Hoi, gisteren heb ik te horen gekregen van de gyn dat ik 4 weken zwanger ben....ik heb al een topic geplaatst gisteren dat ik dingen heb gegeten wat niet mocht en een röntgen heb gehad. Nu lees ik toevallig net dat je niet naar de sauna mag in het begin voor aangeboren afwijkingen, Nu ben ik afgelopen dinsdag naar de sauna geweest.... dus in 1 week tijd Ma: Röntgen DI: sauna en WO: uit eten geweest en zalm en carpaccio op................. Over 2 weken moet ik weer terug komen maar pfff wat voel ik me rot!! Ik heb ook zulke hevige menstruatie krampen erg dunne ontlasting en buikpijn...... Maar ik hoop zo dat het vruchtje blijft zitten!!
Gefeliciteerd!!!! Ik denk dat je je wat minder zorgen moet maken. Ik wist pas met 7 weken dat ik zwanger was, en ik heb daarin ook dingen gegeten en gedaan die op de verboden-lijst staan. Als je iets niet weet, dan kan je je er moeilijk schuldig over voelen lijkt mij
Euhm daar komt mijn rijtje: met precies 4 weken een hele lange vliegreis gemaakt (schijnt hogere straling dan rontgen te zijn). Met 4,5 week in de sauna geweest. Met 12 weken complexe beenbreuk, ontelbare rontgen, narcose, operatie, morfinepomp. Lekk seranhoham gegeten (tot ik erachter kwam dat deze op de verboden lijst staat). Heb me ook super rot gevoeld, ook al heb je sommige dingen niet zelf in de hand. Op de uitgebreide 20 weken echo (GUO) leek ons kindje gelukkig gezond. Probeer het los te laten, het is al gebeurt hè?
Mijn man wilt dat ik het weg laat halen...... Omdat ik niet bewust met deze zwangerschap ben bezig geweest en hij bang is dat het kindje van alles mankeert hoe ik deze week heb geleefd............... En de schrik is groot want deze derde zwangerschap komt geheel onverwachts.....(voor mij niet....)
Hij spoort niet. Heeft hij een glazen bol dan dat hij dat zo goed weet. Of komt het hem wel goed uit die smoes. 4 weken is nog zo pril, er is nog geen fatsoenlijk bloedlink met de moeder, dus de kans is gewoon errug klein, zo niet nihiel hoor. Niet luisteren, gewoon afwachten op je echo en dan gewoon verder gaan.
Mijn fert. Arts raden me aan om gewoon te doen wat je altijd deed zolang je geen positieve test hebt gezien. De week voor ik positief testen ben ik ook naar de sauna geweest, broodje zalm gegeten en lekker biefstuk gegeten toen we waren uiteten. En kijk nu mijn ticker, dinsdag alweer op 20 weken! Meis maak je niet druk, en laat je man lekker kletsen! Of stuur hém even langs de gyn voor een gesprek
Die dunne ontlasting en menstruatie-achtige pijn komt vaak voor rond die tijd hoor, heb ik ook gehad. Voor een bepaalde tijd (in de vorige eeuw nog) waren al die regeltjes over wat je mag eten of laten doen enzo er ook nog niet, en toch werd het grootste gedeelte van de mensheid zonder mankementen geboren die veroorzaakt zijn door verkeerd eten of rontgen-straling of sauna-gang. Mijn moeder mocht zelfs toen (30 jaar geleden, helemaal niet zo lang) nog alles doen en laten doen behalve alcohol drinken. Rontgen mag echt gewoon sowieso als de straling niet in de buurt van de baarmoeder komt. Het eten is een gevaar voor miskraam, en dan nog als je er ziek van bent geworden, dus als dit niet gebeurd is zou ik er niet over nadenken. Sauna kan ook echt geen kwaad als je het vaker doet en als je niets raars hebt gedaan zoals veel heter of langer dan normaal. Het is weinig anders dan mensen die graag in een lekker warm bad gaan, die mensen met een bad thuis weten ook niet altijd allemaal dat ze zwanger zijn. Even google en er zijn zat echt betrouwbare bronnen die deze info verstrekken.
Meis gefeliciteerd! En geniet!! Je maakt het alleen moeilijk voor jezelf en dat is nergens voor nodig! Bij mijn dochter was ik weekeinden helemaal lam en deed er nog wel meer dingen naast , at alles en toen kwam ik erachter dat ik zwanger was.....! Meteen met alles gestopt en er is niks aan de hand. Zowieso hebben ze het erover dat pas na de 12 weken echt een band met de moeder en navelstreng word gemaakt en dan pas echt alles doorgegeven word. Wat je kerel zegt vind ik wel heel erg grof! Sorry! Er is niks aan de hand en vooral niet in zo een vroege zwangerschap. Er zijn genoeg mensen die vanalles deden en er pas veeeeeel later achter kwamen dat ze zwanger waren. Wat Joli86 zegt stuur hem eens naar de gyn voor een gesprek die zal hem vertellen wat wij je ook al zeggen
ik kwam er met 10.4 weken pas achter dat ik zwanger was ik heb 2 keer een rontge foto gehad ben bij de kaakchirurg geweest daar is met verdoving me verstandskies eruit gesneden en daar heb ik dus ook zware pijnstilling voor gehad en maag beschermers ik heb al die weken alles gegeten en gedronken wat ik wilden mijn verlos zei dat in het vroege stadium het geen kwaat kan en tot nu toe ziet alles er goed uit
Ik heb in het begin (toen ik dus niet wist dat ik zwanger was) een aantal feestjes gehad en een paar keer te diep in het glaasje gekeken. Ik voelde me ook rot toen die test iets later positief was. Inmiddels ben ik alweer bijna 35 weken zwanger en ons kindje ziet op de echo's gezond uit en hij groeit volgens de gemiddeldes. De verloskundige zei toen tegen ons dat het inderdaad nog niet zon kwaad kon. Vanaf het moment dat mijn test positief was heb ik me natuurlijk wel gewoon aan de do's en don'ts gehouden
Hier wist ik bij mijn oudste zoon ook niet dat ik zwanger was en we waren net heerlijk op vakantie in een all inclusieve hotel met heerlijk cocktails! Vliegreis gemaakt en gedoken (mag ook niet als je zwanger bent vanwege het druk verschil) Biefstuk gegeten en duistere medicijnen gehad vanwege de diarree. Ik heb een kern gezonde zoon gekregen en volgens de verloskundige is er in het begin nog geen sprake van een bloedband dus niks aan de hand. Misschien had je het achteraf anders gedaan maar de kans dan je kindje niks mankeert is heel groot hoor!
Dat zal zeker wel loslopen hoor.. En zo niet dan kom je daar met de onderzoeken wel achter.. hoezo kwam het voor jou niet als onverwacht?
als je voor je zwangerschap al geregeld naar een sauna gaat kan het tijdens een zwangerschap geen kwaad.dan is je lichaam gewend aan de warmte
Het was sowieso een verassing, maar ik heb altijd een 3e kinderwens gehad...... Ik ben nooit eerder naar de sauna geweest, dus mijn lichaam is er niet aan gewend.... En volgens mijn man is ht met 4 weken nog niks en kan ik het makkelijk weg laten halen.... Ik heb net de gyn gebeld en die wilt dat we as maandag komen om ons "gerust te stellen" Maar mijn man wilt sowieso NIET nog en baby.....en ik wel dus een hele lastige situatie! pff