Hoi dames, gister is mijn prille zwangerschap bevestigd door de ha. Jippie! en al in de 3e rond, doen we goed! Maar nu lees ik overal van die lijstjes wat je wel en niet mag... Wat is nou echt heel belangrijk om niet of juist wel te doen? Ik slik al foliumzuur En ik weet dat ik geen rauw vlees, rauwe vis en geen kaas van ongepasteuriseerde melk mag hebben. Ook verschoont mijn man al de kattenbak.. Zijn er nog meer tips? X
Nou, kijk eens op de site en bij de sticky's hierboven Er staat echt al ontzettend veel info genoemd! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
check ook eens de site van het voedingscentrum. Naast foliumzuur moet je ook voldoende vit. D binnenkrijgen, en visolie (door 2x p week vette vis te eten of capsules te slikken). Groetjes Croky
Haring mag wel... maak je geen zorgen! En wat betreft de topic-startster: Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan en ga niet als een non leven!
Verse rauwe vis mag wel, niet voorverpakte vis rauw eten.. Verse haring is niks mis mee, heb ik ook lekker van gegeten!
Niet teveel vitamine A, dus geen leverproducten. Je zou maximaal 1 boterham met leverpastei of smeerworst mogen. En wees ook voorzichtig met multivitaminedrankjes, want ook daar zit vaak vitamine A aan toegevoegd. En geen gewone vitaminetabletten, maar speciale voor zwangeren.