AAAARGGGG Schoonouders (lang verhaal)

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Pffff werkelijk meiden ik heb ff jullie mening nodig, en hulp..

Na 5 jaar lang geen contact is er sinds begin dit jaar weer contact.
    Die 5 jaar was er een partij ellende omdat Schoonouders mij niet accepteerde ( Achteraf kom ik erachter dat ze dachten dat ik vriend van hun af wou pakken :()
    Na de geboorte van onze kleine meid 2 jaar geleden Hebben we ze laten weten dat ze geboren was, we kregne een pakket en een dag later is vriend daar gaan praten om het misschien weer goed te krijgen.
    Volgens schoonouders kon het pas weer goedkomen als ze onze dochter samen met vriend alleen zouden zien Daar gingen we dus niet mee akkoord, Contact weer weg.. En als er contact was negatief in de zin van gezeur. Soms een cadeautje om vervolgens te zeuren dat eht allemaal niet goed was

Daarna is mijn vriend in een behoorlijke depressie beland. Aan de antidepressivia en alles werken kon niet meer want hij trok het niet dus 2 jaar lang de ziektewet in.. Nu begin dit jaar merkte ik aan vriend dat hij graag toch nog een keer wou proberen met zijn ouders. Nou vooruit we proberen het.. dus ik in een mail gezet dat we graag wouden praten en we hoopte dat we het daarna achter ons konden laten.. Eerst kwam mijn zwager. Daardoor kwamen wij erachter dat alles berust op iets van vriendlief blijkbaar toen verkeerd heeft gezegt en zijn familie dachten dus dat ik vriend weghield bij ons, alleen maar op hun geld uit was( zijn vermogend) en alleen maar een kind wou om vervolgens weg te gaan Nou werkelijk ik had nog nooit zoiets gehoord. Maar goed.. Met zwager utigepraat dat gaat nu goe is gewoon gezellig leuk en vriendlief gaat er regelmatig naar toe,. Schoonouders kwamen een dag later. Het enige wat er gezegt werd was Joh dr hoeft weinig gezegt te worden het enige wat wij willen is eerlijkheid... Okeyyy daar ging het bij mij al borrelen.. want er is echt een hele hoop gebeurd veel verwijten ben voor van alles uitgemaakt. Maar goed oke.. Daarna kwamen ze wekelijks. Knapte onze dochter dr kamer op kochten kleertjes kadootjes en weet ik het wat..
    Op zich prima maar ik worstelde met het feit dat ze niet wouden praten..

Nu ben ik dus nadat ze weer een keer begonnen te zeuren over het feit dat we volgens hun misbruik maakte van hun vermogen( wat dus absoluut nooit geweest is ze hebben alles zelf aangeboden ) Ben ik flink uit mn vel gesprongen dat ik het goed zat was dat ze Nergens over praatte en deden alsof het al diejaren goed is geweest. Schoonmoeder was het daar compleet niet mee eens., Was boos, ik ben een rondje gaan lopen omwille van mijn dochter wat ik wel hoorde en mij ook ontzettend geraakt heeft is dat ze het contact alleen maar deed voor vriend en dochte maar niet voor mij..

Afijn dag later kwam ze terug ze wou praten . ik had een brief geschreven met mijjn gevoelens er in (ben geen goede prater ) die heb ik gegeven en gezegt dat ik er graag over wou praten maar dat dochter er dan niet bij moest zijn..
    Daarna hebben we 4 weken niks gehoord helemaal niks.. vorige week belde vriendlief eens daarheen om te vragen hoe hun vakantie was geweest, Kreeg hij me toch een partij gezeur over dat we niks hadden laten horen. en dat ze niet meer het pak van vriendlief voor de bruiloft wilde betalen.. Dus heeel lief hadden mijn ouders gezegt van nou dan betalen wij dat.

Krijgen we vandaag een smsje wanneer ze nou eens naar een pak konden gaan kijken want de tijd drong nou werkelijk hoor ik ben echt pislink.. vriend er naar toe gegaan om te vragen wat ze nou wilde. Het komt er op neer dat zn moeder gezegt heeft: Mijn moeder mag er niks mee te maken hebben ze wil het zefl met vriend doen. en als ik neit voor de bruiloft een gesprek met hun aanga over mijn brief dan betalen ze en geen pak en komen ze niet op 10 en 14 juli..

Nou echt ik weet het niet meer, heb ze vandaag een sms gestuurd dat ik best wil praten maar wanneer ik kan kunnen hun niet..

Maar wat moet ik nou? want ik heb het gevoel hier gewoon gechanteerd te worden.. Of ik praat met ze wanneer het hun uitkomt ( dit met in mijn achterhoofd dat ik over krap 4 weken ga trouwen en daar behoorlijk stress van heb) Of het word een rot sfeer en e hangt een donkere wolk over de dag... Vriend wil ze heeeel graag bij de bruiloft dus niet laten komen is geen optie..

