie denken!
    Liefs voor jou en je hub!

Van Elmo en meneer Elmo

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.312
    265
    83
    ben blij om van je te horen, en je hebt het goed uitgelegt hoor.
    gelukkig ziet de gyn het positief voor jullie in en 2007 wordt een fantastisch jaar gewoon.
    liek

12. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik wens je echt veel succes in het aankomend jaar, ik hoop dat je snel zwanger ben en dat alles goed blijf gaan en dat jullie er samen er lekker van kunnen genieten.
    Liefs Jolie

13. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jemig Elvira klinkt toch nog wel heftig hoor. Veel sterkte met de behandeling en hoop dat het goed aanslaat.
    2007 wordt jullie jaar meid...let op mijn woorden....genoeg ellende gehad nu.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Morgen je derde spuit, toch? Ik hoop dat ze meevallen en dat je niet zoveel last van de bijwerkingen hebt.
    Hoe is het met jullie allebei? Trekt A. het ook een beetje?
    Heb echt onwijs met jullie te doen, kan het niet vaak genoeg zeggen.
    Ik denk aan jullie!
    Liefs Elmo
    (pfieuw, bijna weer mijn eigen naam neergezet)

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha Elmo...toch lastig om beetje anoniem te blijven he?!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, maar dat komt juist doordat sommige mijn naam weten ;)
    Zo blijven we scherp!

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Meiden,

Hier weer een kleine update.
    Vanmiddag heb ik de 2de injectie laten zetten, en heb behalve moeheid en weinig speeksel en een stinkende mond bijwerkingen. Heb van gisteravond 8 uur tot vanmorgen 10 uur geslapen, en nog moe wakker worden LOL. Heb wel onwijze nachtmerries gehad. Maandag nog een injectie en dan woensdag nog een injectie en dan maar hopen dat alles weg is. Ben wel weer een beetje aan het bloeden, maar dat hoort er bij volgens de artsen.

@Elmo
    We trekken het nog wel, maar het moet niet nog langer gaan duren. We hebben er nu moeite mee om dit alles een plekje te geven, ik denk dat we dat pas kunnen doen als inderdaad blijkt dat alles weg is en de hcg tussen de 0 en 5 is. Ik was vanmiddag boodschappen aan het doen en hier zit zo;n leuk babywinkeltje, en ik had hier voor het eerst echt heel erg veel moeite mee. Ik hoop dat het snel over is en we met volle moed verder kunnen gaan.

Fijn weekend allemaal.

Dikke kus,
    Elvira ( die haar bedje zo weer gaat opzoeken)

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is allemaal heel begrijpelijk lieverd!
    Je mag even boos en verdrietig zijn als je zo'n zaakje passeert! Je mag tranen voelen branden bij een dikke buik! Dat kan ook niet anders, niet als je zoveel naar een kindje verlangt als jullie!
    Slaap lekker, gaat de tijd ook lekker snel, en neem ook echt de tijd om dit alles te verwerken.
    Lees in de lounge maar het topic over het kaarsje: ik brand ze OOK voor jou!!

Liefs Elmo

19. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Och meissie, wat oneerlijk is het ook allemaal :cry: Tranen in mijn ogen bij het berichtje van Elmo...Wil me dan ook helemaal bij haar aansluiten!
    Hele dikke kus en knuffel van je naamgenoot (met de zachte G)...

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Meisjes,

Vandaag weer in het zh geweest voor echo, bloed en nagesprek. Het was allemaal positief, zeker voor de toekomst. Helaas zegt het landelijke protocol dat je 3 chemo kuren nodig hebt, zodat ze echt zeker weten dat de weefsels niet meer kunnen woekeren. Dit had ik niet verwacht en begon spontaan te huilen. Nu hebben we een paar dagen rust en aanstaande dinsdag moeten we weer terug, en dan weten we wanneer de volgende chemo injecties gezet worden. Inmiddels ben ik over de ergste schrik heen en accepteer het zoals het is.

Heb een goed gesprek met de arts gehad en ook aangegeven dat ik er echt doorheen zit en zo verschrikkelijk moe ben. Hij was verbaasd dat ik gewoon fulltime aan het werk ben en raadde me toch echt aan om me voor 50% ziek te melden, hij zei ook dat als mijn werkgever een verklaring nodig heeft hij deze met alle liefde voor me uitschrijft. Ik kom dus vanmiddag op kantoor en leg heel de situatie uit, waren er niet blij mee en als blikken konden doden, had ik op de vloer gelegen. Indiedergeval ze willen dus een doktersverklaring, dus die zullen ze krijgen ook... Jammer dat je je personeel niet op hun woord kan vertrouwen!

Vanmiddag werd ik door het lab teruggebeld, of ik terug kon komen om nieuw bloed te laten prikken. Ze hadden mijn buisje per ongeluk bij iemand anders zijn lijst gevoegd, vandaag redde ik niet meer, dus morgenochtend nog een keer bloed prikken en dan vraag ik gelijk om de verklaring, tenminste als de arts aanwezig is.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte.
    Dikke kus en fijne avond.

Liefs,
    Elvira

Deel Deze Pagina