Zo de 11 maanden prikken..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baby09, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    En wat zie ik er tegenop zeg! Wetende dat ze nu meer besef heeft over wat er gaat gebeuren en dat ze pijn heeft :( ik wil niet!!!

Hoe reageerde jullie kindjes op de 11 maanden prikken?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Naar he. Hier reageerde ze prima. Lekker bij mij op schoot, 2 seconden huilen, in de doek gedaan en lekker speentje en het was klaar. Vor mij erger dan voor haar ;)

Succes!

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ja ik neem ook maar dr speen mee en wat drinken. Maar ik weet nu al dat we dr in de houdgreep moeten gaan houden en alleen dan is het al huilen. Ik ben benieuwd. Heb er gewoon een beetje buikpijn van haha

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hier afgelopen maandag de 11maanden prikken gehad. Ging hartstikke goed! Meneer moest heel even huilen en toen was t al klaar. Smiddags erg lang geslapen en had savonds iets verhoging maar de volgende dag was ie weer helemaal het mannetje, haha. Ik vond t idd ook spannender dan hij zelf ;)
    Succes, is nooit leuk zulke dingen.

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Krijgen ze last van die prikken of niet? Want wij gaan op vakantie daarna anders plan ik het een week eerder..

6. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hier niet hoor! Het zijn dezelfde prikken als de voorgaande prikken dus ik weet niet hoe jouw kindje op die prikken reageerde? De 14maanden prikken daarentegen schijnen wel naar te zijn.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier verschilden de reacties. Mijn oudste had bij de eerste 3 dktp prikken ook al een reactie, en bij de 11 maand iets sterker. Mijn jongste had van de eerste 3 nauwelijks last en bij de 11 ook een middag hangerig, meer niet.
    Bij de BMR van 14 maand was de reactie bij de jongste juist heftig, en bij de oudste niks..

Die prik van 11 maand vond ik nog meevallen bij het zetten, bij 14 maand zijn ze fysiek ook sneller en nog meer bewust..

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Hier vandaag de prik gehad en ze gaf geen kik.. Ik de armpjes vast en de verpleegkundige de beentjes want ze is wel erg sterk. Je zag aan haar gezichtje dat het niet fijn was, maar geen kik hoor.. Net anderhalf uur geslapen, zal ze vanmiddag wel weer doen en dan morgen over neem ik aan..

Heb ook gehoord dat de 14 maanden prik een stuk gemener is en dat ze daar ook langer last van hebben over t algemener, als is elk kindje natuurlijk anders..

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dochter had even gehuild, daarna had ze wat verhoging van de prikken, wat ze normaal nooit had van een prik.

jou kindje voelt jou spanning wel, hou daar rekening mee

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vorige week de prikken gehad. prik zelf boeide haar niet zo. ze zat die assistent echt aan te kijken wat die nou aan het doen was. dag erna lag mn meissie wel met koorts bij mama de hele dag. flinke rode plek op dr been(waar prik nr 2 is gezet) is 2dagen even flink van slag geweest maarja, het is voor een goed doel denk ik dan maar. normaal wil ze nooit knuffelen en als ze ziekies is juist wel. dus mooi mama momentje dan :p:D

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ze heeft het overleefd haha. Ze moest even huilen maar dat was alweer snel voorbij gelukkig!

12. Koon

Koon Niet meer actief

Hier dinsdag de 11 maanden prikken gehad. Ze werden tegelijk gezet, vond ik erg fijn. Even kei hard krijsen, wij hebben niet zo'n bikkel haha, maar al snel weer rustig. Verder geen last meer er van gehad.

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de 14 maanden prikken erger! Ik moet mijn zoontje echt in de houdgreep pakken anders is hij niet te houden haha. Dat is al een reden om moord en brand te gillen;) die prikken valt wel mee maar dat vasthouden vind hij verschrikkelijk. Van de 14 maanden prikken heeft hij wel wat last gehad, koorts en uitslag en wat hangerig pad na een week trouwens.

14. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wat akelig altijd he die prikken.

Hier heeft de oudste nooit een kik gegeven, al vanaf heel kleins af aan een stoer mannetje, maar de andere vonden het echt niet leuk.

Bij de jongste zie ik er helemaal als ene berg tegenop, omdat die op een gegeven moment in het ziekenhuis al panisch werd als ze een naald zag, omdat ze zoveel geprikt was en over 3 weken moet ze dan voor de 11 maanden prikken.
    Ga wel even vragen of ze met z'n tweeen willen prikken zodat ze in 1 keer klaar is.
    Vind het nu helemaal zo sneu voor haar.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Reageerde hier prima! Net zelfs de hepatites A gehad :(
    Dus lekker dubbel op :(

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik laat hier maar 1 prik per keer geven. Tot nu toe heeft ze er nog maar 1 gehad met 9 maanden. Ik had haar aan de borst, ze liet even los tijdens het prikken, gaf 1 kik, snel aangelegd en niks aan't handje.
    Ik heb tujababy gegeven rondom de vaccinatie en ze heeft geen reactive gehad.

Deel Deze Pagina