Mijn dochter is 2,5 en heeft van de sint bambino loco gekregen met een boekje van het zandkasteel. Ze moest even weten hoe het werkte (madammeke is erg van het zelf doen en dan vooral niet doen wat wij zeggen dus was even lastig) maar nu gaat het prima, ze kan het hele boekje wel maken, terwijl ik van tevoren dacht dat er toch een paar puzzels verderop in het boekje waren die eerst nog te moeilijk voor haar zouden zijn (oa schaduwen zoeken). Haar spanningsboog is nog erg wiebelig, maar als ze even serieus bezig is doet ze het echt met twee vingers in de neus. Nou is mijn dochter wel redelijk bij de tijd, maar verder volgens mij een heel normaal kind, niks niet hoogbegaafd oid. Maar dan vraag ik me dus serieus af of die boekjes echt nog leuk zijn als je 4/5 jaar bent, aangezien het van 3-5 jaar is.... Zijn er in de categorie boekjes 3-5 jaar ook nog verschillen in moeilijkheid? Dus zijn er ook boekjes voor deze leeftijd die wat moeilijker zijn dan zandkasteel en dikkie dik (die ligt klaar voor onder de kerstboom)?
Nee mijn dochter is met 3.5 jaar/4 jaar begonnen met mini loco, toen was de bambino echt niet interessant meer
Er is in elk geval een boekje van 3-5 moeilijker, Ik kan tellen. Wellicht nog meer, maar wij hebben Dikkie Dik, Wereld Natuur Fonds en die ik hierboven noemde. Dikkie Dik en WNF kan ze bijna alles van, maar dat boekje waarbij ze moet herkennen en tellen is nog een uitdaging.
Ik denk dat als ik naar mijn dochter kijk, dit echt niet tot 5 jaar interessant is. Ze vind het nu nog leuk, maar bijv qua puzzels heeft ze meer uitdaging nodig en heeft ze al puzzels tot 49 stukjes. Puzzel van 24 stukjes gaat hier idd ook met twee vingers in de neus....
Ik denk ook niet dat het met 5 nog interessant is, maar er zijn wel verschillende niveaus te vinden in de boekjes. Mijn dochter is inmiddels een paar maanden over op mini loco.
Nee inderdaad, tot 5 denk ik ook niet. Edit: er is ook een Ik kan rekenen. Die is langer leuk! Sluit aan bij groep 1 en 2 volgens de beschrijving.
Nee, hier was het ook niet tot vijf interessant. Mijn jongste van bijna vier is net over op mini loco en bij mijn oudste was dat rond dezelfde leeftijd ook zo.
Wij hebben het ook gekocht voor Sinterklaas. Meneertje heeft ook meer uitdaging nodig (en ook echt geen hoogbegaafd kind) Maar ik heb nu een ander boekje gekocht voor de kerst met. Iets moeilijkere opgaven. Je het ook tellen, tegenstellingen, wat hoort bij wat. Dus ik denk tot een jaar of 4 nog best interessant als je de moeilijkheidsgraad van de boekjes aanpast. Ik ken ook geen andere soortgelijke spelletjes die we als alternatief kunnen gebruiken eigenlijk.
Mijn dochter 2,5 heeft een setje met 2 boekjes van Muis gekregen, ze kent Muis niet en vindt dit best pittig. Het boekje van Nijntje bijgekocht en deze doet ze 'fluitend', en vindt ze erg leuk om te doen. Ik wil ook graag Dikkie Dik erbij, maar bij de Bruna hier was alles op!
Nee, geen bal aan. Hier gekregen kort na zijn 2e en sinds hij 3 is, is het veel te simpel. Hij loste toen de oodrachten op voordat hij de stenen überhaupt had neergelegd. Ik kan rekenen hebben we niet en is waarschijnlijk wel langer leuk maar van mini loco heb je dan vermoed ik ook wel boekjes die daar op aansluiten.
De oudste (5) vind het 'ik kan tellen' boekje leuk. De rest is makkelijk. De jongste speelt er nu mee. De boekjes van muis zijn erg in trek en soms ook best nog lastig voor haar.
Mijn zoontje heeft het voor Sinterklaas gekregen met het boekje van Zandkasteel 3-5 jaar en maakt nu al bijna alle bladzijdes foutloos.. Dat had ik ook niet verwacht! Hij vindt het geweldig maar ik denk dat het volgend jaar niet interessant genoeg meer is
Mijn dochter van 2,5 heeft het ook gekregen met Sinterklaas maar ik denk dat ik toch beter gewoon mini loco had kunnen doen dan. Zijn er geen boekjes met letters lezen? Is dat boekje ik kan tellen met cijferherkenning ook dan? Ze kan aanwijzend tot 20 tellen maar de cijfers kent ze nog niet allemaal. En dat boekje muis, wat zijn dat voor een opdrachten? Ik vind de leeftijdsaanduidingen op speelgoed sowieso meestal veel te hoog hoor. Vooral op puzzels en spelletjes.
Hier Loco bambino tot 3,5 jaar en daarna mini, daar moet ik wel even opletten want sommige zijn te lastig maar vooral die algemene zoals dora en diego kan ze nu prima doen
Mijn dochter is bijna drie en vindt vooral een boekje over tellen en met cijfers leuk. Ze heeft ook 'wat hoor bij elkaar'-boekjes, maar die kent ze nu wel, die zijn ook vanaf 2jr meen ik. Tot 5 lijkt me wel overdreven hoor, maar zeker wel heel leuk voor peuters vanaf 2.
Mijn dochter heeft het gekregen voor haar 2e verjaardag ze vind het super leuk en merk dat ze er ook echt wat van leert!