Harley en haar beste vriendje

Discussie in 'De lounge' gestart door Kat1981, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ik maakte deze foto vanmorgen, en ik vond hem té leuk om zelf te houden. Mag ik jullie voorstelen: Mijn dochter Harley en Akita-reu van anderhalf jaar Aiko.

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Aaaaaah wat superlief!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    IEW jou hond likt je kindje!!!

Haha nee hoor heerlijke foto. Zo zie je maar het kan gewoon samen hoor! Wat nou honden zijn gevaarlijk?

4. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Hahahaha:p

Nog iewer: Ze heeft hem ook al eens gelikt. Recht op zijn snuit toen een een keer kwam snuffelen. Beviel haar niet zo goed.;)

Tja...honden kúnnen inderdaad gevaarlijk zijn met kinderen, ik zie heus nog wel een keer gebeuren dat ze ondersteboven wordt gelopen door hem als ze leert lopen. Hoe lief hij ook is, we blijven er altijd als een havik boven op zitten, en zorgen er voor dat ze elkaar niet gaan lopen klieren.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Schattig! Mooie hond ook!

Bij ons gaat het ook zo.. maar wij hebben een jack russel :p

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat lief dat Aiko Harley`s oor even uitsopt, was mama zeker vergeten :D:p!

Wel slim om ze inderdaad altijd in de gaten te houden het blijft een dier en zij is een klein kind en die kunnen ook rare/onverwachte dingen doen..

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Hij smakte inderdaad behoorlijk toen ie klaar was met het soppen. Waarschijnlijk heeft er nog wat gezeten.:D

8. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    WAT LEUK!!
    Zo'n soortgelijke foto's heb ik gister nog gemaakt hier thuis met de hond en de kleine van 5 weken hihi..
    Vooral als de kleine huilt wil de hond graag erbij zijn om kusjes te geven (doet hij bij mama ook als mama huilt hihihi) of hij gaat meehuilen! heb je 2 van die jankerds hahaha..
    En het blijft inderdaad gewoon belangrijk om ze nooit alleen te laten en goed te blijven opletten, voor de rest maak ik me hier nergens zorgen over. Als de kleine straks gaat lopen ben ik er van overtuigd dat hij omver gelopen wordt door de hond, maar goed? Als ze leren lopen vallen ze sowieso nog wel vaak genoeg hihi.. De hond is af en toe niet zo subtiel, zeker als de bel gaat vliegt hij linea rect naar de deur toe en als er een kind in de weg staat,, so be it hahaha.. daar denkt hij echt niet aan. Nouja komt wel goed allemaal :D

De situaties waarin het meestal fout gaat is doordat de hond opeens minder aandacht krijgt en jaloers wordt en de eigenaars de signalen van de hond niet goed oppikken totdat het teveel wordt en dan heeft de hond het altijd gedaan.. van begin af aan goed mee bezig zijn en dan komt het wel goed en anders een professioneel iemand inschakelen. Hier geen seconde druk gemaakt van te voren en gaat heel goed hier. Kwestie ook van je hond kennen, kunnen corrigeren en zijn signalen goed 'lezen'.. Een kwestie van even weten hoe je om moet gaan met een baby-hond situatie.. Dan kun je vrijwel elke hond met een baby in huis introduceren naar mijn mening, ook jaloerse honden.. Vind het zo jammer dat honden altijd de dupe ervan worden als er iets gebeurt, daar moeten de mensen zichzelf eigenlijk op aankijken, maar goed..

Hier een foto'tje van mij:
    _Rex wil Milan troosten_ en _ons poepluier-alarm!_ als je Rex zo ziet snuffelen, weet je genoeg hahaha

Voor mij niks mooiers als kinderen laten opgroeien met dieren.

Bijgevoegde bestanden:

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat een tegekke naam Harley!

10. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een schattige foto's

11. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Wat lief! <3

12. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel allemaal. Wat een leuke reacties. Was toch wel een beetje bang voor de 'voel je je wel helemaal lekker!? een hond met een baby!'-reacties.

Chaii: Bedankt voor je compliment. Wij vonden het ook een leuke naam.:)

o0meliso0: Echt, jouw stukje had ik zo kunnen typen! Het is inderdaad een kwestie van je eigen hond kunnen lezen. Als ze een reactie geven, ben je in veel gevallen al te laat. En wat is Rex een mooie hond! Lief dat ie voor poepalarm wil fungeren haha.

13. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    De mensen wat zullen zeggen 'voel je je wel helemaal lekker'.. die hebben dan duidelijk geen verstand van honden hihi :D

Als je je eigen hond een beetje kent en signalen kunt aflezen heb je al snel in de gaten of die baby-hond situatie de goede of de slechte kant op gaat. En je kunt dan alsnog ingrijpen met een gedragstherapeut, want als dat gedrag eenmaal 'afgeleerd' is, dan is het meestal ook goed. Gaat meestal om jaloezie en daar kun je een hond echt wel mee leren omgaan, mits je weet wat je doet. weet je dat niet, hulp inschakelen. Vind het zo verschrikkelijk hoeveel honden weg Moeten omdat het niet goed gaat met de baby... terwijl ze dan niet eens geprobeerd hebben om hulp in te schakelen, dat komt er bij mij niet in hoor om mijn hond weg te doen. Zou ik toch eerst Alles geprobeerd willen hebben.. en zelfs dan nog, pff..

Daarbij zijn er niet veel honden wat Zomaar uit het niets een baby iets doen. Daar gaan in 90% van de gevallen toch een hoop signalen aan vooraf, maar veel ouders doen dan alsof ze het niet zien ofzo of geen tijd hebben om het te zien omdat ze alleen met de baby bezig zijn of ze weten gewoon niet hoe ze het moeten zien.. En dan gaat het fout ja, en de hond is het dan altijd schuld..

Dankje, Rex is een kruising duitse herder/bouvier al zie je de bouvier niet echt er in terug, heeft alleen een wat ruwere vacht op sommige stukken en een baardje :D

Vind Aiko ook echt een prachtige kop hebben zeg! Heel mooi!
    En blijft zo mooi om te zien hoe een dier met zo'n kleintje contact zoekt he, heerlijk :D En dat poep-alarm is wel handig voor manlief.. Dan is het altijd: hier mama, jij mag de luier doen hahaha

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Lieve foto !
    En een super mooi ras :D

15. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wat leuk zo samen! Superschattig! :)

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Super lieve foto's, ook lieve honden en fijn dat het zo goed gaat samen :)

17. Samama

Samama Niet meer actief

Liefde! Geweldig, de band die een hond met een kind kan hebben!
    Hier ook twee van zulke typjes.. dochter van 5 en een boerboel reu van 4. Zijn echt 2 handen en 4 poten op 1 buik.

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Hé,wat een leuk een boerboel!
    Die hebben wij ook gehad, helaas is hij al een tijdje dood, maar hij en mijn dochter waren ook onafscheidelijk! :)

19. Samama

Samama Niet meer actief

Hé das leuk om te horen! (niet dat hij dood is natuurlijk)...
    Geweldig karakter hebben ze he! Het is af en toe net een kind, en kan soms ook net zo slecht luisteren als een kind, haha.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben je niet helemaal lekker?!! DIE HOND LIKT JE DOCHTER!!
    Dat is vast een vorm van liefde..nee kan niet hoor.

Leuke foto..En heerlijke namen! Harley heel leuk en Aiko voor je akita ook :D

Deel Deze Pagina