jeuk jeuk jeuk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door germa, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germa

germa Nieuw lid

9 okt 2006
    4
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik hoop dat er hier iemand is die mij een beetje kan geruststellen.
    Heb sinds een week of 2 enorme last van jeuk echt over mijn hele lichaam de jeuk wordt vooral erg heftig als ik ga liggen.
    Heb ook uitslag ervan eerst wordt de huis waar de jeuk zit erg rood en daarna verschijnen er witte bultjes, lijken wel op brandnetelplekjes.
    Ben vorige week maandag bij huisarts geweest en heb zalf en tabletjes gekregen wist toen nog niet dat ik zwanger was.
    Woensdag positieve zwangerschpstest ben de tabletjes tegen de jeuk niet gaan slikken, maar zalf wel gaan gebruiken.
    NU inmiddels 5 weken en 2 dagen zwanger en de jeuk is echt niet meer dragelijk doe geen oog dicht 's nachts en krab alles kapot.
    Is dit erg? Is er iets mis met mijn bloedsomloop? Loop ik kans op een miskraam, is de jeuk schadelijk? Ben zo angstig mede omdat ik op 14 juli 2006 mijn zoontje Cas* na een zwangerschap van 20 weken heb moeten verliezen. Had toen ook last van jeuk de eesrte weken.
    En is het zo dat jeuk een aanwijzing kan zijn op een doodgeboorte?
    Wat moet ik nu mijn huisarts is ook al op vakantie.
    Groetjes Germa.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Germa,

als je zo'n last hebt van jeuk zou ik wel naar de huisarts gaan, dan maar naar een vervanger. Die moet dan even je bloed nakijken. Soms wijst jeuk op een schildklierafwijking of op galstuwing of een leverafwijking. Dat kan komen door de zwangerschapshormonen.
    Je kunt ook direct een afspraak maken met de gynaecoloog. (wel een verwijzing nodig via huisarts). Die gaat jouw zwangerschap toch begeleiden denk ik na jouw voorgeschiedenis.
    Ik zou zeker actie ondernemen, jeuk is heel vervelend en er zijn medicijnen die je in de zwangerschap mag gebruiken.

Mirjam

Deel Deze Pagina