Sorry voor mn war verhaal maar moet het echt even kwijt

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben bang zolang hun niet fatsoenlijk praten of dat je alles je ene oor in moet laten gaan en het andere uit om contact te hebben.
    jammer genoeg ben ik wel zo iemand en pik ik alles voor iedereen :S tis niet de beste manier maar het scheelt gezeik.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja ben ik ook bang voor maar dat is niet wie ik ben.. ik hou er niet van om naar iemands pijpen te dansen.. ik wil me prima aanpassen maar ga onder geen beding helemaal veranderen voor hun. En laat me dus ook niet kleineren maar goed gedeeltelijk gebeurd dit nu wel... En ik weet gewoon echt niet wat ik er tegen moet doen..

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    toch echt even praten denk ik. en heel goed van je. zonder dochter, want die hoeft het niet te horen en dan hoef je niet te veel op je woorden te letten. bedenk van te voren goed wat je wilt zeggen en hoe je het over brengt en laat je niet van je stuk brengen door hun rot opmerkingen. ik bedenk vaak een soort van mantra voor ik zo'n gesprek in ga. bijvoorbeeld in jou geval. ik wil graag normaal contact. succes

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Kan je toekomstige man hierin geen rol spelen? Het zijn immers zijn ouders dus ik vind niet dat jij het maar alleen moet "opknappen". Misschien doet hij dat wel hoor, maar ik haal het niet echt uit je verhaal, vandaar..

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja dat praten ga ik sowieso doen.. dat gesprek komt er met wat voor einde dan ook..

ik weet gewoon niet goed hoe ik om moet gana met die arrogante , hoge houding van voornamelijk schoonmoeder. ze doet alsof zij de beste is en voor de rest iedereen slecht is. Mijn moeder is volgens haar niet goed, ze wil mijn moeder niet bellen, ze wil niet daarlangs ok al hebben ze erom gevraagd ik word er gek van.. De eerste ontmoeting nu na 5 jaar word op onze bruiloft.. Pfff kijk dr wel een beetje tegen op.. Maar goed t moet niks uitmaken haha..

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Mn vriend probeert te doen wat hij kan maar zn moeder luisterd gewoon niet.. En vriend word tussen ons ingeslingerd zeg maar. zn moeder probeert alles via hem te laten lopen.. waardoor mn vriend zich nogal opgelaten voelt.. en dat ook aangeeft daar maar ze doet het toch ongeacht wat hij zegt of doet.. Echt behoorlijk irritant..
    Snap je hoe ingewikkeld het is..

8. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Klinkt als een heel ingewikkelde situatie, is het misschien een idee om een gesprek aan te gaan met een onafhankelijk iemand er bij? die kan dan bemiddelen en sturen als het gesprek mis dreigt te gaan.
    Het lijkt me in het belang van je vriend en jullie bruiloft dat een goed gesprek gevoerd gaat worden. Succes en sterkte met het gesprek! en alvast een hele fijne bruiloft gewenst!

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja, ik snap dat het ingewikkeld is. Maar ik vind ook dat je vriend duidelijk naar zijn moeder moet zijn. Jullie zijn nu een gezin, hij moet zijn moeder wel duidelijk maken dat HIJ er niet van gediend is als zijn moeder zo over zijn toekomstige vrouw en moeder van zijn dochter praat.

Als hij dat niet doet, zal zijn moeder altijd zo tegen jou blijven doen, ongeacht wat jij doet, zegt of probeert.

Misschien dat jullie samen met zijn ouders kunnen praten. Je man moet dan niet proberen te bemiddelen, want dan komt hij weer in het midden. Probeer open op tafel te krijgen wat het probleem is, en hoe zijn ouders denken dat dat opgelost kan worden. Proberen rustig te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Maar, dat behoeft wel de medewerking van je man. Denk je dat hij het kan om niet te gaan bemiddelen en zichzelf dus uit het midden weg te halen?

10. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik zal niets meer doen en niets meer zeggen! Zeg tegen je vriend : schat ze zijn jou ouders praat met ze , ik zal ze respecteren alleen verw8 ik het zelfde terug! Op een firm voice zo zeggen!

Ik heb mezelf kwijt geraakt en 2half jaar depresief geraakt! Heb mezelf beloofd niets te maken met dat kant behalve sm ! Ik ben eindelyk langzaam mezelf weer te zijn door steun vn mijn kant en dat is Wat ik eigenlyk op moet richten!
    als iets negatief is zou ik weg van lopen en naar de positief nuchter realiteit kant gaan

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Zo79 ja dat kunenn we inderdaad nogmaals proberen.. misschien het overwegen waard..

@yasmina ja ik merk zelf dat het me behoorlijk dwars zit en dat ik behoorlijk de neiging krijg om gewoon maar te zeggen stik maar maar dat kan ik niet over mn hart verkrijgen richting mn vriend... Maar ja tis gewoon erg lastig want ik wil niks liever dan dat het gewoon normaal kan maar blijkbaar is dat nog erg lastig..

Als je nagaat dat ze zelfs valt over het feit dat ik haar normaal begroet bij de huisarts das gewoon bizar en ik vraag me af of ik het ooit wel goed kan doen bij haar..

Deel Deze Pagina