Lage rugpijn, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Khlo, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames.

Ik ben door mijn rug gegaan. Had al weekje beetje last van pijn maar vrijdagmiddag is het erin geschoten. Gister kon ik nog beetje van bank naar wc, vandaag lig ik te janken van de pijn. HAP gebeld. Die komen vandaag langs omdat ik echt kapot ga van pijn. Slik om 4 uur paracetamol. Man smeert me in met midalgan. Gister was ik nog in warm bad. Maar ik kan nu echt niet bewegen. Heeft iemand soms tips?????

2. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pfoe zo heftig als jij omschrijft heb ik het nog nooit gehad..
    Ik heb ooit eens horen vertellen over strips van de Kruidvat die je warm kan maken o.i.d. en die op de pijnlijke plek kan plakken.. Geen idee of dat jou zou helpen. Anders een warme kruik in je rug als je op de bank zit? Hoop dat de pijn snel minder wordt!

3. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    bij mij is tramadol het enige wat een beetje hielp tegen de pijnstilling. Pas daarna kon ik weer een beetje in beweging komen. Want ja, beweging is het enige dat een beetje helpt tegen de stijfheid. Ik heb trouwens ook altijd zo snel mogelijk met de fysio contact opgenomen. Die had mij meestal in een week tijd weer redelijk op de been. (lees: kon weer gewoon naar de wc etc). In bed legde ik altijd een kussen onder mijn knieën zodat de rug meer rust kreeg als ik op mijn rug lag. Idd warmte helpt ook tegen de spanning. Warme kruikjes of verwarmde coolpacks.

Beterschap!

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Auw! En herkenbaar.. In zo noodsituatie bel/sms ik mijn Fysio.

Wat kan helpen:
    Je ligt op je rug. 1 knie intrekken. Manlief gaat naast je zitten.
    En zet zijn oksel boven op je knie. Hij duwt recht naar beneden en jij geeft tegengas. Een aantal keren doen zolang je het volhoudt. Deze oefening mag niet pijn doen. En dan ook met de andere knie.

Hoop dat je zo het snapt.. Bij mij werkt het..
    En maandag naar de Fysio!

Probeer wel te blijven bewegen en warm houden!

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik weet niet of je iemand heb die naar de apotheek kan gaan, daar kun je voltaren rugpleisters halen die helpen bij mij wel

verder hoe pijnlijk ook niet gaan verkrampen daar maak je het erger mee, dus probeer toch lichte bewegingen te maken (liefst onder een hete douche van links naar recht langzaam bewegen)

absoluut niet doen is laten masseren, dit is zoo slecht en je masseert de pijn er dus dieper in

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bad of douche red ik echt niet. Heb gister spuit gehad en ging iets beter. Maar daarna weer slechter. Huisarts belt zo terug. Misschien medicatie omhoog. Heb nu diclofenac 100 mg 3x pd en om 4 uur paracetamol.

Deel Deze Pagina