Onze huisdieren ( 3 katten) zijn allemaal gechipt. Echter vanmorgen had ik een verzopen kat aan de deur. heel zielig. Wij hebben een petporte katteluik dat op de chip werkt van dekat. Bij passeren gaat hij open. Echter bij haar dus niet . Andere katten gecontroleerd en daar deed het luik het wel dus daar lag het niet aan. Dierenarts gebeld, kon verzakt zijn, maar kom maar langs. Ik kom er net van terug, wat blijkt dierenarts kan heel de chip niet vinden. Waarschijnlijk stuk gegaan ( had hij nog nooit meegemaakt, wel dat de chip kon zakken of iets). Dus nu een nieuwe geplaatst, op garantie van de fabrikant Je hebt dus levens lange garantie.. Wij hebben echter al 4 jaar de katten gechipt. Wat wel voorkomt is dat hij soms net na het plaatsen wordt afgestoten en er weer uit komt, maar niet na een aantal jaar! Maar wat ik jullie er mee wilt zeggen: laat eens in de zoveel tijd de chip controleren, want ze kunnen dus ook stuk gaan! en dan ben je je huisdier kwijt, ondanks dat je hem ooit gechipt hebt.
Jeetje, je zet me wel aan het denken. Mijn ouders hebben ook zo'n luikje waar de kat niet meer doorheen kan. Hij kan de chip niet meer vinden, maar misschien is dit het wel. Het is een klein en dun katje, dus je zou die chip moeten kunnen voelen denk ik. Zal ze bellen en dit melden. Wist niet eens dat dit kon!
Hier wordt de chip elk jaar uitgelezen met enten door de dierenarts, oude deed dat niet de nieuwe wel. Maar had er ook og nooit van gehoord, arm beestje in de regen
onze kat is ook gechipt..... in zn nek... maar dat ding zit nu ergens halverwege zijn poot....... ERG raar.. dus goed zoeken
De dierenarts heeft hem bij onze kat nu boven op zijn nek geplaatst zodat hij dan minder of helemaal niet zal zakken.
Dan ga ik t zeker laten controleren. Mooie boel ook zeg. We hebben honden met stamboom en dat is gekoppeld aan elkaar door die chip. Als die chip dus stuk gaat kan ik dus nooit meer aantonen dat het daadwerkelijk de hond is die de stamboom aangeeft.. Erge gewaarwording als de RvB komt om je puos te chippen en en stamboom te geven en de chip van mams is stuk. Never nooit niet dat je die pups op stamboom krijgt!
Dit wist ik dus ook niet en stond er ook niet bij stil. bedankt voor de tip. zal eens bellen naar de dierenarts of ik er voor kan langskomen, laatst bij de enting is er ook niet op gecontroleerd.
Zoww das een goede tip! Gelukkig zijn de onze laatst op apk geweest bij een nieuwe dierenarts, ennzij ging de chips controleren zodat ze zeker weet dat we de goede katten hadden mee genomen... Moest er wel om lachen, maar weet iig nu dat ze er allev4 nog zitten
Wij hebben onze kat (inmiddels overleden) op latere leeftijd laten chippen (we woonden toen in Engeland en dit was één van de voorwaarden om hem mee naar het buitenland en weer terug te kunnen nemen). Helaas ontwikkelde hij na een maand of zes in rap tempo een kwaadaardige tumor ter grootte van een ei (de chip zat er middenin dus hier geen twijfel wat de tumor veroorzaakt heeft). We hebben hem toen laten opereren (litteken van bovenaan zijn nek tot halverwege zijn rug aan toe ). We hebben daarna nog wel 3 jaar plezier van hem gehad, maar ik geloof niet dat die chips zo onschuldig zijn als men doet vermoeden...