ik ben kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Pfff waar moet ik beginnen...

Vanaf het moment dat ik zwanger raakte begon ik me steeds slechter te voelen. Veel down en altijd maar willen slapen.

Toen mijn zoon werd geboren leek het wat beter te gaan totdat ik nacht diensten ging werken. Het was de bedoeling dat ik dan wat meer met de kinderen kon doen. Maar ondertussen zijn de kinderen gewoon onderhand 5 dagen weg omdat ik moet slapen. Als ze thuis zijn kan ik ze wel naar bed kijken. Kan t gewoon niet meer aan.

Nu heeft Lucas 10 dagen in het zkh gelegen wat heel veel stress met zich mee nam. En vervolgens mijn baas die elke dag zeikt. Ja je moet komen werken want smacht kan ik niemand regelen en laat mij helemaal in de stress zitten en dan op t laatste moment heeft ie dan toch wat geregeld.

Gister aan het begin van de avond zijn wij thuis gekomen en schijnvriend sindsien doe ik niks anders dan huilen en huilen. En vanavond mag ik weer de nacht in. Ik weet niet hoe ik die door ga komen. Ik ben compleet ingestort gister en ik huil nog steeds.. maar mijn baas wilt me niet ziek melden wat kan ik doen?

2. Rono

Rono Niet meer actief

Oja over 4 weken loopt mijn contract af en heb t idee dat ze die toch niet gaan verlengen

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je baas een grote schop onder zijn hol geven en hem de pokkepest laten krijgen. meld je ziek. ziek is ziek. klaar.moet hij maar es bewijzen dat het niet zo is. verder veel sterkte meid! dikke knuffel

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou daarom. laat em de tering krijgen:x voor zon beul wilde ik nog niet eens werken!!!

5. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Je baas wil je niet ziekmelden?? Wat is dat voor iets raars.. Hij heeft je maar ziek te melden.. Je zoontje is nog niet zo oud en je dochter ook niet zij kosten hartstikke veel energie. En de nachtdienst haalt je helemaal uit je ritme. Dit kost ook het nodige.. Ik zou er met je vriend over praten. (ik snap 't woord schijnvriend niet helemaal) En aangeven dat je het even niet trekt. Misschien kun je proberen of je kids een weekendje bij oma kunt laten blijven en dan zelf even tot rust komen. Veel praten met je vriend over wat nu.. En evt de dokter bellen maandag...

Toi toi toi meis..

6. Dana

Dana Niet meer actief

hoezo je baas wil je niet ziekmelden? hij heeft niks te willen want ziek is ziek daar kun jij ook niks aan doen, je hebt me nogal niet een week achter de rug zeg! gewoon bellen en zeggen, ik ben ziek ik kan vanavond niet werken en daarna is het zijn probleem, hoe hard ook dan had ie maar geen baas moeten worden.

sterkte met je kereltje (hoe is het nu met hem?) en jezelf! ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je ziekmelden. Daar heeft je baas niets over te zeggen: jij bepaalt of je ziek bent en als je baas het daar niet mee eens is, zal hij dat via een arbo-dienst moeten regelen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik de gedachtegang dat je 's nachts zou kunnen werken en overdag met de kids zijn, wel een beetje naief vindt. Dat is toch op je vingers af te tellen dat dat niet kan? Kinderen verzorgen overdag kost al energie zat als je 's nachts wel slaapt....
    Toch een andere baan zoeken dus, eentje voor overdag, en voor die dagen kinderopvang zoeken.

8. MiSe

MiSe Niet meer actief

Wat rot! Je klinkt erg somber en nachtdiensten maken dat alleen maar erger.. ik denk dat je het beste naar je huisarts kunt gaan om hulp te vragen. En ondertussen zou ik me afvragen of nachtdiensten wel wat voor jou zijn, het is toch een heel ander leven waar je echt tegen moet kunnen. Succes meid!

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als ik jou was zou ik voor mezelf en m'n gezin kiezen

Grote kans dat je contract niet verlengt word nu met de ziekenhuisopname van Lucas en pasgeleden met het kasverschil wat uiteindelijk wel verklaarbaar is, maar als je baas al zo moeilijk doet en je contract loopt ten einde heb je grote kans dat het niet verlengt word

Praat er eens over met je HA. Heh je geen postnatale depressie omdat je je tijdens en na zwangerschap zo voelde? Wie weet kan die wat voor je betekenen

Veel sterkte ermee!

10. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Jeetje wat lastig...maa ik zeg ook ziek is ziek...als je wellicht nog langer wacht heeft je pas nog meer problemen omdat je dan volledig instort....dus ik had me gewoon ziek gemeld en even voor mijzelf gezorgd...
    Sterkte!!

11. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier sluit ik me volledig bij aan, gewoon ziek melden

12. Rono

Rono Niet meer actief

Schijnvriend komt door swype..

13. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Als het hele verhaal omgekeerd was zou iedereen zeggen, uitschoppen die werknemer!
    Grappig altijd op zp :D

14. Dana

Dana Niet meer actief

Moon dat denk ik niet hoor, als een werkgever hier verteld dat zijn werknemer een kindje in het ziekenhuis heeft en daardoor uitgeput maar zich ziek wil melden en hij dat niet wil dan zou hij de volle laag krijgen hier, tenminste, dat denk ik.....

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als jij te ziek bent om te werken, moet je je ziek melden.
    Maar je moet ook hulp zoeken denk ik, klinkt alsof je overspannen bent.

16. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Hele motivatie mist dus al reden genoeg ook. Dat van zoontje in ziekenhuis vind ik inderdaad onmenselijk van werkgever maar wetende dat er niemand de nachten kan overnemen en speciaal daar voor aangenomen te zijn kun je ook niet aannemen dat werkgever de nachten overneemt. Gelukkig is het uiteindelijk geregeld ;)
    Maar zoals ik het lees mis ik dus motivatie en nee dan zou ik ook contract niet verlengen.

17. Jen27

Jen27 Niet meer actief

#17 Jen27, 3 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2012
    @Ts; Laat je niet gek maken door die onsympathieke baas van ja! Ziek is ziek! Hij zal uiteindelijk aan het kortste eindje trekken hoor...Meid denk aan jezelf en je kindjes; blijf thuis, neem alle rust die je nodig hebt. Vooral als je al vermoed dat je contract toch niet verlengd wordt! Neem contact op met je huisarts....denk dat dat wel heel verstandig is...
    Sterkte meid!!

18. Dana

Dana Niet meer actief

Moon, daar heb je wel gelijk in, ts moet zich afvragen of ze daar past en niet beter een baan overdag kan zoeken, mee eens en helemaal als je zo slecht in je vel zit.

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ik denk dat het verstandig is om de huisarts in te schakelen en bel eens met het uwv,vertel je verhaal en geef aan dat je baas weigerd om je ziek te melden,zei weten precies hoe je dit moet aanpakken.
    Volgens mij zou het goed zijn als jij een paar weken tot rust kunt komen,zit je in de zorg?Als dit zo is,dan is het helemaal niet verstandig om te werken.
    Kan je partner je baas niet bellen,hij moet gewoon zeggen dat je bent ingestort en dus niet komt en hij je ziek moet melden,zo niet dan ga je er werk van maken.
    Sterkte meid.

Deel Deze Pagina