Grote gezinsauto

Discussie in 'De lounge' gestart door melisjuh30, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hallo!!

Gisteren ben ik voor de zoveelste keer naar de garage geweest met onze auto (Renault Laguna Grand tour).
    En nu is waarschijnlijk de katalysator kapot! Weer een kostenpost van 600,-
    Vlak voor de vakantie ook al 1500 euro in de auto gepompt, nieuwe distributieriem en grote beurt e.d.

Tis nu klaar!
    We willen kijken naar een andere auto.
    Maar wat voor een?! geen idee.

We zoeken een grote gezinsauto, het liefst een station.
    En geen frans merk meer!

Wie helpt meedenken?!?

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mitsubishi Grandis
    Ford Galaxy (duur)
    Seat Alhambra

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Skoda Octavia Combi
    Volkswagen Passat station
    Opel Astra Station?

Dat zijn de auto's waar ik voor zou gaan;)
    Succes met zoeken:D

4. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben een ( nieuwe ) Opel Zafira ben er erg tevreden mee en ruimte genoeg!
    Hiervoor hebben we een Opel Astra station gehad maar deze is net wat ruimer !

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik weet niet of de auto die jullie nu hebben groot genoeg is, maar anders zou ik nog geen andere auto kopen. De dingen die nu vervangen zijn zijn slijtage onderdelen en die kunnen bij een andere auto net zo goed weer kapot gaan. Jullie weten nu wat je hebt en wat er mee aan de hand is. Voor 600 euro kun je ook niet zomaar een andere auto kopen en die 1500 zit er nu toch al in. Ik snap dat je baalt van alle onkosten, maar misschien kun je de garage eens vragen welke andere onkosten er op korte termijn er aan zitten te komen en dan eens goed overwegen wat de beste optie is.;)

6. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik snap je verhaal.
    Máár de achterruiterwisser is stuk a 470,- (omdat raampje los openkan van de kofferbak)
    De sensor van de bandenspanning is niet goed meer
    Pasjes van de auto stuk a 200.

We gaan nu voor een nieuwere auto met weinig km.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wij hebben een Hyundai Matrix, weliswaar geen station maar wel ruim genoeg.En wat stations betreft, de meeste zijn al genoemd.

8. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden een Ford Galaxy hij is net sinds maandag verkocht, groot veel ruimte kwa personen maar amper kofferbak (Als je alle 7 stoelen erin hebt, als je er 2 uit haalt dan heb je wel een ruime kofferbak trouwens haha)....

Wij gaan vanmiddag kijken voor een Opel astra station dus ben benieuwd....
    We hebben veel stations gezien maar ook kwa prijsklasse willen we hiervoor gaan ;)

9. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Toyota Avensis! Ik heb altijd Toyota gehad, en nu dus de nieuwe Avensis. Helemaal super!

10. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Mocht je een auto willen waar 3 kinderstoelen achterin kunnen dan zou een Nissan Almera Tino ook iets zijn. Veel ruimte om op te bergen (kofferbak, onder de voeten achterin en veel vakjes) en een hogere zit zodat je weer wat verder vooruit kan kijken. Schoonzus heeft er een en wij zouden er ook graag een willen ;)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hoeveel kids moeten erin dat verschil nogal dan wat je onder "groot" verstaat haha

WIj wilden een nieuwe auto dus hebben een gekozen voor een nieuwe wat kleinere auto maar dan wel wegenbelasting vrij, zuinig en geen BPM dus scheelt n hoop geld (aanschaf EN onderhoud)

Voor 16000 euro hadden wij nu een nieuwe auto met alle opties erop en eraan, een station, zo'n skoda fabia combi, kan een complete kinderwagen achterin en 3 kinderzitjes dus klein is het niet echt te noemen maar ook niet gigantisch natuurlijk hihi

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben ook een Laguna, maar dan wat ouder. Eigenlijk nooit echt problemen mee en voor ons, deze is 7 persoons, ideaal :D ook omdat als er wel iets is, ze ook nog heel goedkoop onderdelen kunnen krijgen en vaak ook nog 2e hands onderdelen die nog goed zijn.
    Maar goed, geen fransje meer dus ;)

(wij hadden veel problemen met de espace, das pas een kding)

VW Sharan?
    Lancia Pheadra
    Fiat Multipla (wel lelijk...)
    Opel Zafira

en ik weet niet hoeveel jullie kunnen uitgeven maar een Dacia Logan kan je nieuw kopen voor 10.000.

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben ook een keer Renault Scenic gehad, maar NOOIT meer een Franse bak. Die had continue wat.

Wij zijn ons ook aan het oriënteren voor een grotere auto, waar in ieder geval 3 autostoelen achter passen.

- Ford Mondeo, vanaf bouwjaar 2004
    - VW Touran
    - Mazda 5/6

14. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    de Ford Cmax staat er nog niet bij, passen ook drie stoeltjes achterin en ruime kofferbak. Wij hebben een tweedehands, bevalt prima! Zit ook lekker hoog. Succes met kiezen!

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wel grappig trouwens dat wij hiervoor ook een renault hebben gehad (scenic) en ook nog een renault kangoo (kleine bedrijfsauto) en allebei dezelfde type problemen waar Renault ook om bekend staat trouwens.

DUS echt nooit meer een renault hier!

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Passen echt 3 stoeltjes in de Ford Cmax?? Ik las namelijk op een ander forum dat een 3e stoeltje niet in paste. Hm dan moeten we voor die ook eens gaan kijken. Vind het een mooie auto.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben ook op zoek naar een andere auto heb nu een mazda 323 hatchback maar we willen bij de volgende wat meer kofferbakruimte.

Ik zat te denken aan:
    Mazda 5 (wel duur)
    Toyota Corolla Verso (maar is die echt wel lekker groot?)
    Peugeot 306 (mja, wel Franse rommel..)
    VW Touran (vind ik niet supermooi en best duur)

Dus ik lees even mee over de ervaringen!

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    ik lees mee!

19. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik lees ook ff mee, wij zijn ook op zoek naar een grote auto, maar dan wel waar 6 personen in kunnen.
    eerst gekeken naar een espace, geweldig mooie auto vooral het model begin 2000, ook van binnen, maar ja blijft frans, en je leest er slechte reviews over.

nu gaan we zaterdag kijken naar een opel zafira, ook veel ruimte, wel 2 jaar oud maar net een ton gelopen dus dat scheelt dan weer.

ik lees dus nog wel ff mee.

wat is , als ik vragen mag, je budget?

20. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Wij Rijden een Opel Astra Station uit 1996 .
    Is lekker ruim. goedkoop in onderhoud en Reparatie.
    Zuinig kwa verbruik ! Rijd Heerlijk!

Deel Deze Pagina