werkt dat nou, 'shapewear'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Femke86, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil even voor mezelf een fabeltje of feitje de wereld in/uit helpen :D
    En daarvoor heb ik jullie mening/ervaring even nodig.
    Zo na mijn zwangerschap heb ik wat buik overgehouden, je kent het wel.
    Nu ben ik dus op de gezonde toer, want ja, veel zit 'm in wat je (niet ;)) eet.

Maar goed dat heeft even wat tijd nodig!
    Af en toe heb ik dan weleens een gelegenheid waarbij ik mijn buik graag alvast even verberg.
    Een feestje of een uitje.
    Ik had nog zo'n 'corrigerend' (lees: mega strak :D) broekje liggen voor de buikpartij.
    Die trek ik dan aan en dat geeft wat gewenst effect.

Nu lees ik weleens dat als je die dingen dus elke dag 8u draagt, je centimeters kan verliezen. Het klinkt mij als lariekoek in de oren.
    Toch word ik er wel nieuwsgierig naar: is er hier iemand waarbij het wel zo gewerkt heeft?

Ik ben benieuwd!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb zo'n super strak hempje aangehad naar mijn tweeling zwangerschap,bijna dagelijks en paar maanden lang. Mijn buik was best snel weer strak... Geen idee of het daar van komt

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Zou je lichaam zich dan niet gewoon vormen naar dat broekje? Ik heb wel eens een foto gezien van een vrouw die áltijd een korset droeg, die had ook echt een wespentaille zeg maar. Alleen al haar organen waren ook verschoven...

Dus volgens mij verlies je de cm niet echt... Je verplaatst ze alleen...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Eeehh...nee lijkt mij dus echt een fabeltje. Hoe zou je het dan verliezen dan...

Vet verbrand je toch echt pas als je minder eet en sport

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Haha was het maar waar!
    Fijne shirtjes hoor maar als ik ze weer uittrek blubbert m'n buik er weer heerlijk uit :D haha, en wat een verademing als je ze uittrekt :D

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als dat waar zou zijn, zou ik alle shapewear uit mijn kast trekken en aanhouden totdat ik letterlijk een ons weeg. Nee, ik denk het niet. Maar de gedachte is wel leuk :D I wish.

Al moet ik je wel bekennen; ik heb een korset dat ik soms iets te strak aantrek omdat ik ook net wil doen alsof ik een taille heb, waarbij ik nog maar net kan zitten. (veel) Eten en drinken lukt dan niet. Als ik dat korset aan hou, val ik ongetwijfeld af, maar dat komt omdat ik mij bijna niet kan bewegen, moet blijven staan en niet kan eten/drinken.

But you wouldn't want that :D Als ik dat 's avonds uittrek, is de rollade compleet gaar gestoomd.

7. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hemdje liggen, zo'n strak geval wat steeds meer gaat snijden naarmate je het langer draagt. De enorme opluchting als ik dat hemdje uittrek is wel weer aangenaam :D

Op het moment dat je hem uit doet nadat je hem langere tijd hebt gedragen (toch minstens een uur of 4/5) dan lijkt het (eventjes) alsof je buik wat platter/meer in vorm is. Maar helaas is dit geen blijvend effect hoor, na een tijdje zakt alles weer 'mooi' terug in vorm haha. Anders droeg ik wel 5 van die hemdjes met alle plezier úren aan een stuk ;)

Was het maar waar dat het zo werkte, dan zou geen enkele vrouw meer een sportschool bezoeken denk ik zomaar. Verkopers van shapewear zouden er dan weer heel erg blij mee zijn ;)

Maar nee, dat is net zulke grote onzin als die banden voor om je buik waar je je buikspieren mee kunt trainen (ja, ik heb het, hoe triest ook, geprobeerd).

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ik eet aanzienlijk minder bij een etentje met mn corrigerende onderjurkje en strakke jurk eroverheen... Maar het blijft strak zitten...

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - na jullie reacties te hebben gelezen kom ik tot de conclusie: Ja het werkt! Simpelweg omdat je je zó bewust bent van dat ding als je het draagt, dat je wel minder gaat snoepen/snacken etc ;) en dus uiteindelijk wel afvalt...

10. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi, inderdaad Athina!
    Bedankt voor jullie reacties, het zijn dus gewoon verkoop praatjes.
    Zoiets vermoedde ik al!
    @Jada, toch fijn dat je weer strak bent geworden!
    Ik ga gewoon door met gezond eten en bewegen en af en toe mezelf kwellen in zo'n broekje om goed voor de dag te komen :)

11. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Het is een optische illusie dat het werkt! Voor de buitenwereld lijk je enorm afgevallen. Maar zo'n hemdje verplaats alles maar. Je kan bewijze van ook gewoon cellofaan folie rond je buik doen, precies hetzelfde effect (alleen lastig met loshalen haha)

Deel Deze Pagina